www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (3 jaar en 104 dagen geleden)
PR: LEWIS

Dresner zet Qlik op eerste plek in marktstudie voor locatie-informatie

Dankzij overname van Idevio biedt Qlik GeoAnalytics nu krachtige kaartvisualisaties en locatiegebaseerde analysemogelijkheden

Schiphol, 23 maart 2017Qlik®, leider in visual analytics-oplossingen, is benoemd tot beste leverancier van oplossingen voor locatie-informatie in de 2017 Location Intelligence Market Study. Dit maakt deel uit van de reeks Wisdom of Crowds®-onderzoeksrappporten van Dresner Advisory Services. Het rapport verkent de aard van locatie-informatie, de meningen en percepties van gebruikers, de aard van huidige implementaties en de plannen voor de toekomst. Het marktrapport kan worden gedownload via http://www.qlik.com/resource-library/dresner-2017-market-study.

In het rapport staat onder meer: “Met de opkomst van visualisatietechnologie en het Internet of Things (IoT) groeit het belang van locatie als strategische dimensie en van kaarten als medium om inzichten weer te geven en te verkennen.” De meerderheid van de respondenten verwacht dat locatie-informatie in 2017 een belangrijke rol gaat spelen. Meer dan de helft (63%) beschouwt dit aspect als ‘van cruciaal belang’ dan wel ‘van groot belang’. Van de 30 onderwerpen die werden onderzocht, prijkt locatie-informatie hoog in de lijst van trends, nog boven big data en het IoT.

“We bevinden ons middenin een ingrijpende verschuiving”, zegt Howard Dresner, oprichter en Chief Research Officer bij Dresner Advisory Services. “De impact van locatie-informatie is duidelijk en organisaties moeten nadenken over hoe zij locatiedata kunnen inzetten en uitbreiden om de klantenrelaties en marktfocus te verbeteren, resources kunnen inzetten, enzovoort. We feliciteren Qlik met deze leiderschapspositie.”

“Locatie-informatie wordt mainstream en er zijn volop kansen om de unieke en boeiende aspecten hiervan tot leven te brengen met een gebruiksvriendelijk, snel en flexibel visual analytics-platform”, zegt Anthony Deighton, CTO en Senior Vice President Products bij Qlik. “Zowel onafhankelijke analisten als onze klanten zijn het erover eens dat de oplossing Qlik GeoAnalytics zijn weerga niet kent qua klantervaring en analysemogelijkheden. We zien onszelf als leider op dit gebied en blijven belangrijke stappen zetten met de ontwikkeling van een modern, voor de cloud geschikt platform dat mee kan groeien met klanten tijdens hun analytische ontdekkingstocht.”

Qlik GeoAnalytics: een antwoord op de vraag ‘waar’
Qlik GeoAnalytics™ breidt niet alleen de huidige kaartfunctionaliteit van Qlik uit, maar vult ook haar visualisatiemogelijkheden aan met ondersteuning voor diverse geavanceerde geoanalytische toepassingen. Dankzij technologie voor het comprimeren en streamen van kaartgegevens kunnen organisaties die Qlik Sense® en/of QlikView® gebruiken nu verborgen geografische relaties blootleggen om meer inzichten op te doen, betere beslissingen te nemen en te profiteren van een hogere ROI.

Het unieke associatieve model van Qlik biedt gebruikers de mogelijkheid om alle mogelijke relaties binnen hun data te verkennen, met inbegrip van de locatiegerelateerde context. Daarnaast kunnen zij:
  • beter gefundeerde beslissingen rond locaties nemen. Veel belangrijke beslissingen zijn afhankelijk van locatie-informatie, zoals de keuze van bedrijfslocaties, het toewijzen van medewerkers en het vaststellen van de levertijden. Kaarten bieden een visuele context die gebruikers van Qlik in staat stelt om accurate en goed gefundeerde beslissingen ten aanzien van locaties te nemen.

• meer inzichten opdoen. De mogelijkheid om snel cartografische informatie weer te geven biedt gebruikers inzicht in patronen die zich niet eenvoudig laten interpreteren aan de hand van tabellen en grafieken. Gebruikers kunnen met de oplossingen van Qlik nu meer onderliggende verbanden tussen data blootleggen, omdat kaarten voor de meeste gebruikers een vertrouwde omgeving vormen.

• de productiviteit verhogen. Gebruikers kunnen gegevens met betrekking tot steden en landen direct aanvullen met relevante geografische informatie om rijke en interactieve geovisualisaties aan hun Qlik-applicaties toe te voegen.

De onderzoeksreeks Wisdom of Crowds® is gebaseerd op data die werd verzameld over gebruiks- en implementatietrends, producten en leveranciers. Gebruikers in alle mogelijke functies en sectoren werkten aan het onderzoek mee, zodat een compleet overzicht ontstond van praktische toepassingen, plannen en marktpercepties.

*Gartner “Magic Quadrant for Business Intelligence and Analytics Platforms” by Rita L. Sallam, Cindi Howson, Carlie J. Idoine, Thomas W. Oestreich, James Laurence Richardson, Joao Tapadinhas, February 16, 2017.

Over Dresner Advisory Services
Dresner Advisory Services werd opgericht door Howard Dresner, een onafhankelijk analist, auteur, spreker en zakelijk adviseur. Dresner Advisory Services, LLC richt zich op innovatieleiderschap op het gebied van Business Intelligence (BI) en gerelateerde gebieden.

Over Qlik
Qlik® is het toonaangevende visual analytics platform en de pionier op het gebied van business intelligence, gedreven door gebruikers. Qlik’s portfolio, met cloud-based en on-premise oplossingen, voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics, ongeacht de locatie van data. Klanten die Qlik Sense®, QlikView® and Qlik® Cloud gebruiken, halen betekenis uit informatie van verschillende bronnen en ontdekken verborgen relaties tussen data. Dit leidt tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik werkt in meer dan 100 landen en heeft meer dan 40.000 klanten wereldwijd.

###

© 2017 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting™, Qlik Connectors™ en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Moniek Jansink
qlik@marcommit.nl

Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Verstreken tijd: 3 jaar en 104 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise