www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2487 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Optimaliseer klantervaringen met de Teradata Customer Journey Solution

Nieuwe mogelijkheden voor marketeers om klantervaringen te visualiseren, de impact van campagnes te voorspellen en klanten te voorzien van gepersonaliseerde content

Amsterdam, 19 april 2017 – Teradata (NYSE: TDC), leverancier van analytics-oplossingen, komt met een nieuwe versie van zijn Teradata Customer Journey Solution. Het geeft marketeers gemakkelijker toegang tot analytics, dynamische visualisaties, machine learning en voorspellende simulaties.

De meeste bedrijven hebben moeite om de customer journeys van hun klanten te begrijpen, laat staan ??ze te beheren. In deze upgrade is de expertise van Teradata op de gebieden data-integratie, advanced analytics en multichannel interactiemanagement gebundeld. Dit vergroot het vermogen van marketeers om de respons te verhogen, klantverloop te verminderen en te zorgen voor een grotere klanttevredenheid.

Interactiemanagement
Klanten verwachten een persoonlijke ervaring, of het nu digitaal, mobiel of in de winkel is. Uit een onderzoek van Gartner blijkt dat “bedrijven die in 2018 volledig hebben geïnvesteerd in online personalisatie, 30 procent meer zullen verkopen dan bedrijven die dat niet hebben gedaan.” De complexiteit per kanaal neemt echter in een ongekend tempo toe. Zo nemen klanten op diverse manieren en via meerdere apparaten contact op met bedrijven. Het is moeilijk voor bedrijven de customer journey te doorgronden en die vervolgens te optimaliseren, omdat het vaak om miljarden interacties van miljoenen klanten gaat. Teradata biedt bedrijven een flexibel en schaalbaar platform voor geavanceerde multi-genre analytics en realtime, multi-channel interactiemanagement.

“We willen dat bedrijven bedrijven groeien door een hogere omzet te realiseren, klantverloop te verminderen en de klanttevredenheid te verbeteren. In deze versie van Customer Journey Solution geven we analytics in de handen van marketing, zodat ze een beter inzicht krijgen in de klantervaring en de customer journey, en die vervolgens kunnen optimaliseren,” zegt Dan Harrington, Executive Vice President, Consulting & Support Services bij Teradata. “Onze oplossing brengt alle benodigde technologie samen, inclusief de consulting-expertise om een ??snellere time-to-market te realiseren. Met Teradata kunnen organisaties een complete customer journey hub creëren, zonder de implementatie-uitdagingen van aan elkaar geknoopte oplossingen van meerdere leveranciers.”

“Customer engagement is steeds complexer, kostbaarder en problematischer door de veelheid van kanalen, technologieën, analytische toepassingen en nieuwe concurrenten,” zegt Suzanne Smith, directeur Enterprise Analytics bij Lowe’s Companies, Inc. “We maken gelukkig goede vorderingen door de brede expertise van Teradata-consultants die ons helpen customer journeys te optimaliseren, zodat we de ‘return on marketing’ kunnen verbeteren.”

De Teradata Customer Journey Solution helpt bedrijven om na verloop van tijd elke klantervaring te begrijpen en te optimaliseren, over alle kanalen en contactmomenten, en in realtime. Door marketeers dit holistische overzicht te geven, met de juiste analytische inzichten en geïntegreerde automatisering, kunnen zij duizenden gelijktijdige, geïndividualiseerde, multichannel campagnes uitvoeren zonder het personeelsbestand uit te hoeven breiden.

De nieuwe mogelijkheden leveren sneller zakelijke resultaten, vergemakkelijken de implementatie en verbeteren de gebruikerservaring.

Geïntegreerde customer path analytics biedt een beter begrip van de customer journeys, en geeft de ideale momenten weer om met klanten in contact te treden. Marketeers kunnen klanten benaderen met gepersonaliseerde aanbiedingen om hun beslissingen te beïnvloeden en de gewenste bedrijfsresultaten te bereiken.
  • Communicatievisualisatie laat het traject van een klant in een multi-step-campagne zien. Marketeers kunnen hierdoor de factoren blootleggen voor de acceptatie of afwijzing van een aanbieding. De parameters kunnen vervolgens verfijnd worden voor een betere slaagkans.
  • Visualisaties voor zelflerende modellen tonen de relatie tussen kenmerken van de klant (leeftijd, inkomen, levensfase, levensgebeurtenis, etc.) en responsaantallen. Hiermee kunnen marketeers een profiel opbouwen van klanten die het meest zullen reageren op een aanbod, en hun communicatie daar op inrichten. Het beschikbaar stellen van dit model aan de marketeer geeft bovendien vertrouwen, wat de adoptie vergroot.
  • Realtime aanbodsimulatie geeft marketeers een voorspellend vermogen, waarmee ze het effect kunnen zien van een nieuw bericht, aanbod of strategie. Door de gevolgen te begrijpen voor het aantal geselecteerde klanten en de potentiele respons kunnen marketeers effectievere campagnes draaien en hun aanbodstrategie optimaliseren.
  • Bring your own model-score’ geeft marketeers de mogelijkheid om intern gegenereerde modelscores of van derde partijen in de arbitrage-logica van zelflerende modellen te integreren. Hiermee kunnen ze een bericht voor een willekeurige klant optimaliseren, zodat er geen eerder werk verloren gaat.
Naast toonaangevende technologie levert Teradata ook consulting om ervoor te zorgen dat bedrijven op de hoogte zijn van deze nieuwe mogelijkheden. Zo kunnen ze snel en voor de juiste prijs betere zakelijke resultaten behalen. De consultants van Teradata zijn onder meer advanced analytics-professionals en marketingexperts die leidinggevende functies hebben bekleed bij vooraanstaande bedrijven in verschillende sectoren. Het team richt zich op het verschaffen van zakelijke mogelijkheden, is technologie-agnostisch en levert oplossingen die specifiek zijn voor de organisatorische behoefte, data en tools van een klant.

De Teradata Customer Journey Solution is per direct wereldwijd beschikbaar. De eerste nieuwe mogelijkheden zijn vanaf Q2 2017 beschikbaar en alle mogelijkheden worden doorgevoerd in juni 2017.

Voor meer informatie:
Relevant nieuws:
[1] Gartner, Market Guide for Customer Journey Analytics, door Jason Daigler, Brian Manusama, Gareth Herschel, Jim Davies and Shubhangi Vashisth, gepubliceerd op 9 juni 9 2016

Over Teradata
Met Teradata kunnen bedrijven high-impact zakelijke resultaten bereiken door middel van analytics. Met een krachtige combinatie van de industrie-expertise en toonaangevende hybride cloud-technologie voor data warehousing en big data analytics, ontketent Teradata het potentieel van organisaties. Teradata werkt met bedrijven over de hele wereld, en helpt om customer experience te verbeteren, risico’s te beperken, productinnovatie te bevorderen, operational excellence te bereiken, financiën te transformeren, en bedrijfsmiddelen te optimaliseren. Teradata wordt door de media en industrie-analisten erkend als een op de toekomst gerichte onderneming voor zijn technologische kwaliteit, duurzaamheid, ethiek en zakelijke waarde.

Voor meer informatie: www.teradata.nl.
Laatste van Teradata Netherlands
Teradata als leider gepositioneerd in zes rapporten van topanalisten

Teradata neemt startup StackIQ over om mogelijkheden van Teradata Everywhere en IntelliCloud te vergroten

Zorgen over security van dataopslag in de cloud geen obstakel bij adoptie bedrijven

Logo Lubbers De Jong
Teradata Nethe.. contact

Logo Teradata Netherlands

Teradata Nethe.. sociaal

Teradata Nethe.. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl