www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 75 dagen geleden)

Een IT-certificaat is goud waard

10e Global Knowledge IT Skills & Salary Report toont opnieuw waarde van certificeringen aan

Research Triangle (VS)/Nieuwegein – Door de meer dan 14.000 IT- en businessprofessionals die deelnamen aan de 10e IT Skills and Salary Survey van Global Knowledge is het weer bevestigd: zowel professionals als organisaties profiteren van IT-certificering. De deelnemers noemen een hogere productiviteit en een groter salarispotentieel, minder kennishiaten en snellere probleemoplossing als voordelen.

De belangrijkste resultaten van de Global Knowledge' IT Skills en Salary Survey:

• Kennishiaten zijn reden tot zorg
    Meer dan twee derde van de IT-besluitvormers geeft aan dat er een mismatch is tussen de huidige vaardigheden van werknemers en de kennis die eigenlijk nodig is om doelstellingen te halen. De belangrijkste reden hiervan is volgens hen dat organisaties te weinig investeren in het ontwikkelen en trainen van de medewerkers. De kennishiaten leiden tot meer stress bij werknemers, zorgen voor een lagere kans op het behalen van kwaliteitsdoelstellingen, geven vertragingen in de product- en serviceontwikkeling en de uitrol van hardware en software, en leiden tot omzetverlies.

• Certificering loont
    Het merendeel van de IT-besluitvormers geeft aan dat de kosten van certificeringen zichzelf terugverdienen in de vorm van hogere productiviteit, snellere probleemoplossing en minder kennishiaten. Daarnaast verdienen gecertificeerde IT-professionals wereldwijd significant meer dan hun niet-gecertificeerde collega's. Gecertificeerde IT-besluitvormers in Noord-Amerika verdienen gemiddeld 8,9 procent meer dan hun niet-gecertificeerde collega's; in EMEA is dit verschil zelfs 13%. Deelnemers aan het onderzoek geven ook aan dat er een correlatie is tussen certificering en baanzekerheid en baantevredenheid.

• Er is vraag naar cloud- en cybersecurityvaardigheden
    De prioriteiten van organisaties liggen bij cloud computing, cybersecurity en virtualisatie. Tegelijkertijd is het voor IT-besluitvormers lastig om op die gebieden gekwalificeerde professionals te vinden. De groeiende vraag op deze terreinen betekent vaak dan ook een hoger salaris voor deze professionals. Uit het onderzoek blijkt dat professionals in cybersecurity in totaal het hoogste salaris hebben; het wereldwijde gemiddelde is hier € 82.200. Professionals in cloud computing staan ook in de top vijf, met wereldwijd een gemiddeld salaris van € 70.736.

"Uit het onderzoek blijkt opnieuw dat er kennishiaten zijn, en dat organisaties problemen hebben om vacatures ingevuld te krijgen. Dit probleem wordt vergroot door het hoge tempo waarin personen en organisaties met nieuwe technologieën moeten gaan werken. Tegelijkertijd noemt men trainingen als een manier om kennishiaten en soortgelijke kwesties aan te pakken", aldus Greg Timpany, Senior Market Research Manager.

"De gemiddelde levenscyclus van een IT-product wordt steeds korter, en de kennishiaten worden dieper. Organisaties kunnen zichzelf niet uit deze problemen kopen. Ze moeten naar de eigen organisatie kijken en hun mensen trainen op de juiste vaardigheden", aldus Sean Dolan, President en Chief Executive Officer van Global Knowledge. "De behoeftes van klanten en partners veranderen op dit vlak continu. Als marktleider in IT-trainingen ondersteunt Global Knowledge hen hierbij. Constant breiden we onze mogelijkheden uit, zodat we trainingen kunnen aanbieden die op een unieke manier zijn afgestemd op de stakeholders van onze klanten en partners over de hele wereld."

Download het Global Knowledge IT Skills and Salary Survey Report.

Over Global Knowledge
Global Knowledge is de wereldwijde marktleider in IT-trainingen en -opleidingen. Organisaties, teams en professionals die duurzaam succes willen boeken en een voorsprong willen krijgen op de concurrentie, moeten optimaal gebruik kunnen maken van technologieën en competenties. Wij rusten hen uit met de vaardigheden en best practices om dat te doen. Wij hebben 15 kantoren over de hele wereld en 1500 medewerkers die klanten in 100 landen op weg helpen naar succes. Bezoek voor meer informatie globalknowledge.nl, https://www.linkedin.com/company/global-knowledge-network-netherlands-bv of @GKNetherlands

Marie Maguire, Marketing Communications Manager, +1 (919) 463-7405

Contact EMEA