www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!

Gemeente Brummen vernieuwt infrastructuur met Nutanix Enterprise Cloud Platform

Hoofddorp, 16 maart – Nutanix, (NASDAQ:NTNX), een leider in enterprise cloud computing, heeft een nieuwe datacenterinfrastructuur geleverd voor de gemeente Brummen. De nieuwe hyperconverged infrastructuur voorziet de gemeente van aanzienlijk meer storagecapaciteit en zorgt dat men minder tijd kwijt is met het beheer van het eigen datacenter.

De vernieuwing van de gemeentelijke datacenterinfrastructuur was noodzakelijk omdat de legacy infrastructuur verouderd was. Hierdoor ontstonden er allerlei problemen. De kosten voor het beheer van de infrastructuur werden te hoog en er was een gebrek aan schaalbare opslagcapaciteit. De nieuwe enterprise cloudoplossing lost dit probleem op met zeer schaalbare opslagcapaciteit op basis van een pay-as-you-grow model. Bovendien zijn de operationele kosten van het datacenter lager geworden, door een lager energieverbruik en de afgenomen behoefte aan datacentermanagement – dat zowel vanuit vaardigheids- als onderhoudsperspectief vaak ingewikkeld is.

“Met traditionele opslag gebruikten we 8 Terabyte aan opslag, terwijl dat met Nutanix slechts 5 Terabyte is. Deduplicatie- en compressietechnieken zijn ingebouwd in de Nutanix oplossing, waardoor data slim wordt opgeslagen. Het maakt alles dat op de achtergrond draait veel eenvoudiger,” aldus Lennart Giaccotto, systeembeheerder bij de gemeente Brummen en eindverantwoordelijke voor het datacenter. “Het belangrijkste is echter het gewonnen beheergemak. Je wil gewoon dat de apparatuur wordt neergezet, dat hij draait en dat hij blijft functioneren zonder dat je er omkijken naar hebt. Met de nieuwe apparatuur is dat allemaal ondervangen. Gelukkig maar, want we hebben het al druk genoeg.”

De gemeente Brummen gebruikte de expertise van onepoint voor advies bij het vervangingstraject. Het bedrijf was tevens betrokken bij de uiteindelijke implementatie. “Een dergelijk vervangingstraject is doorgaans erg ingrijpend voor een gemeente. Ze hebben te maken met hoge performance, compliance en security eisen, veel gebruikers en relatief weinig middelen en mensen om de organisatie te ondersteunen. Oplossingen als die van Nutanix zijn uitermate geschikt voor een gemeente. Ze zorgen ervoor dat beheertaken voor een belangrijk deel geautomatiseerd zijn, waardoor de IT-afdeling zich bezig kan houden met de organisatie,” aldus Irwin Sint Jago, CTO bij onepoint.

##

Over Nutanix
Nutanix maakt infrastructuur onzichtbaar, zodat IT volledig kan worden ingezet voor applicaties en services die de bedrijfsvoering ondersteunen. Het Nutanix enterprise cloud platform zet web-scale engineering en consumer-grade design in om berekeningen, virtualisatie en opslag in één softwaregedreven oplossing met geavanceerde machine intelligence onder te brengen. Dit levert voorspelbare prestaties op, evenals cloud-achtige infrastructure consumption, verhoogde veiligheid en een naadloze toepassingsmobiliteit voor een breed spectrum aan bedrijfsapplicaties. Kijk voor meer info op www.nutanix.com of volg ons op Twitter via @nutanix.

# # #

© 2017 Nutanix, Inc. All rights reserved.  Nutanix is a trademark of Nutanix, Inc., registered in the United States and other countries. All other brand names mentioned herein are for identification purposes only and may be the trademarks of their respective holder(s).
Laatste van Nutanix
Smartbox transformeert klantervaring met Nutanix

Financiële dienstverleners omarmen de hybrid cloud vanwege security en flexibiliteit

“Hybride cloud blijft favoriete toekomstige IT operating-model voor Nederlandse organisaties”
Nutanix contact

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl