www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Eaton maakt meisjes enthousiast voor techniek op Girlsday

Tijdens Girlsday op donderdag 13 april openen diverse bèta, technische en ICT-bedrijven hun deuren om meisjes op jonge leeftijd kennis te laten maken met en enthousiast te maken voor techniek. Eaton Nederland geeft al diverse jaren op deze dag een kijkje achter de schermen aan het jonge talent en organiseert ook dit jaar weer diverse activiteiten op de fabriekslocatie in Hengelo.

Maar liefst 32 meiden uit de eerste klassen havo en vwo van het Bataafs Lyceum uit Hengelo zullen Eaton een bezoek brengen. Gedurende de dag strijden de meisjes in groepjes om een prijs. Deze kunnen ze winnen door diverse opdrachten goed af te ronden. Vrouwelijke Eaton-medewerkers zullen de meisjes op deze dag rondleiden en begeleiden bij verschillende activiteiten en zijn natuurlijk beschikbaar om alle vragen te beantwoorden.

Iedere opdracht richt zich op een technisch onderwerp. Zo krijgen de scholieren uitgelegd hoe een infraroodcamera werkt, mogen ze daar vervolgens zelf mee aan de slag en gaan ze in het technieklokaal solderen. In het professor Damstra laboratorium, het onafhankelijke test instituut op de Eaton locatie, wordt er wat meer verteld over bliksem en laten medewerkers een bliksemschicht zien tussen twee koperen bollen. Om een afstand van 6 cm te overbruggen heb je al snel een spanning nodig van 180 kV. Ook worden de bijzondere lichteffecten van elektrostatische ontladingen getoond. In het donker geeft dit een mooie lichtshow.

Karien Heerink van Eaton: “Het is ontzettend belangrijk dat we meisjes al op jonge leeftijd enthousiast maken voor bèta en techniek. Veel vrouwelijk talent gaat verloren, vaak omdat meisjes onbekend zijn met bèta-, technische en ICT-beroepen. Op Girlsday brengen we ze in aanraking met ons vakgebied, proberen we hun blik te verbreden en laten we zien dat er niet alleen mannen in de techniek werken. De meisjes die langskomen zijn nog jong en moeten hun profielkeuze nog maken, dus is het van belang dat ze in aanraking komen met diverse sectoren waarover ze zelf misschien nog niet zoveel weten.”

Girlsday is een initiatief van het landelijk expertisebureau VHTO om meisjes van tien tot vijftien jaar enthousiast te maken voor bèta, techniek en ICT. Het evenement vindt jaarlijks plaats tijdens de ‘De Week van ICT’. Eaton doet al een aantal jaren mee om meisjes op een interactieve manier kennis te laten maken met de wereld van techniek.

Over Eaton
Eaton is een energiemanagementbedrijf dat in 2016 een omzet van $19,7 miljard boekte. Eaton biedt energie-efficiënte oplossingen die helpen bij het efficiënter, veiliger en duurzamer beheren van elektrische, hydraulische en mechanische energie. Eaton streeft naar het verbeteren van de kwaliteit van leven en het milieu door middel van energiemanagementtechnieken en -diensten. Eaton telt ongeveer 95.000 werknemers en verkoopt producten aan klanten in meer dan 175 landen. Ga voor meer informatie naar www.eaton.nl/electrical.

Thumbnail

Hyperlink Girlsday 2017

Noot voor de redactie
We nodigen u of een van uw collega’s van harte uit om op donderdag 13 april een bezoek te brengen aan Girlsday bij Eaton in Hengelo. U bent welkom tussen 08.30 en 11.00 uur. Aanmelden kan door een mailtje te sturen naar eaton@yellow-communications.com of door te bellen met Marloes Derks op 023 555 34 24.

Voor meer informatie:

Yellow Communications