www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: PiliPili Communications

Het einde voor Google Site Search – wat nu?

Google Site Search ging in 2008 van start. Website-exploitanten en bedrijven konden hiermee de zoektechnologie van Google in hun eigen website integreren en gebruiken voor het indexeren en doorzoeken van eigen content. Klanten konden ook het design naar eigen wens aanpassen en profiteerden van enkele extra's, zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om de weergave van de resultaten per XML te wijzigen. Daardoor hoefden ze geen eigen zoekfunctie op te zetten.

Nu is Google echter van plan ook met dit product te stoppen. Bestaande klanten kunnen hun licenties nog tot en met de einddatum gebruiken. Vanaf 1 april worden er geen nieuwe gebruikslicenties meer verkocht en contractverlengingen zijn dan evenmin mogelijk. Dit omdat de dienst binnen een jaar beëindigd zal zijn.

Klanten van wie het contract tussen 1 april en 30 juni 2017 eindigt, ontvangen een kosteloze verlenging van de dienst voor drie maanden, om de migratie naar een ander product te kunnen voorbereiden. Een relatief korte tijd om een vervanging te vinden.

Wat kunnen getroffen bedrijven nu doen?

Er zijn veel alternatieven voor Google Site Search. Ook al lijkt de beoordeling van een goede zoektoepassing voor de website geen grote uitdaging, er zijn toch enkele parameters die bij de beslissing aandacht moeten krijgen.

Het is vooral belangrijk een (website-)zoektoepassing te kiezen die bedrijven ook voorbereidt op de digitale transformatie. Want met het oog op de digitalisering hebben geïsoleerde oplossingen weinig zin. Geschikt zijn oplossingen die bedrijven klaarmaken voor de toekomst.

Mindbreeze houdt zich al meer dan 12 jaar bezig met de thema's kennisbeheer, big data en de vraag hoe data efficiënt en zo goed mogelijk voor gebruikers ontsloten kunnen worden.

Het Oostenrijkse internetportaal futurezone.at heeft bijvoorbeeld al in 2012 gekozen voor Mindbreeze als website-zoektoepassing (Duitstalig artikel: 'Futurezone sucht mit Mindbreeze'). De getoonde filters of keuzemogelijkheden bieden ondersteuning bij de navigatie en kunnen gemakkelijk aangepast worden aan de behoeften van de klant. De volgorde van deze treffers (relevantie) kan door het bedrijf zelf bepaald en gerangschikt worden. Lees hierover ook onze case study.

Mindbreeze als website-zoektoepassing integreren

Met de door Mindbreeze ontwikkelde Search App Designer kunnen zoekopdrachten op maat worden gemaakt. De weergave kan eenvoudig en persoonlijk worden vormgegeven. In de Search App Designer is een verscheidenheid aan zogenaamde UI components (designelementen) zoals filters beschikbaar, die zonder programmeerkennis heel eenvoudig naar believen gecombineerd kunnen worden. Mindbreeze genereert dan automatisch een bijbehorende code voor de integratie in de bedrijfswebsite.

Zodra de code op de eigen website van het bedrijf is ingevoegd, kan Mindbreeze alle informatie en documenten op de webportalen, websites, blogs en social media van een bedrijf via een semantische zoekindex ontsluiten. En dan niet alleen de HTML-tekst, maar ook de documentinhoud op een website. Of het nu gaat om PDF-documenten, Microsoft Office-documenten of e-mails. Daardoor vinden de websitebezoekers precies de gezochte informatie.

Door reports wordt ook duidelijk welke informatie niet door de gebruikers is gevonden. Daardoor kan de inhoud gericht worden geoptimaliseerd. Natuurlijk past de zoektoepassing zich aan alle vormfactoren aan. Daardoor kunnen websitebezoekers op hun mobiele apparaten probleemloos door de website navigeren.

Mindbreeze is verkrijgbaar als cloud service en op verzoek ook als appliance. Dit aanbod laat ruimte voor uitbreiding en biedt bedrijven de mogelijkheid zich optimaal op toekomstige trends voor te bereiden.
Tags bij dit bericht

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl