www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau
PR: Marcommit

Talend introduceert de eerste door Apache Beam ondersteunde oplossing voor het prepareren van big data

Oplossing zorgt voor portabiliteit in big data preparatie

REDWOOD CITY, Californië – 22 maart 2017Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud- en big data integratiesoftware, introduceert de eerste door Apache Beam ondersteunde selfserviceoplossing voor het prepareren van big data. Apache Beam, een van de meest prominente Apache-projecten, omvat een geïntegreerd programmeermodel om zowel batch- als streaming-data te verwerken en deze over te zetten naar een breed scala aan runtime-platforms. Talend Data Preparation is een selfserviceoplossing die gebruikers toegang geeft tot grote datasets en hen de mogelijkheid biedt om deze op te schonen en te analyseren. De combinatie van Talend Data Preparation en Apache Beam helpt organisaties om sneller inzicht te krijgen door gebruikers zelf dataprojecten uit te laten voeren. Dit is mogelijk vanaf elke locatie, dankzij het gebruik van de laatste innovaties op het gebied van gegevensverwerking.

Laurent Bride, chief technology officer bij Talend: “Moderne organisaties hebben behoefte aan betere toegang tot opgeschoonde en bruikbare data, zodat medewerkers real-time inzicht krijgen. Vanwege het hoge tempo van technologische innovaties maken veel IT-managers zich echter zorgen dat investeringen snel verouderen en toekomstige innovaties tegenwerken. Volgens ons is Apache Beam een uiterst toekomstbestendige oplossing. Het maakt namelijk een einde aan het herschrijven van applicaties wanneer nieuwe technologie wordt geïntroduceerd, systemen in de cloud worden ondergebracht of wanneer integratiemethodieken worden herzien. Het gebruik van Beam voor Talend Data Preparation stelt gebruikers in staat om voorbereidingen eenmalig uit te voeren en vervolgens overal toe te passen.”

Het door Apache Beam ondersteunde Talend Data Preparation werd in januari dit jaar geïntroduceerd als onderdeel van de Winter ’17 release van Talend’s integratieplatform. De oplossing geeft blijk van Talend’s toewijding aan deze geavanceerde technologie voor dataverwerking. Talend werkt sinds 2015 met Google en andere partijen samen aan de ontwikkeling van Apache Beam. De afgelopen twee jaar zijn diverse bijdragen aan de Beam-gemeenschap geleverd. Apache Beam zal een kernelement worden van de integratie-stack van Talend Data Fabric.

Werknemers wapenen met gekwalificeerde en betrouwbare data
Het via selfservice prepareren van data maakt het voor gebruikers binnen diverse afdelingen eenvoudiger om informatie over klanten, leveranciers, producten en partners in hun dagelijkse workflows op te nemen. Hierdoor kunnen ze sneller reageren op de veranderende eisen en marktbehoeften. In een onderzoeksrapport stelt Gartner het volgende: “BI-managers die het prepareren van data op basis van selfservice niet omarmen, maken niet optimaal gebruik van databronnen en lopen het risico achter te blijven op de concurrentie.”1

Het omzetten van data naar inzichten vraagt om teamwork. Een succesvolle digitale transformatie vereist een fundamentele verandering in de manier waarop data binnen een organisatie wordt opgevraagd en uitgewisseld. De Winter ’17 release van Talend Data Fabric stelt IT-afdelingen in staat om de business toegang te bieden tot data lakes. Zo kunnen ze gegevens sneller prepareren en opschonen. De preparatiemogelijkheden die Talend biedt stellen organisaties in staat om:
  • toegang te krijgen tot iedere databron – of die zich nu in Hadoop, de cloud, of traditionele databases bevindt – en deze te delen met groepen of individuele gebruikers voor een betere samenwerking;
  • een vooraf geconfigureerd datawoordenboek te gebruiken, dat automatisch de betekenis van ruwe data uit data lakes herkent. Tevens is het mogelijk om eigen ‘vocabulaire’ aan het woordenboek toe te voegen, zoals productcodes of –namen;
  • nieuwe datadefinities te verkrijgen door middel van crowdsourcing op basis van open data en/of de Talend Community.
Meer informatie over de door Apache Beam ondersteunde versie van Talend Data Preparation en de andere mogelijkheden en voordelen van Talend Winter ’17 zijn beschikbaar op https://www.talend.com/products/talend-6/. Achtergrondinformatie over Apache Beam en de betrokkenheid van Talend bij dit project is te vinden op het weblog van Talend.

Vindt u dit nieuws interessant? Tweet dit: Toekomstbestendige #bigdata-projecten met de eerste tool voor #databereiding die wordt ondersteund door #ApacheBeam http://bit.ly/1NFMQ5l

Noot voor de redactie:
1 “Embrace Self-Service Data Preparation Tools for Agility, but Govern to Avoid Data Chaos,” door Cindi Howson van Gartner Research, mei 2016.

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is een leider in softwareoplossingen voor cloud en big data integratie. Het helpt organisaties om datagestuurder te worden door data toegankelijker te maken, de kwaliteit ervan te verbeteren en snel data te verkrijgen waar nodig voor real-time besluitvorming. Door deze vereenvoudiging van big data stelt Talend organisaties in staat om te handelen gebaseerd op accurate, real-time informatie over hun organisatie, klanten en branche. De innovatieve open source-oplossingen van Talend zijn in staat om op snelle en efficiënte wijze data uit diverse bronnen te verzamelen, te prepareren en te combineren, zodat organisaties het optimaal kunnen benutten voor het verbeteren van vrijwel elk aspect van hun bedrijfsvoering. Het hoofdkantoor van Talend is gevestigd in Redwood City, Californië. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend.

Meer informatie:

Nederland:
Marcommit
Laura Rijks
talend@marcommit.nl

Frankrijk:
Talend
Clarisse Messey
cmessey@talend.com
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage