www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 169 dagen geleden)
PR: LVTPR

Sonos en Gorillaz halen virtueel 'spirit house' naar Amsterdam voor fans

Samenwerking ter ere van nieuwe Gorillaz’-album Humanz en Sonos PLAYBASE

Amsterdam, 5 april 2017 – Sonos gaat een samenwerking aan met de band Gorillaz. Ter ere van het langverwachte nieuwe album ‘Humanz’ creëren ze samen drie Spirit Houses, waaronder een in Amsterdam. Hier vinden fans tijdelijk een virtueel huis van de band. Met een indrukwekkende experience brengt Sonos de wereld van Gorillaz visueel tot leven; en dankzij de nieuwe Sonos PLAYBASE – de laatste toevoeging aan het Sonos home theater-assortiment – ook in geluid.

Video

Van 21 april tot in mei 2017 toveren Sonos en Gorillaz industriële ruimtes in Amsterdam, Berlijn en New York om in Gorillaz Spirit Houses. Hier vinden fans onder meer een real-life uitvoering van de lounge van Murdoc, 2D, Russel en Noodle in het huis van Gorillaz. Ze krijgen daar de kans om nog dieper in de wereld van de band te duiken, via exclusieve tracks en visuals door speciaal ontworpen installaties en projecties.

“Dompel jezelf onder in high-tech-geluid, leef je uit met wonderlijke visuals, en laat de experience je meenemen op de ultieme reis.” – songwriter en bassist Murdoc Niccals.

De eerste Sonos en Gorillaz Spirit House-experience vindt van 21 tot en met 23 april 2017 plaats in Brooklyn, New York (VS). Daarna volgt Berlijn, Duitsland van 28 tot en met 30 april, waarna het huis op 6 mei neerstrijkt in Amsterdam.

“Gorillaz zijn zeer inspirerend in het feit dat ze zich niets aantrekken van de beperkingen van media en formats”, zegt Dmitri Siegel, Sonos VP of Global Brand. “De lancering van hun eerste album in zeven jaar is een belangrijk moment voor alle Gorillaz-fans, en we nodigen mensen van over de hele wereld dan ook graag uit om dit moment met Sonos te komen ervaren.”

Toegang tot de Sonos en Gorillaz Spirit Houses is gratis. Fans kunnen zich registreren via http://www.sonos.com/gorillaz.

Artwork

Sonos PLAYBASE
PLAYBASE, Sonos’ home theater-geluidssysteem, is nu verkrijgbaar. De ultradunne, krachtige speaker voor onder je tv is speciaal ontworpen voor de 70 procent van alle tv’s die niet aan de muur blijken te hangen. PLAYBASE zorgt voor de hoogste kwaliteit van home theater sound en het supereenvoudig streamen van muziek – zonder lastige instellingen.

PLAYBASE is – net als de PLAYBAR – Sonos maar dan speciaal voor de ruimte van je tv. Simpel te installeren en te gebruiken, slim, en zo ontworpen dat hij jarenlang mee kan in je huis.

Over Sonos
Sonos, opgericht in 2002, is toonaangevend ontwikkelaar van draadloze-muzieksystemen voor in huis. Wat begon als tech-start-up van nerdy technici en briljante ontwerpers met een liefde voor muziek, is uitgegroeid tot wereldwijd muziekmerk waarmee thuis muziek luisteren echt een ervaring wordt. Met het draadloze muzieksysteem luistert iedereen in elke kamer van het huis naar zijn of haar favoriete muziek – met de beste kwaliteit.

Sonos is nu te vinden in meer dan zestig landen, werkt samen met tientallen providers om muziek te streamen, is verkrijgbaar via duizenden retailers en staat ondertussen al bij miljoenen mensen in huis. Door te blijven investeren in software en diensten, verbetert Sonos de ervaring van consumenten met muziek in huis – zelfs jaren nadat ze hun product hebben aangeschaft. Zo verandert Sonos huis voor huis de manier waarop mensen naar muziek luisteren.

Sonos, Inc. is een particulier bedrijf met het hoofdkantoor in Santa Barbara (Californië, VS) en kantoren in Boston en Seattle. Hiernaast heeft Sonos kantoren in Nederland, Zweden, Denemarken, Frankijk, UK, Australië en China.

Over Gorillaz
Gorillaz, gecreëerd door Damon Albarn en Jamie Hewlett, bestaat uit 2D, bassist Murdoc Niccals, gitarist Noodle en drummer Russel Hobbs. Hun goed ontvangen gelijknamige debuutalbum stamt uit 2001. De opvolgers, Demon Days (2005), Plastic Beach (2010) en The Fall (2011), sleepten BRIT en Grammy Awards in de wacht. Maar ook in de rest van de wereld is de band een fenomeen: Gorillaz heeft over de hele wereld een nummer 1-positie behaald en getourd van San Diego tot aan Syrië – ondertussen werden ze honderden miljoenen keren gestreamd en braken ze diverse verkooprecords. De Gorillaz behaalden hun succes op een totaal vernieuwende, grensverleggende manier. Niet alleen wonnen ze meerdere awards, waaronder de begeerde Jim Henson Creativity Honor; ook zijn ze erkend door The Guinness Book Of World Records als Meest Succesvolle Virtuele Act ter wereld.

LVTPR
Marie-Paulien Otten / IJze de Vries
sonos@lvtpr.nl
Tags
Extreme voegt vijf applicaties toe aan ExtremeCloud IQ Pilot-abonnement zonder extra kosten

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Secureworks erkend als Leader door IDC MarketScape

Pre-orders Xbox Series X en Series S vanaf dinsdag 22 september

SHIFT Invest haalt 70 miljoen euro op voor het grootste Nederlandse impact VC fonds
Van Gelder wint Shopping Award in de categorie B2B

IaaS provider Worldstream investeert meer dan 500.000 euro in nieuwe webshop

NetApp Cloud Volumes Service nu beschikbaar in Google Cloud-regio Nederland

Roche Diabetes Care benoemt nieuwe General Manager, Head of Marketing en Head of Sales voor Nederland en België

Meepraten over de toekomst? Doe mee aan ‘AnyLinQ Draait Door’ op 1 oktober!

De slimme oplossing tegen zwakke WiFi: devolo WiFi Repeater+ ac

Criteo benoemt Tijmen Willems tot Country Manager Benelux

Workday biedt werkgevers middelen voor een gelijkwaardigere en inclusievere werkvloer met nieuwe VIBETMoplossingen

Conscia neemt cloud dienstverlener Damecon over

Nieuwe Razer Quartz- en Mercury-producten combineren prestaties met stijl

Zscaler vindt spyware in TikTok Pro-app

Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging in 2020 bijna verdubbeld

CSR Advies: Aanscherping en uitbreiding van maatregelen noodzakelijk voor een cyberweerbare samenleving

Arnhems IT-bedrijf viert 20-jarig jubileum corona-proof

Menselijke augmentatie toegejuicht, maar angst voor ‘body hacking’ is groot

Scholen in Ede stappen over op perfecte internetring van dark fiber

Unicorn ThoughtSpot brengt search- en AI-gedreven analytics naar Nederland

Logo devolo
Logo Criteo
Logo Workday
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Pure Storage
Logo Avit Group
Logo Diamanti
Logo Veracode