Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 168 dagen geleden)
PR: KINXX PR

3W Infra verhuist IaaS hosting infrastructuur naar nieuw datacenter in Amsterdam

Amsterdam, 12 april 2017 – 3W Infra, een snelgroeiende en wereldwijd opererende leverancier van Infrastructure-as-a-Service oplossingen die in Q2 2016 wist te groeien van 3.000 dedicated servers naar 4.000 servers in beheer, verhuist zijn IaaS infrastructuur naar een nieuw, hoog-redundant datacenter in Amsterdam. De migratie is onderdeel van 3W Infra’s infrastructurele upgrade om de sterke klantaanwas te ondersteunen.

3W Infra migreert zijn volledige IaaS infrastructuur, waaronder dedicated servers en netwerkinfrastructuur, naar een nieuw opgeleverde datahal binnen Switch Datacenters’ datacenter complex in Amsterdam, Switch AMS1. Het ontwerp van het nieuwe datacenter wordt gekenmerkt door hoge energie-efficiëntie middels het gebruik van indirect adiabatische koeling en hot aisle containment (in plaats van cold aisle containment), wat resulteert in een gecalculeerde pPUE van 1,04. De efficiëntie en hoog-redundante 2N power configuratie van het datacenter zou met name gebruikers met veeleisende applicaties aanspreken, zoals enterprises, cloud providers, gaming bedrijven en financials.

Het design van de nieuwe datacenter hal in Switch AMS1 biedt 3W Infra flexibiliteit en schaalbaarheid. De capaciteit van 400 datacenter racks zorgt voor extra groeiperspectief voor 3W Infra’s klanten, terwijl de modulaire power infrastructuur in het datacenter geschikt is voor een variëteit aan klanten – van startups tot enterprises en bedrijven met veeleisende applicaties. De schaalbare power modules kunnen namelijk in stappen van 5 Ampère worden uitgebreid, startend met 5 Ampère per rack tot aan 25 Ampère voor high-density toepassingen.

3W Infra verwacht de gefaseerde migratie van de IaaS infrastructuur naar het nieuwe datacenter eind mei te hebben afgerond.

ISO 27001, 100% uptime garantie

“De 2N power configuratie biedt 3W Infra klanten een uptime garantie van maar liefst 100 procent, tegenover 99,999 procent uptime die we voorheen konden garanderen,” zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra. “De gemakkelijk schaalbare power modules zorgen er bovendien voor dat onze klanten op een kostenefficiënte manier hun stroominfrastructuur kunnen laten meegroeien met hun IT omgeving. Zij kunnen nu starten met 5 Ampère en telkens 5 Ampère toevoegen wanneer de aanwezige apparatuur meer power nodig heeft.”

“Verschillende prospects hebben al interesse getoond in het gebruik van ons hoog-redundante nieuwe datacenter,” aldus Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra.

“Stroom, bekabeling, security…echt de gehele datacenter infrastructuur in deze nieuwe datahal is zeer robuust uitgevoerd,” zegt Premchand. “Het ligt in de planning om de ISO/IEC 27001 certificering voor Information Security Management te behalen. De robuustheid en hoge beveiligingsgraad van het nieuwe datacenter zal ons daarbij zeer zeker van pas komen.”

OCP specificaties

Het nieuw opgeleverde datacenter in Amsterdam, in het Switch AMS1 complex, is een van de eerste colocatie datacenters in Europa dat geschikt is voor Open Rack systemen die gebaseerd zijn op OCP standaarden. Open Compute Project (OCP) is oorspronkelijk een initiatief van Facebook. Ook bedrijven zoals Intel en Microsoft zijn al een vroeg stadium in OCP gestapt. Verschillende techreuzen hebben zich vervolgens eveneens achter het OCP initiatief geschaard, waaronder Google, Cisco, IBM, NetApp, Lenovo, Ericsson, en AT&T.

Het innovatieve datacenter design maakt Switch AMS1 geschikt voor huisvesting van OCP-gespecificeerde apparatuur welke gebruik maakt van open standaarden. De infrastructurele efficiëntie van het datacenter zou ook de ‘pure play’ IaaS infrastructuur van 3W Infra ten goede komen, oftewel de levering van traditionele, klant-specifieke dedicated server technologie, colocatie services en IP Transit.

Snelgroeiend bedrijf

De verhuizing van 3W Infra’s IaaS infrastructuur volgt op het recente nieuws waarin het bedrijf zijn groeicijfers bekendmaakte. Uit de laatste server telling blijkt dat 3W Infra inmiddels 4.000 dedicated servers in beheer heeft, 1.000 meer dan een half jaar geleden. Hoewel 3W Infra een relatief jong bedrijf is (opgericht in 2014), wist het bedrijf significant te groeien in de tweede helft van 2016.

3W Infra’s significante groeicijfers zouden het resultaat zijn van de ‘pure play’ IaaS hosting benadering die het bedrijf erop na houdt. Daarin wordt het leveren van cloud infrastructuur overgelaten aan klanten. Volgens Roy Premchand is ook het hoge-volume, transit-only netwerk met wereld bereik onderdeel van het huidige succes. Het feit dat 3W Infra veelal klant-specifieke IT infrastructuren levert, nauw afgestemd op individuele behoeften, is volgens Premchand eveneens debet aan de huidige groeicijfers.

“Wij verwachten de huidige exponentiële groei te kunnen doorzetten, zeker omdat we momenteel vergevorderd zijn met een aantal grote prospects,” zegt Premchand. “Verschillende potentiële klanten hebben al interesse getoond in het gebruik van ons nieuwe datacenter, bedrijven met uitgebreide en nogal complexe infrastructuren. Zij hebben echter aangegeven te willen wachten tot wij het migratieproces hebben afgerond.”

Over 3W Infra

3W Infra is een ‘pure-play’ Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider die in 2014 is opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en richt zich op het leveren van IaaS in zijn puurste vorm. 3W Infra’s enterprise level hosting oplossingen met een schaalbaar en kostenefficiënt design, worden op maat ontwikkeld en nauw afgestemd op individuele behoeften. Klanten kunnen bij 3W Infra terecht voor onder andere dedicated servers, colocatie, IP transit, en high-level klantensupport. 3W Infra’s Remote Hands service biedt daarnaast de mogelijkheid voor professionele engineering ondersteuning op ’s werelds grootste datacenter/internet hubs, in Amsterdam, Frankfurt en Londen.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft reeds 4.000 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. 3W Infra mag onder andere enkele van de grootste internet, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com.

-----------------
Media contact

3W Infra
pr@3winfra.com