www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 28 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Air Products door Boeing gekozen als leverancier van stikstof voor de grootste autoclaaf ter wereld

Air Products heeft onlangs bij het 777X Composite Wing Center van Boeing in Everett (Washington) een geavanceerd systeem voor de levering van stikstof geplaatst. De stikstof is bedoeld voor ‘s werelds grootste autoclaaf.  Hij zal de inerte atmosfeer en de vereiste druk creëren, om de grote carbonfiber composietvleugels van de nieuwe 777X commerciële lijnvliegtuigen van Boeing te vormen en te harden.

"Boeing is marktleider in zijn branche. We zijn trots op het feit dat we onze bestaande relatie kunnen uitbouwen door een rol te spelen in de productie van de grootste carbonfiber composietvleugels voor het nieuwe, commerciële lijnvliegtuig", zei Paul Householder, vice-president Western Region, Americas bij Air Products. "Air Products heeft uitgebreide ervaring met de levering van gassen aan de luchtvaartindustrie en in het bijzonder wat autoclaven betreft. We waarderen het vertrouwen dat Boeing in ons bedrijf stelt voor de levering van hoge kwaliteit stikstof voor deze zeer kritische toepassing."

Het geavanceerde systeem voor de levering van stikstof bestaat uit drie opslagtanks met een inhoud van 57.000 liter vloeibare stikstof en een stoomwaterbadverdamper. De door Boeing geproduceerde vleugels worden in de autoclaaf geplaatst. Deze wordt dan gesloten, vergrendeld en gespoeld met stikstof aan specifieke debieten, temperaturen en druk om de zuurstof uit de vleugels te persen en de juiste atmosfeer te creëren die vereist is voor het uithardingsproces. Dit is al het derde grote autoclaaf-project, dat Air Products in de afgelopen jaren met Boeing heeft afgerond.

Air Products levert al meer dan 50 jaar aan de luchtvaartindustrie. Meer informatie over de industriële gassen, apparatuur en technologie of onze wereldwijde distributiecapaciteiten is te vinden op: www.airproducts.com/aerospace.

Noot voor de pers:

Nederlands perscontact: Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Over Air Products
Air Products (NYSE:APD) is al meer dan 75 jaar een toonaangevende producent van industriële gassen. De kernactiviteiten van het bedrijf op het gebied van industriële gassen omvatten de levering van atmosferische en procesgassen en de bijbehorende equipment aan industriële markten, waaronder raffinage en petrochemie, metaalverwerking, elektronica en producenten van voedingsmiddelen en dranken. Air Products is daarnaast wereldwijd de grootste aanbieder van procestechnologie en equipment voor LNG ter wereld.
Het bedrijf realiseerde in het fiscale boekjaar 2016 een omzet van 7,5 miljard dollar met activiteiten in 50 landen en heeft momenteel een marktwaarde van zo'n 30 miljard dollar. Circa 16.000 werknemers maken van Air Products 's werelds veiligste en best presterende leverancier van industriële gassen, die aan zijn klanten duurzame oplossingen en een uitstekende dienstverlening biedt. Ga voor meer informatie naar: www.airproducts.nl.

NOTE: This release may contain forward-looking statements within the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements are based on management's reasonable expectations and assumptions as of the date of this release regarding important risk factors. Actual performance and financial results may differ materially from projections and estimates expressed in the forward-looking statements because of many factors not anticipated by management, including risk factors described in the Company's Form 10K for its fiscal year ended September 30, 2016

Bijlagen:
- Air Products_01.jpg
- Air Products_02.jpg
- Air Products_03.jpg
Laatste van Air Products
Air Products neemt vooraanstaand Europees CO2-bedrijf ACP over

Bouw nieuwe vul- en distributiecentrum van Air Products vordert gestaag
Verstreken tijd: 4 jaar en 28 dagen
Air Products contact

Logo Air Products

nlinfo@airproducts.com
  www.airproducts.nl

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack
Logo Techone B.V.
Logo PQR