www.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Europese channel partners melden snelle businesstransformatie

Hoge omzet- en winstverwachtingen ondanks transitie, blijkt uit Canalys channel partner onderzoek in opdracht van Citrix

Amsterdam, 20 maart 2017 – Het merendeel van de channel partners (62%) maakt momenteel een businesstransformatie door. Bijna de helft (46%) is bezig de business aan te passen aan veranderingen in de branche. Dit blijkt uit nieuw onderzoek dat vandaag gepresenteerd wordt door marktanalysebureau Canalys.

Voor het onderzoek, dat werd uitgevoerd in opdracht van Citrix, werden 240 Citrix en Candefero partners ondervraagd in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Denemarken, Finland, Noorwegen en Zweden. Doel was in kaart te brengen wat de huidige stand van zaken is in het partnerkanaal en waar de groeikansen en focus dit jaar komen te liggen.

Digitale transformatie staat hoog op de agenda: de meeste partners erkennen dat hun organisaties op dit moment een transformatie doormaken. 92% verwacht in 2017 een omzetgroei te realiseren ten opzichte van vorig jaar en 87% verwacht ook de winst te zien stijgen. 38% van de partners verwacht zelfs meer dan 20% jaarlijkse omzetgroei, terwijl 22% denkt dat de winst daar gelijke tred mee houdt.

Vooral cloud zorgt voor omzetgroei in 2017
Het partnerkanaal voorziet dat cloud de belangrijkste aanjager wordt dit jaar: het grootste deel van de partners (79%) verwacht dat daar minstens 10% van de omzet vandaan zal komen. 47% van de partners gaf aan dat cloud vorig jaar nog voor verantwoordelijk was voor minder dan 10% van de inkomsten.

Cloud, clouddiensten en de doorverkoop van (hosted) cloud services van derden werden door bijna de helft van alle channel partners (respectievelijk 55% en 49%) genoemd als belangrijke business drivers in 2017. Hoewel meer dan de helft van de partners (53%) aangeeft dat de doorverkoop van on-premise hardware en software een groeifactor blijft, lijkt de IT-branche nu af te stevenen op een doorbraak in de verkoop van clouddiensten.

Nieuwe technologieën zoals IoT verdelen het kanaal
Nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie, Big Data en het Internet of Things (IoT) halen in verschillende sectoren de markt overhoop, maar channel partners zijn verdeeld over de vraag hoeveel omzetgroei dat in 2017 zal opleveren. Slechts 40% van de partners noemt bijvoorbeeld het IoT ‘belangrijk’ voor de omzetgroei, terwijl 33% het ‘niet belangrijk’ noemt en meer dan een op de tien (12%) het komend jaar zelfs nog helemaal niets op het gebied van IoT denkt aan te bieden.

Een op de vier partners (24%) denkt dat de omzet uit Big Data met niet meer dan 10% zal groeien, terwijl de omzet uit cloud applicaties en digitale-transformatieprojecten naar verwachting meer dan 20% omzetgroei zullen laten zien (volgens respectievelijk 36% en 33% van de partners).

Meer budget beschikbaar voor cybersecurity
De overgrote meerderheid (95%) van de channel partners verwacht dat hun klanten in 2017 het budget voor cybersecurity gaan verhogen. Als voornaamste reden werd de groei van de cloud genoemd, nog voor cybercrime en veranderende wet- en regelgeving.

Alastair Edwards, Chief Analyst, Canalys:
“Uit ons onderzoek blijkt dat channel partners hun business afstemmen op de veranderende eisen van hun klanten, de verschuiving van budgetten richting digital en cloud, en het snel veranderende IT-landschap. Dat levert zeker uitdagingen op, maar het is ook duidelijk dat de rol van het indirecte kanaal belangrijker is dan ooit. Klanten zoeken hulp om hun weg te vinden in de exploderende complexiteit van de IT, om hybride IT-omgevingen te integreren, te beheren en te beveiligen, en om zakelijk voordeel te halen uit digitale technologieën. In 2017 doen channel partners er goed aan zich te concentreren op investeringen in de eigen digitale mogelijkheden, om meer nadruk te leggen op professionele dienstverlening en om oplossingen te bouwen waarmee ze zich nadrukkelijk kunnen onderscheiden van de concurrentie.”

André Lodewijks, Channel Directeur West- en Zuid-Europa, Citrix:
“De IT-branche maakt een van de grootste veranderingen door in haar geschiedenis. Nieuwe en innovatieve technologieën dagen de grote spelers uit en zorgen voor hoog klantverloop. Desondanks voorspellen de channel partners een jaar van aanzienlijke groei, waarin de cloud een van de belangrijkste aanjagers is.Partners verschillen van mening over de potentie van opkomende technologieën als Big Data en het IoT, maar als het gaat om het aanbod van clouddiensten is de boodschap duidelijk: het is tijd voor actie.”

Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) wil een wereld mogelijk maken waarin mensen, organisaties en dingen veilig verbonden en beschikbaar zijn, zodat het buitengewone mogelijk wordt. De technologie van Citrix maakt de apps en data van deze wereld veilig en gemakkelijk toegankelijk, zodat mensen in staat zijn altijd en overal te werken. Citrix heeft een compleet en geïntegreerd aanbod van oplossingen voor Workspace-as-a-Service, application delivery, virtualisatie, mobility, network delivery en filesharing, waarmee IT-afdelingen kritische systemen veilig toegankelijk maken voor gebruikers, in de cloud of lokaal, op elk device of platform. Citrix boekte in 2016 een jaaromzet van 3,42 miljard dollar. Citrix-oplossingen worden gebruikt in meer dan 400.000 organisaties en door meer dan 100 miljoen gebruikers wereldwijd. Meer informatie vindt u op www.citrix.nl of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.

Voor meer persinformatie

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo Veeam Software
Logo Extreme Networks
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong
Logo IFS
Logo Ctac N.V.
Logo Eaton
Logo g-company
Logo Genesys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl