www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

TomTom Telematics en BP werken samen om BP-klanten te helpen bij het verbeteren van hun wagenparkefficiëntie

Amsterdam, 25 april 2017 – TomTom Telematics en BP starten een samenwerking om bedrijven innovatieve oplossingen voor brandstof- en bestuurdersbeheer aan te bieden.

BP FleetMove combineert informatie van brandstoftransacties van de BP-tankpassen met gegevens over rijgedrag van bestuurders vanuit het TomTom Telematics Service Platform in één gebruiksvriendelijke interface.

Deze nieuwe samenwerking maakt gebruik van het ‘plug & play’ connected car-product TomTom CURFER. Dit is een app die communiceert met de TomTom LINK 100-dongle. Deze gaat in de OBD-poort van het voertuig, zodat het voertuig draadloos verbonden wordt met de smartphone. De oplossing is ontwikkeld om bedrijven in staat te stellen tijd en kosten te besparen door gegevens over de bestuurder, de brandstof en het voertuig bij elkaar te brengen. Daardoor is het eenvoudiger om verbeterpunten te identificeren. De app geeft de bestuurder feedback over zijn rijprestaties achter het stuur en levert nuttige informatie zoals de locatie van tankstations.

“Dit is de eerste keer dat BP en TomTom Telematics een samenwerking sluiten om verschillende datastromen te combineren. De tankpas registreert de brandstoftransacties en de telematica-apparatuur monitort de voertuigdata. Het combineren van deze data stelt de klanten met een BP-tankpas in staat om tijd te besparen en operationele kosten te verlagen. De nieuwe app en het online portaal voor de wagenparkbeheerder zijn nog maar het begin van wat we de komende maanden gaan lanceren”, zegt Koeno Siemons, European Card Marketing & Operations Manager bij BP.

Thomas Becher, VP Business Development bij TomTom Telematics, voegt toe: “Wij blijven gericht op de verdere ontwikkeling van onze connected car-strategie, waarbij we data gebruiken en omzetten naar praktische en werkbare inzichten voor bedrijven.”

“De samenwerking met BP is daar een uitstekend voorbeeld van. We hebben gebruikgemaakt van ons open platform om een volledig nieuwe gebruiksinterface te creëren die data levert aan de ondernemer en bestuurder in een begrijpelijke en hanteerbare vorm. Dat helpt bedrijven de efficiëntie te vergroten.”

De app en het online portaal zijn nu beschikbaar in Nederland en Duitsland. Meer informatie is te vinden op de website van BP. Andere Europese regio’s waar de BP-tankpas beschikbaar is, volgen later dit jaar.

-EINDE-

Over TomTom
TomTom maakt beweging mogelijk. Elke dag vertrouwen miljoenen mensen over de gehele wereld op TomTom voor het nemen van slimmere beslissingen. Wij ontwerpen en ontwikkelen innovatieve producten die het voor mensen eenvoudiger maken om zich in de richting van hun doelen te bewegen. Onze componenten op basis van kaarten omvatten kaartcontent, onlinediensten op basis van kaarten, en realtime verkeers- en navigatiesoftware. Onder onze consumentenproducten vallen alles-in-een navigatieapparaten (PND’s), navigatieapps en sporthorloges. Onze belangrijkste zakelijke producten zijn op maat gemaakte, in het dashboard ingebouwde navigatiesystemen en een fleet managementsysteem dat aan wagenparkbeheerders wordt aangeboden als onlinedienst met geïntegreerde mobiele devices voor in het voertuig. We hebben vier klantgerichte businessunits: Automotive, Licensing, Telematics en Consumer.

We zijn opgericht in 1991 en hebben ons hoofdkantoor in Amsterdam. Wereldwijd hebben we meer dan 4.700 werknemers. Meer informatie is te vinden op www.tomtom.com.

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een businessunit van TomTom die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. WEBFLEET is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de toonaangevende aanbieders van telematicaoplossingen in de wereld met meer dan 720.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, en de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Meer dan 47.000 klanten profiteren elke dag van het hoogste niveau voor wat betreft betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van de ISO 27001:2013-gecertificeerde diensten die opnieuw geaudit zijn in november 2016.

Meer informatie is te vinden op http://www.tomtom.com/telematics

Volg TomTom Telematics op Twitter @TomTomWEBFLEET.
Laatste van Webfleet Solutions
Webfleet Solutions presenteert de toekomst van mobiliteit op MWC20

Webfleet Solutions compenseert uitstoot met duurzaamheidsinitiatief

TomTom Telematics heet nu officieel Webfleet Solutions

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Wuunder

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau