ContentbureauContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Grootste zorgen over security van de public cloud

De beveiliging van de cloud baart zorgen, zo blijkt uit een peiling onder bezoekers van de World Hosting Days, uitgevoerd door Interxion en Amsio.

SCHIPHOL-RIJK, 3 april 2017 – Ieder jaar komt de cloud services- en internet infrastructuur -sector bijeen in Rust op de World Hosting Days, de grootste beurs van Europa voor deze branche. Met meer dan 120 presentaties, 200 exposanten en meer dan 6500 aanwezigen biedt de beurs inzicht in de laatste stand van zaken van de sector. Interxion (NYSE:INXN), Europees leverancier van carrier en cloud-neutrale datacenterdiensten peilt jaarlijks in samenwerking met managed- en cloudserviceprovider Amsio de aanwezigen. De meest opvallende resultaten:

Security als kopzorg
De grootste zorg bij de public cloud is de beveiliging, zo gaf een absolute meerderheid van 64 procent aan. Ook compliancy (25%) en het ontbreken van lokale ondersteuning (21%) vallen in de top drie van grootste zorgen over de public cloud. De mate waarin de publieke cloud aanpasbaar is  (16%) en de variabele kosten (13%) van de public cloud werden ook genoemd als zorgelijk, net als het ontbreken van maatoplossingen (13%).

Binnen de landsgrenzen
Zekerheid dat data zich binnen de landsgrenzen bevindt is voor een meerderheid van 59 procent van de ondervraagden belangrijk. Dit valt te verklaren door bijvoorbeeld de Brexit en Privacy Shield: bedrijven willen er zeker van zijn dat ze voldoen aan Europese wetgeving om hun klanten te kunnen bedienen.

Hostingsector
Een meerderheid van 24 procent van de ondervraagden ziet schaalbaarheid als het grootste verschil tussen de diensten van een lokale hostingprovider en de public cloud. Dat verklaart wellicht waarom 81 procent denkt dat de meeste hosting providers over drie jaar managed services gaan aanbieden op de public cloud. 76 procent van de ondervraagden ziet in de markt een consolidatie onder managed service providers, vergelijkbaar met de consolidatie die zich voltrekt bij shared hosting providers.

Datacenterselectie
De bezoekers werd ook gevraagd waar ze op letten bij het kiezen van een datacenter. Connectiviteit werd door 84 procent aangemerkt als bovengemiddeld belangrijk. Ook klantenservice is voor 74 procent van bovengemiddeld belang, evenals fysieke beveiliging voor 61 procent van de ondervraagden.

Profiel respondenten
De grootste groep, dertig procent van de respondenten, komt uit Duitsland. Ook Nederland is goed vertegenwoordigd met 24 procent. Tien procent van de respondenten is Amerikaans. Bijna de helft van de respondenten werkt bij een organisatie met meer dan 50 werknemers. De respondenten werken voornamelijk als Hosting Service provider (31%), Independent Software Vendor (23%) of Hardware provider (12%).

Over Interxion:
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 45 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Over Amsio:
Amsio biedt sinds ruim 15 jaar een breed scala aan managed- en cloud services voor het bedrijfsleven. Met meerdere gecertificeerde datacenters en eigen IP netwerk is Amsio uniek gepositioneerd om goede beheerde infrastructuur- en hybride cloud oplossingen te leveren. Amsio is ISO 9001, ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd en werkt met partners voor partijen als KLM, Heineken en TNT Post. Kijk voor meer informatie op www.amsio.com.
Laatste van Interxion
Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

In 0,00043 sec van Schiphol naar Science Park en terug: Interxion verbindt vitale Amsterdamse regio’s met ultrasnelle verbindingen
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Lubbers De Jong
Interxion contact

Logo Interxion

+ 31 (0) 20 880 77 00
  nl.info@interxion.com
  www.interxion.com/nl
Interxion sociaal

Interxion tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage