ContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Plantronics BackBeat PRO 2 wint prestigieuze iF Design Award

Hoofddorp, 13 maart 2017 – Plantronics (NYSE: PLT), een pionier in audio- en draagbare technologie, kondigt vandaag aan dat de jury van het International Forum Design (iF) de Plantronics BackBeat PRO 2 draadloze hoofdtelefoon heeft uitgeroepen tot winnaar van de prestigieuze 2017 Product Design award in de categorie audio. Het is dankzij deze uitreiking het 10e opeenvolgende jaar dat Plantronics een prijs voor excellent design ontvangt van de iF International Forum Design Gmbh- organisatie. Eerder winnaars uit de Plantronics BackBeat-familie van draadloze stereoproducten waren de BackBeat SENSEBackBeat FIT en BackBeat PRO.

De iF Design Awards zijn in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een internationaal erkend keurmerk voor excellent design. De internationale jury van dit jaar beoordeelde 5.500 inzendingen uit 59 landen om te bepalen wie de felbegeerde onderscheiding zou ontvangen. De producten zijn onder andere beoordeeld op innovatie, functionaliteit, kwaliteit van ontwerp, materiaal, ergonomie en milieuvriendelijkheid.

“Bij Plantronics zijn we trots op de kwaliteit, het onderzoek en de testen die gepaard gaan met het ontwerpen van onze audio-oplossingen om mensen de best mogelijke ervaringen te kunnen bieden. Dat is de kern van ons merk, en het drijft ons in alles wat we doen”, vertelt Darrin Caddes, vice president of corporate design van Plantronics. “Met de BackBeat PRO 2 wilden we een premium headset creëren die een nieuw niveau van audiokwaliteit, comfort en design biedt. Zo willen we nog meer consumenten aanmoedigen om de draad door te knippen en hun audio-ervaring draadloos te maken. Daarom zijn we enorm trots op de tiende onderscheiding van het International Forum Design, die we ditmaal voor de BackBeat PRO 2 hebben gewonnen, aangezien deze prijs de hoogste mogelijke waardering in onze branche is.”

BackBeat PRO 2
Dankzij een luisterervaring van hoge kwaliteit kun je met de BackBeat PRO 2 op ieder moment aan een lawaaierige omgeving ontsnappen. Met de direct in te schakelen active noise cancellation(ANC) kun je achtergrondgeluiden tot een minimum wegfilteren wanneer je behoefte hebt aan concentratie op het werk, of onderweg. Wil je de omgevingsgeluiden of gesprekken wel horen, dan schakel je eenvoudig over naar de open-luistermodus zonder de hoofdtelefoon af te hoeven zetten.

Met klasse 1 Bluetooth® levert de BackBeat PRO 2 een indrukwekkende overbrugging van 100 meter, mits verbonden met een klasse 1 Bluetooth-apparaat: het hoogst haalbare in draadloze vrijheid. Plantronics smart power management-technologie levert tot 24 uur continue luistertijd met één keer volledig opladen, tot 21 dagen standby-tijd, en tot zes maanden DeepSleep hibernationwanneer de headset onbedoeld is aangelaten.

Andere stereo-bluetooth-hoofdtelefoons in de BackBeat-familie:
  • De BackBeat FIT, een waterproof[1] en zweetbestendige draadloze sporthoofdtelefoon met IP57 rating, die een uniek, op veiligheid gericht ontwerp met een stabiele pasvorm biedt, ongeacht het niveau van de sportactiviteit.
  • De BackBeat GO 3, draadloze stereo-oordopjes die vanaf de tekentafel zijn ontworpen om levendige, hoge resolutie audio te leveren.
  • De BackBeat SENSE, een slimme on-ear draadloze hoofdtelefoon met sensortechnologie.
  • De BackBeat 100, een hybride draadloze nekband-hoofdtelefoon met een ultralicht ontwerp voor eenvoudig gebruik de hele dag door.

Elk BackBeat-product biedt de mogelijkheid om zowel te bellen als van muziek te genieten met een kwaliteit die gebruikers van Plantronics gewend zijn.

Over de iF Design Awards
Gedurende de afgelopen zestig jaar is de iF DESIGN AWARD erkend als een kwaliteits-scheidsrechter voor exceptioneel ontwerp. Het iF-label staat wereldwijd bekend om zijn uitstekende design service, en de iF Design Award is een van de belangrijkste designprijzen ter wereld. Inzendingen worden bekroond in de volgende disciplines: Product, Verpakking, Communicatie en Service Design, Architectuur en Interieur Architectuur, en Professionele Concepten. Alle prijswinnaars worden zowel opgenomen in de iF WORLD DESIGN GUIDE als in de iF design app, en worden tentoongesteld op de iF design tentoonstelling Hamburg.

Over Plantronics
Plantronics is een wereldwijde leider in audiocommunicatie voor zakelijk gebruik en consumenten. Ze pionieren al vijftig jaar met trends in audiotechnologie en creëren innovatieve producten waarmee mensen eenvoudiger kunnen communiceren. Van unified communications, bluetooth headsets tot gaming-producten, Plantronics biedt ongeëvenaarde kwaliteit, een ideale ervaring en uitzonderlijke service. De Plantronics-producten werden oorspronkelijk ontworpen voor de commerciële luchtvaart en worden nu gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100tm evenals door luchtverkeersleiders, alarmnummers en consumenten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op: http://www.plantronics.com.

BackBeat, DeepSleep en Plantronics zijn handelsmerken van Plantronics, Inc. geregistreerd in de V.S. en andere landen. Het Bluetooth woordmerk en de logo’s zijn geregistreerde handelsmerken van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics, Inc. is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.

[1] Waterproof in vers water tot één meter diep gedurende 30 minuten (IP57). Bluetooth® technologie maakt onder water echter geen verbinding. Plantronics.com/waterproof

Laatste van Poly
Poly introduceert Blackwire 8225 met geavanceerde hybride active noise-cancelling en acoustic fence-technologie

Poly introduceert partnerprogramma

Slim en eenvoudig samenwerken: Poly verrijkt Microsoft Teams-ervaring met nieuwe UC-headsets
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo LVTPR
Poly contact

Logo Poly

www.poly.com/nl
Poly sociaal

Poly tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage