Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 173 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Grootste zorgen over security van de public cloud

De beveiliging van de cloud baart zorgen, zo blijkt uit een peiling onder bezoekers van de World Hosting Days, uitgevoerd door Interxion en Amsio.

SCHIPHOL-RIJK, 3 april 2017 – Ieder jaar komt de cloud services- en internet infrastructuur -sector bijeen in Rust op de World Hosting Days, de grootste beurs van Europa voor deze branche. Met meer dan 120 presentaties, 200 exposanten en meer dan 6500 aanwezigen biedt de beurs inzicht in de laatste stand van zaken van de sector. Interxion (NYSE:INXN), Europees leverancier van carrier en cloud-neutrale datacenterdiensten peilt jaarlijks in samenwerking met managed- en cloudserviceprovider Amsio de aanwezigen. De meest opvallende resultaten:

Security als kopzorg
De grootste zorg bij de public cloud is de beveiliging, zo gaf een absolute meerderheid van 64 procent aan. Ook compliancy (25%) en het ontbreken van lokale ondersteuning (21%) vallen in de top drie van grootste zorgen over de public cloud. De mate waarin de publieke cloud aanpasbaar is  (16%) en de variabele kosten (13%) van de public cloud werden ook genoemd als zorgelijk, net als het ontbreken van maatoplossingen (13%).

Binnen de landsgrenzen
Zekerheid dat data zich binnen de landsgrenzen bevindt is voor een meerderheid van 59 procent van de ondervraagden belangrijk. Dit valt te verklaren door bijvoorbeeld de Brexit en Privacy Shield: bedrijven willen er zeker van zijn dat ze voldoen aan Europese wetgeving om hun klanten te kunnen bedienen.

Hostingsector
Een meerderheid van 24 procent van de ondervraagden ziet schaalbaarheid als het grootste verschil tussen de diensten van een lokale hostingprovider en de public cloud. Dat verklaart wellicht waarom 81 procent denkt dat de meeste hosting providers over drie jaar managed services gaan aanbieden op de public cloud. 76 procent van de ondervraagden ziet in de markt een consolidatie onder managed service providers, vergelijkbaar met de consolidatie die zich voltrekt bij shared hosting providers.

Datacenterselectie
De bezoekers werd ook gevraagd waar ze op letten bij het kiezen van een datacenter. Connectiviteit werd door 84 procent aangemerkt als bovengemiddeld belangrijk. Ook klantenservice is voor 74 procent van bovengemiddeld belang, evenals fysieke beveiliging voor 61 procent van de ondervraagden.

Profiel respondenten
De grootste groep, dertig procent van de respondenten, komt uit Duitsland. Ook Nederland is goed vertegenwoordigd met 24 procent. Tien procent van de respondenten is Amerikaans. Bijna de helft van de respondenten werkt bij een organisatie met meer dan 50 werknemers. De respondenten werken voornamelijk als Hosting Service provider (31%), Independent Software Vendor (23%) of Hardware provider (12%).

Over Interxion:
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 45 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Over Amsio:
Amsio biedt sinds ruim 15 jaar een breed scala aan managed- en cloud services voor het bedrijfsleven. Met meerdere gecertificeerde datacenters en eigen IP netwerk is Amsio uniek gepositioneerd om goede beheerde infrastructuur- en hybride cloud oplossingen te leveren. Amsio is ISO 9001, ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd en werkt met partners voor partijen als KLM, Heineken en TNT Post. Kijk voor meer informatie op www.amsio.com.
Laatste van Interxion
Interxion: A Digital Realty Company neemt Europese koppositie in op datacenter-ranglijst van Cloudscene

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie of is hiermee aan het testen
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 4 jaar en 173 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials