ContentbureauContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Dresner zet Qlik op eerste plek in marktstudie voor locatie-informatie

Dankzij overname van Idevio biedt Qlik GeoAnalytics nu krachtige kaartvisualisaties en locatiegebaseerde analysemogelijkheden

Schiphol, 23 maart 2017Qlik®, leider in visual analytics-oplossingen, is benoemd tot beste leverancier van oplossingen voor locatie-informatie in de 2017 Location Intelligence Market Study. Dit maakt deel uit van de reeks Wisdom of Crowds®-onderzoeksrappporten van Dresner Advisory Services. Het rapport verkent de aard van locatie-informatie, de meningen en percepties van gebruikers, de aard van huidige implementaties en de plannen voor de toekomst. Het marktrapport kan worden gedownload via http://www.qlik.com/resource-library/dresner-2017-market-study.

In het rapport staat onder meer: “Met de opkomst van visualisatietechnologie en het Internet of Things (IoT) groeit het belang van locatie als strategische dimensie en van kaarten als medium om inzichten weer te geven en te verkennen.” De meerderheid van de respondenten verwacht dat locatie-informatie in 2017 een belangrijke rol gaat spelen. Meer dan de helft (63%) beschouwt dit aspect als ‘van cruciaal belang’ dan wel ‘van groot belang’. Van de 30 onderwerpen die werden onderzocht, prijkt locatie-informatie hoog in de lijst van trends, nog boven big data en het IoT.

“We bevinden ons middenin een ingrijpende verschuiving”, zegt Howard Dresner, oprichter en Chief Research Officer bij Dresner Advisory Services. “De impact van locatie-informatie is duidelijk en organisaties moeten nadenken over hoe zij locatiedata kunnen inzetten en uitbreiden om de klantenrelaties en marktfocus te verbeteren, resources kunnen inzetten, enzovoort. We feliciteren Qlik met deze leiderschapspositie.”

“Locatie-informatie wordt mainstream en er zijn volop kansen om de unieke en boeiende aspecten hiervan tot leven te brengen met een gebruiksvriendelijk, snel en flexibel visual analytics-platform”, zegt Anthony Deighton, CTO en Senior Vice President Products bij Qlik. “Zowel onafhankelijke analisten als onze klanten zijn het erover eens dat de oplossing Qlik GeoAnalytics zijn weerga niet kent qua klantervaring en analysemogelijkheden. We zien onszelf als leider op dit gebied en blijven belangrijke stappen zetten met de ontwikkeling van een modern, voor de cloud geschikt platform dat mee kan groeien met klanten tijdens hun analytische ontdekkingstocht.”

Qlik GeoAnalytics: een antwoord op de vraag ‘waar’
Qlik GeoAnalytics™ breidt niet alleen de huidige kaartfunctionaliteit van Qlik uit, maar vult ook haar visualisatiemogelijkheden aan met ondersteuning voor diverse geavanceerde geoanalytische toepassingen. Dankzij technologie voor het comprimeren en streamen van kaartgegevens kunnen organisaties die Qlik Sense® en/of QlikView® gebruiken nu verborgen geografische relaties blootleggen om meer inzichten op te doen, betere beslissingen te nemen en te profiteren van een hogere ROI.

Het unieke associatieve model van Qlik biedt gebruikers de mogelijkheid om alle mogelijke relaties binnen hun data te verkennen, met inbegrip van de locatiegerelateerde context. Daarnaast kunnen zij:
  • beter gefundeerde beslissingen rond locaties nemen. Veel belangrijke beslissingen zijn afhankelijk van locatie-informatie, zoals de keuze van bedrijfslocaties, het toewijzen van medewerkers en het vaststellen van de levertijden. Kaarten bieden een visuele context die gebruikers van Qlik in staat stelt om accurate en goed gefundeerde beslissingen ten aanzien van locaties te nemen.

• meer inzichten opdoen. De mogelijkheid om snel cartografische informatie weer te geven biedt gebruikers inzicht in patronen die zich niet eenvoudig laten interpreteren aan de hand van tabellen en grafieken. Gebruikers kunnen met de oplossingen van Qlik nu meer onderliggende verbanden tussen data blootleggen, omdat kaarten voor de meeste gebruikers een vertrouwde omgeving vormen.

• de productiviteit verhogen. Gebruikers kunnen gegevens met betrekking tot steden en landen direct aanvullen met relevante geografische informatie om rijke en interactieve geovisualisaties aan hun Qlik-applicaties toe te voegen.

De onderzoeksreeks Wisdom of Crowds® is gebaseerd op data die werd verzameld over gebruiks- en implementatietrends, producten en leveranciers. Gebruikers in alle mogelijke functies en sectoren werkten aan het onderzoek mee, zodat een compleet overzicht ontstond van praktische toepassingen, plannen en marktpercepties.

*Gartner “Magic Quadrant for Business Intelligence and Analytics Platforms” by Rita L. Sallam, Cindi Howson, Carlie J. Idoine, Thomas W. Oestreich, James Laurence Richardson, Joao Tapadinhas, February 16, 2017.

Over Dresner Advisory Services
Dresner Advisory Services werd opgericht door Howard Dresner, een onafhankelijk analist, auteur, spreker en zakelijk adviseur. Dresner Advisory Services, LLC richt zich op innovatieleiderschap op het gebied van Business Intelligence (BI) en gerelateerde gebieden.

Over Qlik
Qlik® is het toonaangevende visual analytics platform en de pionier op het gebied van business intelligence, gedreven door gebruikers. Qlik’s portfolio, met cloud-based en on-premise oplossingen, voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics, ongeacht de locatie van data. Klanten die Qlik Sense®, QlikView® and Qlik® Cloud gebruiken, halen betekenis uit informatie van verschillende bronnen en ontdekken verborgen relaties tussen data. Dit leidt tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik werkt in meer dan 100 landen en heeft meer dan 40.000 klanten wereldwijd.

###

© 2017 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting™, Qlik Connectors™ en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Moniek Jansink
qlik@marcommit.nl

Eerder van Qlik
16 sep 2019 Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers

18 jul 2019 Qlik kondigt winnaars Customer Awards aan op Attunity LIVE 2019

17 jul 2019 Attunity wint Microsoft 2019 MSUS Partner Award voor ‘Intelligent Cloud-Data Estate Modernization’
Cisco presenteert plan voor het internet voor het volgende decennium digitale innovatie

Valid benoemd tot Veeam Accredited Services Provider (VASP)

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019

Gina van der Werf steps down as Supervisory Board member ICT Group

KPN Ventures investeert opnieuw in Sensara

Selligent en Cisco bundelen krachten voor een datagestuurde omnichannelklantervaring

Pepperminds kiest Pink Elephant als ICT-partner

Uitwisseling tussen patiënt en zorgverlener vergemakkelijkt door Zorgplatform en BeterDichtbij

Europees Bureau voor Visserijcontrole gunt contract aan Unisys voor IT-diensten en ondersteuning om visbestanden in stand te helpen houden

Een op de drie Nederlandse werknemers niet op de hoogte van AVG-beleid

Eerste Media Hack Day geslaagd voor alle partijen

Healthcare startup Kermit ontwikkelt analyseplatform met Mendix

Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital en BAM

Cybersecurity in 2020: vier voorspellingen

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Hoe meet je de werkelijke economische impact van cyberaanvallen?
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cisco
Logo Valid
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl