www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Influx PR & Communicatie

SER: klaar voor de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming

Doxis4 safeLock beschermt gevoelige informatie auditbestendig en garandeert traceerbare verwijdering

Protection Regulation (GDPR - Algemene Verordening Gegevensbescherming) in april 2016, bereiden alle deelnemende lidstaten zich voor op deze nieuwe wet voor gegevensbescherming. Zo heeft het Duitse parlement in februari 2017 besloten bestaande wetten af te stemmen op de nieuwe wetgeving. Alle Nederlandse organisaties moeten 25 mei 2018 voldoen aan de GDPR. Met de GDPR wordt de beveiliging van persoonsgegevens binnen de EU verder aangescherpt. Het niet naleven daarvan kan leiden tot boetes van enkele miljoenen euro's. SER heeft al een oplossing: Doxis4 safeLock.

De Europese wetgeving richt zich op bedrijven die persoonsgebonden gegevens verzamelen, verwerken, opslaan en analyseren. Volgens de nieuwe wetgeving moeten bedrijven deze gegevens op elk gewenst moment kunnen aantonen, vrijgeven en zo nodig verwijderen. Het recht om te wissen (voorheen bekend als ‘het recht om te vergeten’) is ook nieuw: klanten, werknemers en partners hebben nu niet alleen toegang tot hun gegevens, maar kunnen ook vragen om deze te verwijderen. Na afloop van de overgangsperiode in mei 2018 riskeren bedrijven die de nieuwe wet niet naleven, financiële sancties van 4 procent over hun wereldwijde omzet, oplopend tot maximaal 20 miljoen euro.

Het recht om te wissen vs. Auditbeveiliging
Bepaalde persoonlijke documenten moeten auditbestendig kunnen worden opgeslagen en beschermd tegen verwijdering en bewerking (overeenkomstig wettelijke bewaartermijnen). Dit staat haaks op het individuele recht om te wissen. Met de Doxis4 componenten voor verwijdering en opslagbeheer kan aan beide eisen worden voldaan. Met Doxis4 safeLock kunnen bedrijven auditbestendig opgeslagen informatie verwijderen en tegelijkertijd de traceerbaarheid daarvan garanderen volgens de EVP-richtlijnen.

Beveiliging - zelfs als de bewaartermijn niet bekend is
Met de SER-oplossing kunnen bedrijven automatisch de wettelijke bewaar- en opheftermijnen van bijvoorbeeld contracten beheren. Daarnaast kan een document voor onbepaalde tijd voor verwijdering worden geblokkeerd. Als de bewaartermijn van persoonlijke informatie onbekend is, beschermt Doxis4 safeLock de gevoelige documenten tegen wijzigingen, ook als ze geen bewaartermijn hebben. De verwijderblokkering kan worden opgeheven, bijvoorbeeld als een klant of medewerker verzoekt om verwijdering overeenkomstig de EVP. Documentverwijdering kan volledig geautomatiseerd en met fysieke traceerbaarheid. Verwijdering gebeurt alleen als het document niet hoeft te worden opgeslagen vanwege wettelijke verplichtingen (zoals bewaartermijnen, zie artikel 17, paragraaf 3 van de EVP).

Snelle toegang tot klantinformatie
Met één klik biedt Doxis4 klanten, medewerkers en partners op een overzichtelijk gepresenteerde wijze toegang tot hun gevoelige persoonlijke gegevens en documenten”, stelt Jose Perl, Regional Manager BeNeLux van SER Solutions. “Bedrijven kunnen daarom ten alle tijde informatie verstrekken en tegelijkertijd aantonen wie wanneer toegang had tot welke documenten en die heeft bewerkt.

- # - # - # -

Over SER
SER is Europa's grootste leverancier van complete Enterprise Content Management-oplossingen voor informatielogistiek en de digitale werkplek. Met de toonaangevende Doxis4 iECM omgeving heeft SER de afgelopen 30 jaar nieuwe standaarden gezet in de ontwikkeling van content managementsoftware (CRM). Meer dan een miljoen tevreden gebruikers vertrouwen wereldwijd op onze gebruiksvriendelijke, rendement verhogende oplossingen op het gebied van informatie. Het geïntegreerde ECM en BPM (business process management) platform integreert naadloos content en procedures. SER´s ECM Excellence verenigt visie, enthousiasme, ervaring, inzicht en deskundigheid van ons team van meer dan 550 medewerkers.

Met vestigingen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, de Benelux, Frankrijk, Spanje, Polen, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en China, bieden we onze klanten gelokaliseerde producten en diensten die zijn afgestemd op hun behoeften. Een internationaal netwerk van professionele zakenpartners biedt ondersteuning op andere locaties.
Meer informatie: www.ser-solutions.nl

Noot voor de redactie:
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055 3663034 of e-mail: ser@influx-pr.com
Laatste van SER Group
SER Software Technology behaalt ISO 9001 certificering

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Naadloze koppeling CRM-systeem Salesforce en ECM-oplossing Doxis4
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo Influx PR & Communicatie

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.LVTPR.nl