‘Slimme ICT voor maatschappelijke opgaven’ centraal thema Overheid 360° 2017

Registratie voor congres Overheid 360° is nu geopend

https://www.overheid360.nl/images/flexpots/overheid-congres-logo.pngUtrecht, 10 april 2017 – Overheid 360°, het jaarlijkse congres over informatiemanagement binnen de overheid, stelt dit jaar slimme ICT voor maatschappelijke opgaven centraal. Op woensdag 17 mei 2017 kunnen bezoekers op het congres terecht voor antwoorden op vragen over de informatiesamenleving en de effecten daarvan op overheden. Het congres helpt bezoekers op weg door middel van praktische sessies die ingaan op de drie grootste uitdagingen die gepaard gaan met de maatschappelijke opgaven: nieuwe samenwerkingen, technologische ontwikkelingen en organisatieverandering. Bezoekers kunnen zich vanaf nu aanmelden via de website.

Paul Verdult, brandmanager bij Jaarbeurs: “We leven in een turbulente tijd. De complexiteit van informatievoorziening neemt toe, de rijksoverheid decentraliseert en centraliseert tegelijkertijd, en grote gemeenten verstedelijken. Oftewel: de taken van gemeenten veranderen continu. Dat roept maatschappelijke vragen op. Wat heb je als overheidsorganisatie nodig om deze maatschappelijke opgaven aan te pakken? En welke rol speelt ICT hierin? Overheid 360° geeft bezoekers antwoord op deze vragen.”

Programma
Overheid 360° brengt bezoekers in één dag op de hoogte van alle relevante ontwikkelingen op het gebied van informatiemanagement. Het programma biedt hen handvatten in de vorm van toegankelijke praktijkcases en best practices gericht op uitdagingen als nieuwe samenwerkingen, technologische ontwikkelingen en organisatieverandering.
  • Nieuwe samenwerkingen
    Samenwerkingsallianties zijn cruciaal om maatschappelijke opgaven aan te pakken. Organisaties zoals Uber en Bol.com benutten al de kennis van hun klanten om dienstverlening te verbeteren. Ook overheden mogen de kennis van partners, burgers én andere overheden niet onbenut laten.

• Technologische ontwikkelingen
    Ontwikkelingen als informatietechnologie en (big) data, maar ook augmented reality en artificial intelligence bieden kansen. Zo zorgt informatietechnologie voor sneller samenwerken met interne en externe partners, en wordt data steeds essentiëler voor strategische keuzes.

• Organisatieverandering
    De huidige maatschappelijke opgaven vragen om organisatieverandering. Verandering in het gedrag, in de bedrijfsvoering en in de strategische agenda van overheidsorganisaties is noodzakelijk om maatschappelijke vraagstukken aan te pakken.

Overheid 360° vindt plaats op woensdag 17 mei 2017 van 9.00 uur tot 18.00 uur in Supernova en Kinepolis in Utrecht. Bezoekers kunnen zich aanmelden via de website.

Over Jaarbeurs
Het inspireren, motiveren en activeren van handel is waar Jaarbeurs zich dagelijks voor inzet. Hiermee verbinden we mensen en markten, handelaren en producenten. Dit doen we door waardevolle ontmoetingen te creëren, zowel fysiek als online. Zo brengen we mensen in contact met elkaar. Hiertoe beschikt Jaarbeurs over een kleurrijk palet aan mogelijkheden. Jaarbeurs organiseert beurzen en evenementen. Daarnaast positioneert Jaarbeurs onlineplatforms en bieden we bijzondere accommodaties, catering en services.

LVTPR
Nienke Geudeker / Edmee Verbeek