www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Teradata introduceert IntelliCloud analytics as a service

Nieuwe service biedt organisaties meer hybrid cloudopties voor analytics

Amsterdam, 15 maart 2017 – Teradata (NYSE: TDC), een leverancier van analytic-oplossingen, introduceert Teradata IntelliCloud. Met dit nieuwe veilig beheerde cloud-aanbod kunnen klanten data- en analytics-software, waaronder Teradata Intelliflex, als dienst afnemen. IntelliCloud wordt geleverd op het enterprise data warehouse-platform van Teradata, gehost in de eigen datacenters, op de public cloud infrastructuur van Amazon Web Services (AWS), en later ook Microsoft Azure.

Teradata IntelliCloud  is gebaseerd op dezelfde software als die waar klanten van Teradata al in hebben geïnvesteerd voor hun on-premises systemen, en kan gebruikt worden met dezelfde tools, training en toepassingen. Dit zorgt voor 100 procent softwareconsistentie, met behoud van zakelijke flexibiliteit, en stimuleert de focus op datagedreven analytische inzichten met waardevolle zakelijke resultaten.

“De vraag naar cloudservices neemt dagelijks toe,” zegt Oliver Ratzesberger, executive vice president en chief product officer van Teradata. “Sterker nog, in 2020, verwacht 90 procent van onze klanten een hybride cloudomgeving te hebben, en meer dan 85 procent verwacht dit voor data warehousing ‘as a service’ af te nemen.”

Volgens onderzoeksbureau Gartner eisen steeds meer klanten dat cloud-services hybride scenario’s ondersteunen, waarin traditionele technologieën met nieuwe cloud-technologieën worden gecombineerd, om uiteindelijk een hybride IT-omgeving te realiseren. IntelliCloud is ontworpen om dit soort moderne hybride omgevingen te ondersteunen met een volwaardig abonnementsaanbod, afgestemd op de prioriteiten van de klant.

“Teradata is het enige bedrijf dat aan deze behoeften tegemoet komt met eenvoudige, kant en klare oplossingen, waarin data- en analytics-software worden geleverd als een service met ongekende implementatiekeuzes en flexibiliteit,” zegt Ratzesberger. “Uiteindelijk stelt IntelliCloud onze klanten in staat om zich te richten op de waarde die analytische inzichten kan leveren voor hun organisatie. Wij geloven dat dit een van de redenen is waarom Teradata onlangs de hoogste positie kreeg voor ‘volledigheid van visie’ in het Gartner Data Management Solutions for Analytics Magic Quadrant.”

IntelliCloud wordt geleverd als een abonnement dat bestaat uit onderdelen met een looptijd van een maand, een jaar of drie jaar. Klanten kunnen zich daardoor concentreren op analytische inzichten en hoeven zich geen zorgen te maken over het opzetten en beheren van de onderliggende software of infrastructuur. Deze diensten zijn eenvoudig en compleet, en bevatten aanvankelijk de volgende mogelijkheden:
  • Keuze uit Teradata Database, Teradata Aster Analytics, of Hadoop software van Cloudera of Hortonworks.
  • Gebundelde infrastructuurdiensten, waaronder platformimplementatie en beheer, onboarding– en provisioning-assistentie, systeemmonitoring en onderhoud, patches en software-upgrades, encryptie van data in motion en in rust, enterprise niveau beveiliging en hoogwaardige cloud-ondersteuning.
  • Implementatieopties verspreid over IntelliFlex- en Teradata-appliances in de datacenters van Teradata plus AWS public cloud-infrastructuur. Later dit jaar wordt dit aangevuld met Microsoft Azure en uiteindelijk op on-premises.
  • Beschikbaarheidsgarantie van 99,9 procent voor infrastructuur die wordt beheerd in de datacenters van Teradata.
  • Analytische toepassingen uit het ecosysteem, zoals Teradata QueryGrid, Teradata AppCenter, Demand Chain Management, Industry Data Models, en nog veel meer.
Klanten kunnen hun IntelliCloud-accounts beheren met een eenvoudig te gebruiken, webgebaseerde beheerconsole voor het monitoren van systeemgebruik, het plannen van back-ups, het instellen of wijzigen van de veiligheidsparameters, het starten van extra cloud-resources, en nog veel meer.

Teradata heeft geïnvesteerd in strenge audits van derden voor zijn managed cloud-aanbod om de naleving van veiligheidsvoorschriften en best practices zoals ISO 27001, SOC 2 en meest recentelijk PCI en HIPAA, te valideren. Details over de beveiliging van IntelliCloud en de meest recente compliance audits zijn hier beschikbaar.

Teradata IntelliCloud ondersteunt dezelfde enterprise gebruiksscenario’s en workloads als Teradata on-premise systemen, maar met de voordelen van abonnementsprijzen in een software-as-a-service model. Veel voorkomende gebruiksscenario’s voor bedrijven die hun analytische ecosysteem volledig in IntelliCloud draaien zijn productie, testen en ontwikkeling, en kwaliteitsborging. Hybride cloud-scenario’s voor IntelliCloud-klanten die ook een Teradata on-premises systeem gebruiken, zijn cloud disaster recovery, cloud bursting en cloud data marts en data labs.

Teradata IntelliCloud-klanten krijgen toegang tot de dienst via een beveiligde netwerkverbinding, internetgebaseerd of dedicated.  IntelliCloud-diensten zullen aanvankelijk beschikbaar in Q1 2017 in bepaalde Amerikaanse AWS-regio’s, evenals op IntelliFlex en andere platformen in de Amerikaanse Teradata datacenters. Meer implementatieopties zullen in de komende kwartalen volgen, waaronder internationale public cloud regio’s van AWS en Azure, de wereldwijde Teradata-datacenters, en uiteindelijk ook on-premises implementaties.

Meer informatie:
  • IntelliCloud on Teradata.com
  • Lees over de voordelen van IntelliFlex
  • Spreek met vertegenwoordigers van Teradata op de Gartner Data & Analytics Summit, stand #313, van 6 tot 9 maart 2017 in Grapevine, Texas, Amerika.
Relevant nieuws:
Over Teradata
Teradata (NYSE: TDC) helpt bedrijven wereldwijd om meer waarde uit hun data te halen dan ieder ander bedrijf. Teradata’s toonaangevende portfolio van oplossingen en diensten in big data analytics, helpt organisaties om met data een duurzaam concurrentievoordeel te behalen. Voor meer informatie: teradata.nl.
Eerder van Teradata Netherlands
26 jul 2017 Teradata als leider gepositioneerd in zes rapporten van topanalisten

18 jul 2017 Teradata neemt startup StackIQ over om mogelijkheden van Teradata Everywhere en IntelliCloud te vergroten

2 mei 2017 Zorgen over security van dataopslag in de cloud geen obstakel bij adoptie bedrijven

Logo Lubbers De Jong

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl