www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!

Nieuwe competitie: wie is Europa’s veiligste zakelijk bestuurder?

Met de Driver of the Year Awards zet TomTom Telematics zich in voor verkeersveiligheid

Amsterdam, 12 april 2017 – TomTom Telematics introduceert de Driver of the Year Awards. Doel is hiermee bij te dragen aan veiligere en verantwoordelijkere rijstijlstandaarden onder Europese zakelijke wagenparken.

Deze competitie zal op basis van de rijprestaties van deelnemers een klassement opmaken om zo uit totaal veertien landen de veiligste, meest efficiënte bestuurder te vinden. De scores worden berekend door de fleet managementoplossing TomTom WEBFLEET op basis van het aantal keren abrupt remmen en sturen – en de ernst ervan - per kilometer.

Tien finalisten strijden vervolgens met elkaar om de titel ‘European Driver of the Year’ op het racecircuit van Catalunya in Barcelona op 21 oktober 2017.

“We hebben deze competitie geïntroduceerd om de veiligheid van bestuurders meer prioriteit te geven binnen Europese bedrijven en om ze aan te moedigen hun wagenparken kostenefficiënter te laten rijden”, zegt Taco van der Leij, VP Marketing van TomTom Telematics.

“Naar schatting zijn aanrijdingen goed voor meer dan een kwart van alle werkgerelateerde sterfgevallen in de EU. Mobiele medewerkers kunnen echter in staat gesteld worden veiliger te rijden – en daardoor verantwoordelijker om te gaan met brandstofverbruik en het milieu – met de juiste begeleiding, technologische ondersteuning en training. Deze veiligere en zuinigere rijstijl is te bereiken met onze OptiDrive 360, dat daarnaast inzicht geeft in rijgedrag van bestuurders in heel Europa.”

Bestuurders kunnen meedoen in een van de twee competitiecategorieën: vrachtwagens (zware commerciële voertuigen), of bestelwagens (lichte commerciële voertuigen) en personenauto's. De bestuurder met de hoogste score in elke categorie en in elk van de vijf regio’s gaat door naar de finale. Deze regio’s zijn de Benelux (België, Nederland en Luxemburg), Frankrijk, de mediterrane landen (Italië, Portugal en Spanje), Centraal-Europa en Scandinavië (Oostenrijk, Denemarken, Duitsland, Zweden en Zwitserland) en VKI (het Verenigd Koninkrijk en Ierland).

Bedrijven kunnen zich registreren voor deelname via de website van TomTom Telematics. Daar zijn ook alle algemene voorwaarden en de regionale klassementen beschikbaar.

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een business unit van TomTom, die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. WEBFLEET is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de meest toonaangevende aanbieders van telematicaoplossingen in de wereld met meer dan 700.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, naast de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Meer dan 46.000 klanten profiteren dagelijks van het hoogste niveau wat betreft betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van de ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde diensten die opnieuw geauditeerd zijn in november 2016.

Meer informatie is te vinden op tomtom.com/telematics.

Volg ons op Twitter @TomTomWEBFLEET.

Mediacontact:
LVTPR
Marieke Duijts / Marcel Klein
ttt@lvtpr.com
Laatste van TomTom
TomTom lanceert nieuw navigatiesysteem voor motorrijders: TomTom RIDER 550

TomTom presenteert TomTom BRIDGE Hub

Nieuwe competitie: wie is Europa’s veiligste zakelijk bestuurder?
VMware maakt uitgebreide workload- en netwerkbeveiliging economischer en eenvoudiger te bedienen voor datacenters en clouds

Werkend Nederland ontevreden over flexwerken: vaste werkplek heeft voorkeur

Onderzoek toont aan dat 43 procent van alle IT-professionals hun IT-middelen nog steeds bijhouden in spreadsheets

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

Banking Circle ontvangt bankvergunning

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar

Onderzoek NTT: connected consumenten verwachten hyper-gepersonaliseerde experience, maar organisaties spelen hier traag op in

Kwart Nederlanders krijgt nooit complimenten op het werk

Securework en VMware brengen zichtbaarheid en beveiliging naar openbare cloud-implementaties

NXP Semiconductors schaalt wereldwijd gebruik van het Workiva platform op voor efficiëntieverhoging en risicovermindering
Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
TomTom contact

Logo TomTom

www.tomtom.nl
TomTom sociaal

TomTom tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo HCC!genealogie

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl