www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 141 dagen geleden)

Recruitz.io haalt investering op van 2 miljoen euro

De Nederlandse startup verandert met AI technologie de digitale wereld van werk

Amsterdam, 27 maart 2017 - De Amsterdamse startup Recruitz.io heeft een eerste investering van twee miljoen euro opgehaald om de door hun ontwikkelde innovatieve technologie op basis van Artificial Intelligence (AI) verder te ontwikkelen en de (inter)nationale groei te versnellen.

De startup biedt organisaties de mogelijkheid om met intelligente wervingscampagnes talent te bereiken dat tot nu toe onbereikbaar leek. Waar vacatures nu nog vooral via vacaturesites of LinkedIn gepromoot worden, vindt en bereikt de technologie van Recruitz.io (passief) talent op de plekken waar ze juist dagelijks komen, bijvoorbeeld Google of Facebook. Door de inzet van AI bepaalt de technologie als het ware zelf waar, wanneer en hoe hij door middel van advertenties talent weet te bereiken en brengt de ‘perfecte match’ op deze manier steeds dichterbij. Ook analyseert en optimaliseert de door Recruitz.io ontwikkelde technologie de wervingscampagne continu, wat leidt tot meer kwalitatieve resultaten tegen aanzienlijk lagere kosten.

De technologie biedt grote potentie voor de uitdagende recruitmentsector, waar juist passief werkzoekend talent meer gevraagd is dan ooit in een arbeidsmarkt die meer en meer onder druk staat. Tot nu toe worden er vaak hoge budgetten ingezet om met statische recruitment campagnes werkzoekenden te vinden en bereiken, het zogenaamde Post & Pray. Recruitz.io bewijst dat het anders kan en helpt organisaties op een vernieuwende en slimme manier te sourcen en talent te bereiken.

“Wij zijn trots dat we een van de weinige Nederlandse bedrijven zijn die zo’n investering realiseren. Nu kunnen wij nog meer organisaties helpen met het aantrekken van onbereikbaar talent – nationaal en internationaal. Onze focus voor het komend jaar is door gebruik van AI learning en automatisering steeds beter in te spelen op de uitdagingen van de recruitmentindustrie, en een goede basis te leggen voor de nieuwe manier van recruiten” zegt Lars Wetemans, CEO van Recruitz.io.

De investering is gedaan door Slingshot, een investeringsfonds van succesvolle ondernemers dat eerder investeerde in snelgroeiende ondernemingen als Boldking, Tiqets.com en PetPost.com. Slingshot neemt voor een bedrag van twee miljoen euro een minderheidsbelang in Recruitz.io: “Wij zijn heel trots dat wij kunnen investeren in een bedrijf als Recruitz.io. De ondernemingsdrift van de oprichters in combinatie met het geweldige team dat zij om zich heen hebben weten te verzamelen, is voor ons cruciaal in het doen van deze investering. Het revolutionaire en disruptieve product heeft de afgelopen maanden al tot een aantal mooie projecten geleid en een goed gevulde pipeline aan klanten – in binnen en buiten Nederland. Recruitz.io is hard op weg om internationaal door te breken en wij hopen daar op onze wijze een bijdrage aan te kunnen leveren.”

Recruitz.io is in 2016 opgericht en groeide binnen een jaar organisch naar 22 medewerkers. Het bedrijf verwacht het aantal medewerkers binnen een paar maanden te verdubbelen. Recruitz.io rekent klanten als Randstad, Adecco, Booking.com en Uber tot haar portfolio en werd eerder dit jaar door Sprout gekozen als Startup van het jaar 2016.

— EINDE BERICHT —

Over Recruitz.io
De Amsterdamse startup Recruitz.io, opgericht in 2016, helpt organisaties bij het opzetten en uitvoeren van slimme wervingscampagnes. Het technologiebedrijf heeft een platform ontwikkeld dat op basis van Artificial Intelligence (AI) (passief) top talent vindt en via online advertenties bereikt, op de mediakanalen die ze veel en graag gebruiken. Klanten van Recruitz.io zijn o.a. Randstad, Booking.com en Adecco en de technologie is op dit moment beschikbaar in meer dan 10 talen in 25+ landen.

Meer informatie via: https://recruitz.io

Voor vragen of meer informatie kunt u terecht bij Kathrin de Graaf via mobiel 0650294314 of email kat@prseverance.com
Laatste van Recruitz.io
Talent vinden met de perfecte banner

Recruitz.io haalt investering op van 2 miljoen euro
Verstreken tijd: 3 jaar en 141 dagen
Recruitz.io contact

Logo Recruitz.io

hello@recruitz.io
  recruitz.io
Recruitz.io sociaal

Recruitz.io tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy