www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau
2502 volgers blijven op de hoogte!

GSMWEB.NL kiest voor managed platform van Denit om succes businessmodel te continueren

Amsterdam, 4 april 2017 - De grootste mobiele prijsvechter van Nederland, GSMWEB.nl, heeft haar cloud en ontwikkelplatform ondergebracht bij Denit. Denit heeft voor GSMWEB een Twin-Datacenter oplossing gerealiseerd: een volledig redundante cloudomgeving verdeeld over twee datacenters. Hiermee wordt de 24/7 beschikbaarheid van het platform gegarandeerd, ook als één van de datacenters onverhoopt uitvalt.

GSMWEB.nl bedient particulieren, ZZP’ers en het MKB met de voordeligste mobiele abonnementen van de grote telecomproviders in Nederland. Het bedrijf is al bijna 20 jaar actief en is de grootste speler in de particuliere markt. De website ontvangt dagelijks vele duizenden bezoekers die op zoek zijn naar een snelle, betrouwbare manier om mobiele abonnementen af te sluiten. Storingen in de website zijn dan ook zeer ongewenst en onacceptabel.

Edwin Cornelissens, Managing Director van Denit: “Voor bedrijven die voor hun business model deels of geheel afhankelijk zijn van hun website, is een betrouwbare cloud oplossing cruciaal. Zowel consumenten als ondernemers verwachten een snelle, stabiele website die altijd functioneert, ongeacht of er technische problemen zijn bijvoorbeeld. Voor GSMWEB.nl waren daarom een aantal zaken van belang: beschikbaarheid, betrouwbaarheid, schaalbaarheid en een vlekkeloze dienstverlening aan hun klanten. Wij hebben GSMWEB.nl daarom geadviseerd om voor een redundante omgeving te kiezen. Door de servers van GSMWEB.nl onder te brengen in twee geografisch van elkaar gescheiden datacenters (Twin-Datacenter) en die onderling te verbinden middels een eveneens redundante glasvezelring, is de beschikbaarheid nagenoeg altijd gegarandeerd. De data op de servers in beide datacenters wordt realtime gespiegeld waardoor er nooit sprake is van dataverlies. Zelfs niet bij uitval van een datacenter.”

Een 24/7 beschikbaarheid van de infrastructuur is één ding, maar tegelijkertijd moet ook rekening gehouden worden met pieken in belasting van de website. Trage laadtijden zijn voor websitebezoekers al snel een reden om af te haken. Om optimale continuïteit en performance te garanderen, voorziet Denit in een volledig managed platform voor GSMWEB.nl. Door middel van continue proactieve monitoring van zowel hardware als software kan tijdig ingegrepen worden als zich onregelmatigheden voor doen. Denit neemt daarmee alle operationele werkzaamheden op zich en spant zich voortdurend in om de performance te optimaliseren.

Daartoe is ook naar loadbalancing gekeken en zijn caching oplossingen zoals Varnish en Memcache geïmplementeerd. Daarmee hoeft de website van GSMWEB.nl niet steeds opnieuw opgebouwd te worden door de server maar kunnen statische en dynamische elementen zoals afbeeldingen direct uit het snelle cachegeheugen van servers geladen worden. Websites laden daardoor tot wel 100 keer sneller, hetgeen zorgt voor een prettige gebruikerservaring. Ook voorziet Denit in anti-DDoS bescherming: in het geval van een DDoS aanval op de servers van GSMWEB.nl, wordt deze ‘omgeleid’ en met geavanceerde apparatuur geneutraliseerd zodat de website volledig operationeel blijft. Bezoekers merken daardoor niets van de aanval.

De keuze voor Denit werd niet zomaar gemaakt door GSMWEB.nl. Als één van de eerste succesvolle Nederlandse webshops, wist men wat men zocht en er werd dan ook grondig onderzoek gedaan naar een geschikte partij.

Richard Pieneman, commercieel manager van GSMWEB.nl daarover: “De beslissing om over te stappen van cloud provider hebben we niet lichthartig genomen. Het is niet eenvoudig om alles te migreren zonder dat onze dienstverlening eronder zou lijden. Aan de andere kant wilden we een meer stabiele omgeving dan waar we op dat moment beschikking over hadden. Daarnaast merkten we dat we behoefte hadden aan een meer persoonlijke en flexibele service van de cloud provider. Om die reden zochten we naar een partij die ons garanties kon bieden wat betreft uptime, snelheid en schaalbaarheid en die snel kan schakelen als dat nodig is. We zijn daartoe met meerdere providers in gesprek gegaan. Denit onderscheidde zich door zowel de persoonlijke als praktische benadering. Er werd zorgvuldig naar onze situatie gekeken en een maatwerkoplossing voorgesteld waarmee we lange tijd vooruit kunnen. De ambitie is om de komende jaren fors te groeien op de zakelijke markt en met Denit als partner weten we ook zeker dat we die groei aan kunnen.”
Laatste van Denit Hosting Solutions
David Hut nieuwe CTO van Denit

Denit en inQdo beginnen strategisch partnerschap

Unieke databeveiliging met Managed Security van Denit
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nl