www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Enterprise-klanten en cloudserviceproviders zorgen voor recordresultaten in eerste kwartaal 2017 voor Veeam

Versnelde groei door blijvende vraag naar enterprise- en hybrid-cloudoplossingen en shift naar digitale transformatie

Utrecht, 20 april 2017 - Veeam® Software, de innovatieve leverancier van oplossingen voor Availability for the Always-On Enterprise™, boekte in het eerste kwartaal van 2017 recordresultaten dankzij een explosieve groei in enterprise- en cloud-omzet. De totaal geboekte omzet in het eerste kwartaal steeg met 33 procent jaar-op-jaar. De omzet in nieuwe enterprise-licenties nam op jaarbasis toe met zeventien procent. De cloudomzet dankzij de Veeam Cloud and Service Providers (VCSP’s) steeg met 59 procent jaar-op-jaar. Met deze dienstverlening zijn grote bedrijven in staat hun bedrijfsvoering te transformeren en 24.7.365-beschikbaarheid te leveren.

In Nederland realiseerde Veeam dit kwartaal 22 procent groei in boekingen, jaar-op-jaar. Veeam heeft in Nederland in totaal nu 8.280 klanten en 1.400 ProPartners.

“Het is geen geringe prestatie, wanneer een bedrijf met meer dan 600 miljoen dollar aan jaarlijkse boekingen een groei van 33 procent jaar-op-jaar realiseert. Ik ben enorm trots op ons hele team”, zegt Peter McKay, President en COO van Veeam. “Vooruitkijkend verwachten we verdere groei voor de rest van het jaar, die gestimuleerd wordt door nieuwe Veeam-productreleases, gezamenlijke oplossingen met onze Alliances-partners, meer marktaandeel in het enterprise-segment en Veeam-cloudoplossingen.”

“Organisaties overal in de wereld erkennen dat ze 24.7.365-beschibaarheid nodig hebben, die alleen Veeam kan leveren. Wij blijven onze wereldwijde enterprise-salesteams uitbreiden om te voldoen aan de vraag, met name in Noord-Amerika en EMEA”, aldus McKay. “Deze uitbreidingen ondersteunen onze klanten en partners bij strategische transformatie-initiatieven.”

Overige hoogtepunten van het eerste kwartaal van 2017 waren:
  • DRaaS- en BaaS-adoptie: Veeam Cloud Business levert serviceproviders kant-en-klare mogelijkheden voor het bieden van Disaster Recover-as-a-Service (DRaaS) en Backup-as-a-Service (BaaS). Deze activiteit groeide met 59 procent jaar-op-jaar.
  • Groei en momentum in enterprise-segment: Aan het eind van het eerste kwartaal van 2017 was 74 procent van de Fortune 500-bedrijven en 56 procent van de Global 2000-bedrijven klant bij Veeam. De boekingen van enterprise-licenties stegen met zeventien procent op jaarbasis terwijl het aantal enterprise-klanten in dezelfde periode groeide met 22 procent.
  • 242.000 klanten wereldwijd: Veeam kreeg bijna 12.000 nieuwe klanten in het eerste kwartaal van 2017 en bleef zo vasthouden aan het historische, nieuwe klantacquisitiegemiddelde van 4000 per maand.
  • 13,9 miljoen virtual machines (VM’s) worden beschermd met de Veeam Availability-oplossingen. Meer dan een miljoen van deze VM’s worden beschermd via de Veeam Cloud Service Providers (VCSP’s).
  • Partneruitbreiding: Het volledige commitment van Veeam aan het kanaal blijft nieuwe resellers aantrekken. Er zijn nu 47.000 Veeam-ProPartners en 15.000 VCSP’s wereldwijd.
  • Uitbreiding van het managementteam: Jeff Giannetti maakte de stap naar Veeam als Vice President of North American Sales. Hij werkte eerder bij Cleversafe, waar hij de functie van Senior Vice President of Global Sales vervulde. Gianetti werkte eerder meer dan 10 jaar bij NetApp als Vice President of US Commercial Sales.
  • Stevigere allianties: Veeam trad toe tot het Hewlett Packard Enterprise (HPE) Complete Program. Dit programma voegt de oplossingen van Veeam toe aan de prijslijst van HPE, zodat klanten complete oplossingen van HPE en Veeam kunnen afnemen bij HPE en zijn resellers. Zo profiteren klanten van een one-stop shop voor een gevalideerde oplossing. Veeam lanceerde ook een volledig geïntegreerde dataprotectieoplossing voor Cisco HyperFlex. Deze biedt als eerste native snapshot-mogelijkheden voor deze hyper-converged infrastructure-oplossing.

Aanmelding is vanaf nu mogelijk voor VeeamON 2017, ‘s werelds meest prominente event over Hybrid Cloud Availability. VeeamON 2017 vindt plaats van 16 tot 18 mei 2017 in New Orleans (VS). Keynotesprekers zijn onder anderen Mark Russinovich, Chief Technology Officer van Microsoft Azure, en Sanjay Poonen, COO, Customer Operations van VMware.

Over Veeam Software
Veeam kent de nieuwe uitdagingen waar ondernemingen over de gehele wereld mee te maken krijgen bij het mogelijk maken van de Always-On Business™. Ze moeten 24.7.365 functioneren. Daarom heeft Veeam als marktpionier Availability for the Always-On Enterprise™ ontwikkeld. Veeam helpt ondernemingen bij het realiseren van recovery time en point objectives (RTPO™) van minder dan vijftien minuten voor alle applicaties en data. Veeam gebruikt daarvoor een fundamenteel nieuw type holistische oplossing die zeer snel herstel, dataverliespreventie, geverifieerde herstelbaarheid, geoptimaliseerde data en volledig inzicht biedt. De Veeam Availability Suite™, waarin Veeam Backup & Replication™ is opgenomen, maakt gebruik van virtualisatie-, opslag- en cloudtechnologieën. Hierdoor kunnen organisaties tijd besparen, risico's verkleinen en investeringen en operationele kosten verlagen, zodat ze hun doelstellingen kunnen behalen. Veeam, dat in 2006 is opgericht, telt momenteel wereldwijd 45.000 ProPartners en heeft meer dan 230.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor van Veeam bevindt zich in Baar, Zwitserland, en het bedrijf heeft kantoren over de gehele wereld. Meer informatie is te vinden op www.veeam.com.

Contactinformatie:
LVTPR
Nienke Geudeker / Michael Ros / Eline Alberts
veeam@lvtpr.com

Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Veeam Software
Veeam rapporteert opnieuw jaarlijkse groei en groter marktaandeel

Veeam maakt nieuwe Backup for Microsoft Azure algemeen beschikbaar

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn
Workiva en Trintech kondigen strategische samenwerking aan die financiële afsluitprocessen en wettelijke rapportageprocessen transformeert

Snel groeiende vraag naar managed securitydiensten creëert nieuwe kansen voor MSP’s

Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?

MeetingpointAdvies biedt kosteloos videobellen aan financieel adviseurs

Nieuwe Zyxel Multi-Gigabit switch helpt bedrijven eenvoudig aan de WiFi 6-standaard

Nutanix breidt integratie met ServiceNow uit en stroomlijnt IT-operations en -kosten

Secureworks introduceert nieuw wereldwijd partnerprogramma

Drie nieuwe Fiber Aggregation Switches met optioneel cloud-beheer

Amsterdam eindigt als tweede op wereldwijde ranglijst artificiële intelligentie

Women in Tech komt met een 24 hour virtual conference

Logo LVTPR
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comContentbureau