www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Enterprise-klanten en cloudserviceproviders zorgen voor recordresultaten in eerste kwartaal 2017 voor Veeam

Versnelde groei door blijvende vraag naar enterprise- en hybrid-cloudoplossingen en shift naar digitale transformatie

Utrecht, 20 april 2017 - Veeam® Software, de innovatieve leverancier van oplossingen voor Availability for the Always-On Enterprise™, boekte in het eerste kwartaal van 2017 recordresultaten dankzij een explosieve groei in enterprise- en cloud-omzet. De totaal geboekte omzet in het eerste kwartaal steeg met 33 procent jaar-op-jaar. De omzet in nieuwe enterprise-licenties nam op jaarbasis toe met zeventien procent. De cloudomzet dankzij de Veeam Cloud and Service Providers (VCSP’s) steeg met 59 procent jaar-op-jaar. Met deze dienstverlening zijn grote bedrijven in staat hun bedrijfsvoering te transformeren en 24.7.365-beschikbaarheid te leveren.

In Nederland realiseerde Veeam dit kwartaal 22 procent groei in boekingen, jaar-op-jaar. Veeam heeft in Nederland in totaal nu 8.280 klanten en 1.400 ProPartners.

“Het is geen geringe prestatie, wanneer een bedrijf met meer dan 600 miljoen dollar aan jaarlijkse boekingen een groei van 33 procent jaar-op-jaar realiseert. Ik ben enorm trots op ons hele team”, zegt Peter McKay, President en COO van Veeam. “Vooruitkijkend verwachten we verdere groei voor de rest van het jaar, die gestimuleerd wordt door nieuwe Veeam-productreleases, gezamenlijke oplossingen met onze Alliances-partners, meer marktaandeel in het enterprise-segment en Veeam-cloudoplossingen.”

“Organisaties overal in de wereld erkennen dat ze 24.7.365-beschibaarheid nodig hebben, die alleen Veeam kan leveren. Wij blijven onze wereldwijde enterprise-salesteams uitbreiden om te voldoen aan de vraag, met name in Noord-Amerika en EMEA”, aldus McKay. “Deze uitbreidingen ondersteunen onze klanten en partners bij strategische transformatie-initiatieven.”

Overige hoogtepunten van het eerste kwartaal van 2017 waren:
  • DRaaS- en BaaS-adoptie: Veeam Cloud Business levert serviceproviders kant-en-klare mogelijkheden voor het bieden van Disaster Recover-as-a-Service (DRaaS) en Backup-as-a-Service (BaaS). Deze activiteit groeide met 59 procent jaar-op-jaar.
  • Groei en momentum in enterprise-segment: Aan het eind van het eerste kwartaal van 2017 was 74 procent van de Fortune 500-bedrijven en 56 procent van de Global 2000-bedrijven klant bij Veeam. De boekingen van enterprise-licenties stegen met zeventien procent op jaarbasis terwijl het aantal enterprise-klanten in dezelfde periode groeide met 22 procent.
  • 242.000 klanten wereldwijd: Veeam kreeg bijna 12.000 nieuwe klanten in het eerste kwartaal van 2017 en bleef zo vasthouden aan het historische, nieuwe klantacquisitiegemiddelde van 4000 per maand.
  • 13,9 miljoen virtual machines (VM’s) worden beschermd met de Veeam Availability-oplossingen. Meer dan een miljoen van deze VM’s worden beschermd via de Veeam Cloud Service Providers (VCSP’s).
  • Partneruitbreiding: Het volledige commitment van Veeam aan het kanaal blijft nieuwe resellers aantrekken. Er zijn nu 47.000 Veeam-ProPartners en 15.000 VCSP’s wereldwijd.
  • Uitbreiding van het managementteam: Jeff Giannetti maakte de stap naar Veeam als Vice President of North American Sales. Hij werkte eerder bij Cleversafe, waar hij de functie van Senior Vice President of Global Sales vervulde. Gianetti werkte eerder meer dan 10 jaar bij NetApp als Vice President of US Commercial Sales.
  • Stevigere allianties: Veeam trad toe tot het Hewlett Packard Enterprise (HPE) Complete Program. Dit programma voegt de oplossingen van Veeam toe aan de prijslijst van HPE, zodat klanten complete oplossingen van HPE en Veeam kunnen afnemen bij HPE en zijn resellers. Zo profiteren klanten van een one-stop shop voor een gevalideerde oplossing. Veeam lanceerde ook een volledig geïntegreerde dataprotectieoplossing voor Cisco HyperFlex. Deze biedt als eerste native snapshot-mogelijkheden voor deze hyper-converged infrastructure-oplossing.

Aanmelding is vanaf nu mogelijk voor VeeamON 2017, ‘s werelds meest prominente event over Hybrid Cloud Availability. VeeamON 2017 vindt plaats van 16 tot 18 mei 2017 in New Orleans (VS). Keynotesprekers zijn onder anderen Mark Russinovich, Chief Technology Officer van Microsoft Azure, en Sanjay Poonen, COO, Customer Operations van VMware.

Over Veeam Software
Veeam kent de nieuwe uitdagingen waar ondernemingen over de gehele wereld mee te maken krijgen bij het mogelijk maken van de Always-On Business™. Ze moeten 24.7.365 functioneren. Daarom heeft Veeam als marktpionier Availability for the Always-On Enterprise™ ontwikkeld. Veeam helpt ondernemingen bij het realiseren van recovery time en point objectives (RTPO™) van minder dan vijftien minuten voor alle applicaties en data. Veeam gebruikt daarvoor een fundamenteel nieuw type holistische oplossing die zeer snel herstel, dataverliespreventie, geverifieerde herstelbaarheid, geoptimaliseerde data en volledig inzicht biedt. De Veeam Availability Suite™, waarin Veeam Backup & Replication™ is opgenomen, maakt gebruik van virtualisatie-, opslag- en cloudtechnologieën. Hierdoor kunnen organisaties tijd besparen, risico's verkleinen en investeringen en operationele kosten verlagen, zodat ze hun doelstellingen kunnen behalen. Veeam, dat in 2006 is opgericht, telt momenteel wereldwijd 45.000 ProPartners en heeft meer dan 230.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor van Veeam bevindt zich in Baar, Zwitserland, en het bedrijf heeft kantoren over de gehele wereld. Meer informatie is te vinden op www.veeam.com.

Contactinformatie:
LVTPR
Nienke Geudeker / Michael Ros / Eline Alberts
veeam@lvtpr.com

Eerder van Veeam Software
8 nov 2019 Veeam introduceert nieuwe back-upoplossingen voor Microsoft Cloud Platforms

30 okt 2019 Veeam Appoints Jim Kruger as Chief Marketing Officer

22 okt 2019 Dubbele groeicijfers in Q3 2019: Veeam blijft clouddatamanagement markt domineren
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo LVTPR

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl