www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

Rittal Masterclass met ASHRAE’s Don Beaty vindt wegens enorme belangstelling op een andere locatie plaats

Rittal maakt bekend dat Don Beaty, de mede oprichter van ASHRAE en dé autoriteit op het gebied van datacenter efficiency, op 20 april in Nederland is voor een unieke masterclass. In eerste instantie zou de Masterclass in Rittal’s Technologie- en Trainingscentrum in Reeuwijk plaatsvinden. Wegens enorme belangstelling is deze locatie te klein en heeft Rittal gekozen voor Inn Style in Maarssen. Op deze schitterende locatie kan Rittal meer deelnemers verwelkomen.

Masterclass met vijf onderwerpen
Op 20 april staan datacenters en serverruimten centraal op de agenda van een bijzondere kennissessie, want Rittal heeft Don Beaty gevraagd een masterclass te geven. Elbert Raben, Product Manager IT Infrastructuur bij Rittal en verantwoordelijk voor deze dag: “ iedereen die zich met datacenter en serverruimte HVAC bezighoudt kent Don Beaty en ASHRAE, in het bijzonder de Thermal Guidlines for Data Processing Environments die in TC 9.9 staan. Het zijn de facto normen voor alle datacenters en serverruimten. Die richtlijnen zijn onlangs aangepast, er is nu een vierde editie. Dat leek ons een goede aanleiding Don Beaty te vragen naar Nederland te komen en professionals uit de sector over de ontwikkelingen en de vierde editie bij te praten.”

Gekozen is voor een masterclass die inzoomt op vijf onderwerpen. Beaty zal eerst spreken over twee recente ASHRAE studies. De eerste gaat over Zerostatic servers en de tweede over de impact van het verlagen van de luchtvochtigheid van 25% naar 10%. Daarna zal hij ingaan op de voorwaarden en kansen voor verdere kostenverlaging in datacenters. Directe vrijekoeling in relatie tot Particulate and Gaseous contamination in Datacom Environments is het vierde onderwerp en Beaty sluit af met een uitleg over de veranderingen in de vierde editie van TC 9.9 en met name de W1 to W5 Liquid Cooling Classes. Hierna is er ruim voldoende tijd voor vragen en discussie.

Veranderende rol datacenters en serverruimten
Na deze masterclass zal Jaak Vlasveld, directeur van GreenIT Amsterdam, een presentatie geven waarbij hij stilstaat bij de vraag wat de datacenters van morgen kunnen als dit vandaag al mogelijk is. Vlasveld: “We zien steeds vaker dat sensoren worden ingezet. Niet alleen om de richtlijnen van TC 9.9 te volgen, maar omdat datacenters  een andere rol krijgen. Kijk naar wat Smart Industry voor de functie van een datacenter betekent en wat de impact is van maatwerk software om een datacenter te optimaliseren. Daar zal mijn presentatie dieper op ingaan.” Vlasveld zal ook ingaan op externe ontwikkelingen waar datacenters en serverruimten mee te maken krijgen, zoals ruimtelijke ordening aspecten en de stijgende vraag naar hergebruik van restwarmte.

Het belang van kennisdeling
Elbert Raben zal als laatste spreker aangeven waar al kant en klare oplossingen voor zijn bij Rittal, op welke punten de markt nog niet zo ver is en waar nog meer kennis vereist is. Raben: “De ontwikkelingen gaan echt hard. De impact is enorm, minder koeling bijvoorbeeld drukt de bouw- en exploitatiekosten. Tegelijk zien we ook dat door het wijzigen van de richtlijnen en parallel daaraan lopende technische innovaties de server en rack density toeneemt wat gevolgen heeft voor zowel bestaande als nieuwe architectuur en businesscases.” Het overzien van alle veranderingen en profiteren van de onderlinge samenhang zijn punten waar kennisdeling uitkomst kan bieden. Dat is volgens Raben ook exact wat Rittal wil blijven stimuleren en faciliteren.

Met de combinatie van een masterclass door Don Beaty, een visie op de nabije toekomst door Jaak Vlasveld en de praktijk door Elbert Raben zet Rittal met deze dag een bijzonder programma neer. Een dag die illustreert waarom het zo belangrijk is TC 9.9 te begrijpen én te kennen. Om dit te onderstrepen zal Rittal de eerste 50 inschrijvingen voor deze masterclass na afloop een exemplaar van de vierde editie van TC 9.9 overhandigen.

De masterclass wordt op 20 april bij Inn Style in Maarssen gehouden en de toegang is gratis. Geïnteresseerden kunnen zich per heden aanmelden via de website expert.rittal.nl/opleidingen

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:
Inn Style, de evenementenlocatie in Maarssen
Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal B.V. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45

E-mail: sales@rittal.nl, site: www.rittal.nl www.nextlevel4it.nl expert.rittal.nl

Inn Style Maarssen
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel