www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Teradata IntelliFlex biedt sterk verbeterde performance, opslagdichtheid en energieverbruik met all-memory SSD

Nieuwe versies Teradata IntelliFlex en IntelliBase bieden klanten meer keuze en flexibiliteit voor bredere toepassingen en budgetten

Amsterdam, 4 april 2017 – Teradata (NYSE: TDC), leverancier van analytics-oplossingen, Kondigt een all-memory update aan voor het Teradata IntelliFlex-platform, dat hierdoor extreme prestaties en opslagdichtheid kan leveren in een enkele, ultra-efficiënte kast. Deze verbeteringen zijn mogelijk door het gebruik van solid state drives (SSD), die de vereiste ruimte in het datacenter verminderen en veel meer rekenkracht biedt voor bedrijfskritische analytics. Teradata kondigt ook het nieuwe gebruiksklare Teradata IntelliBase-platform aan, dat revolutionair is door in een enkele kast ondersteuning te bieden voor meerdere softwaretechnologieën en herinzetbare hardware, met een laag, commodity-hardware prijsniveau.

Beide producten worden on-premises aangeboden en gebruiken dezelfde Teradata database-software, wat een ??high-performance hybride cloud-oplossing mogelijk maakt.  Beschikbaarheid op Teradata IntelliCloud wordt binnenkort verwacht. Samen geven deze platformen klanten nieuwe opties om omzetkansen te verbreden, operationele kosten te verlagen en hun klantenservice te versnellen.

Door de enorme groei van datavolumes zijn bedrijven afhankelijk van vertrouwde analytics-oplossingen waarmee zij die gegevens kunnen omzetten in waardevolle en tijdige inzichten om zakelijke beslissingen te nemen en effectief te concurreren. Ze gebruiken steeds geavanceerdere analytische technieken en verstrekken die aan meer gebruikers binnen hun organisatie. Naarmate de zakelijke vraag naar analytics toeneemt, is een krachtige en elastische infrastructuur nodig om de geplande en ongeplande pieken in de vraag op te vangen.

“Onze klanten hebben steeds meer behoefte aan geavanceerde analytics, wat een enorme toename van de rekenkracht van hun data warehouse vereist,” zegt Oliver Ratzesberger, Executive Vice President en Chief Product Officer bij Teradata. “We hebben IntelliFlex speciaal ontworpen om aan deze eisen te voldoen. Door de overgang naar SSD’s kunnen wij nu een all-memory appliance leveren met zeven keer de rekenkracht per kast dan ons vorige product – plus snelle performance-elasticiteit, wat ongeëvenaard is in onze markt. We leveren onze klanten betere performance, meer opslagruimte en meer geheugen in dezelfde behuizing, en met de helft van het energieverbruik per geleverde prestatie-eenheid.”

Superieur Teradata IntelliFlex platform
Teradata IntelliFlex, dat in het begin van 2016 werd gelanceerd, leverde een revolutionaire,-fabric-gebaseerde architectuur die onafhankelijke schaling van rekenkracht en opslag mogelijk maakte om aan veranderende workload-eisen te kunnen voldoen. Met deze derde release in de afgelopen 12 maanden, vervolgt Teradata de snelle innovatie van het vlaggenschip IntelliFlex-platform.

SSD’s bieden prestaties die ordes van grootte beter zijn dan harde schijven (HDD’s), maar waren eerder nog te duur om standaard te gebruiken in een data warehouse apppliance. De capaciteiten van SSD’s zijn echter blijven stijgen, terwijl de prijzen zijn gedaald. Teradata is de eerste partij die dit erkent en van deze trend profiteert door SSD’s de voorkeuropslag te maken voor enterprise analytics-appliances.

Kenmerken van de nieuwe IntelliFlex-kast zijn (in vergelijking met de vorige generatie van het product) zijn onder meer:
  • Tot 7,5x toename van de verwerkingskracht voor rekenintensieve analyses met behulp dual 18-core Intel Xeon-processors
  • Snellere executie van data warehouse analytics met 4,5x hogere snelheden
  • Lagere datacenterkosten door het vrijmaken van tot 3.5x dataruimte voor klanten
  • Lagere carbon footprint met tot 2x de prestaties per kW gebruikte energie
Veelzijdig Teradata IntelliBase platform
Voor standaard data- en analytics-behoeften heeft Teradata IntelliBase gecreëerd – een betaalbare oplossing die een compleet logisch datawarehouse levert in een enkele kast, met ondersteuning van één leverancier. De mogelijkheid om meerdere technologieën in dezelfde IntelliBase-kast te gebruiken, maakt dit nieuwe platform zeer efficiënt en economisch. Als een echte all-in-one oplossing stelt IntelliBase bedrijven in staat hun analytische ecosystemen te bouwen naar aan hun behoeften van vandaag, maar biedt ook de veelzijdigheid om de hardware te hergebruiken als die eisen in de toekomst veranderen. Zo kan een compute-node voor Hadoop bijvoorbeeld later omgezet worden in een Teradata Database. Dit biedt de ultieme flexibiliteit en het beschermt de investeringen van klanten, ondanks dat IntelliBase is ontworpen als een betaalbaar commodity-alternatief.

“Klanten eisen flexibiliteit. De opkomst van Hadoop en big data analytics vervangt traditionele data warehousing niet, maar vult het wel aan,” aldus Tony Baer, ??principal analist bij Ovum. “Teradata profiteert van de vooruitgang van standaard infrastructuur en combineert dit met zijn eigen toegevoegde waarde om een platform te leveren dat analytics-gebruikers het beste van twee werelden biedt. Teradata geeft klanten de keuze om uiteenlopende eisen van kosten en service-levels te balanceren op hetzelfde platform, en geeft ze de mogelijkheid om van verschillende typen analytics te profiteren.”

IntelliBase kenmerken:
  • Meerdere technologieën verpakt in een enkele, betaalbare datacentervriendelijke kast
  • Complete single-vendor ondersteuning voor Teradata Database, Aster Analytics en Hadoop
  • Ondersteuning voor Teradata ecosysteem-applicaties, waaronder QueryGrid, Unity, Data Mover, Ecosystem Manager, Viewpoint en Listener
  • Bescherming van investeringen met hardware die kan worden heringedeeld met verschillende technologieën door software re-imaging
Teradata IntelliBase en de nieuwe all-SSD IntelliFlex-producten zijn in Q2 2017 beschikbaar. Beide producten zullen later dit jaar ook beschikbaar zijn op Teradata IntelliCloud.

Meer informatie:
Relevante links

Teradata
Met Teradata kunnen bedrijven high-impact zakelijke resultaten bereiken door middel van analytics. Met een krachtige combinatie van de industrie-expertise en toonaangevende hybride cloud-technologie voor data warehousing en big data analytics, ontketent Teradata het potentieel van organisaties. Teradata werkt met bedrijven over de hele wereld, en helpt om customer experience te verbeteren, risico’s te beperken, productinnovatie te bevorderen, operational excellence te bereiken, financiën te transformeren, en bedrijfsmiddelen te optimaliseren. Teradata wordt door de media en industrie-analisten erkend als een op de toekomst gerichte onderneming voor zijn technologische kwaliteit, duurzaamheid, ethiek en zakelijke waarde.
Voor meer informatie: www.teradata.nl.

Leer Teradata kennen:
Twitter Facebook LinkedIn YouTube

Teradata en het Teradata logo zijn handelsmerken of geregisteerde handelsmerken van Teradata Corporation en/of zijn affiliates in de VS en wereldwijd.
Laatste van Teradata Netherlands
Teradata als leider gepositioneerd in zes rapporten van topanalisten

Teradata neemt startup StackIQ over om mogelijkheden van Teradata Everywhere en IntelliCloud te vergroten

Zorgen over security van dataopslag in de cloud geen obstakel bij adoptie bedrijven
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland!

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau