www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Wisse Kommunikatie

Office Depot compenseert alle logistieke CO2-uitstoot voor Benelux en DACH

Venlo, 14 maart 2017 – Office Depot heeft besloten in 2017 wederom alle CO2-uitstoot van alle leveringen aan klanten in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland te compenseren, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. Het besluit volgt op een succesvolle afsluiting van het compensatieproject in 2016, waarbij Office Depot 9.000 ton CO2 compenseerde.

Office Depot startte drie jaar geleden met de compensatie van de CO2-uitstoot. Het bedrijf levert dagelijks duizenden bestellingen aan zijn klanten en berekent op basis van erkende normen voor logistieke CO2-metingen de verwachte impact per jaar. Door vervolgens een gelijkwaardige investering te doen in een klimaatproject, weet Office Depot zijn ecologische voetafdruk te verkleinen.

Holger Bahlke, Senior Quality and Compliance Manager bij Office Depot: "Duurzaamheid is een van onze belangrijkste pijlers. Naast een groeiend assortiment duurzame producten, zoeken we steeds naar nieuwe initiatieven voor duurzaam ondernemen. Zo willen we niet alleen klimaatneutraal leveren, maar ook het aantal ritten terugdringen. Dit bereiken we onder andere door transportruimte zo efficiënt mogelijk te benutten en de routeplanning te optimaliseren."

De uitstoot daalde afgelopen jaar al met tien procent ten opzichte van het jaar ervoor en het bedrijf verwacht dat deze daling verder doorzet tot 8.500 ton CO2 in 2017. "Maar ondanks onze maatregelen zal de levering van onze producten nog steeds leiden tot broeikasgassen. Daarom blijven we investeren in klimaatbeschermingsprojecten", licht Bahlke toe.

De kantoorartikelenleverancier zal dit jaar drie projecten ondersteunen. Het eerste project is het bosbeschermingsproject in het nationaal park Kibale, een van de laatst behouden gebleven tropische regenwouden in Oeganda. Daarnaast steunt Office Depot een windenergieproject in Kaladonger, India. Tot slot investeert Office Depot in de bouw van nieuwe, efficiënte kolenovens in Bamako, Mali. Slechts 10,8% van dat land is bebost en het behoud van deze bossen is zeer belangrijk om de woestijnvorming in het land tegen te gaan. Momenteel bestaat meer dan de helft van de oppervlakte van Mali uit woestijn, en nog eens een derde wordt bedreigd door woestijnvorming. Met de nieuwe ovens kunnen de huidige houtovens, waarvoor veel bomen worden gekapt, worden vervangen.

Bahlke: "Deze projecten passen goed bij de maatschappelijke betrokkenheid van Office Depot, omdat ze verder gaan dan klimaatbescherming. Ze spelen in op thema's als werkgelegenheid, scholing en gezondheidszorg. Zo levert het project in Oeganda ongeveer 260 arbeidsplaatsen voor de lokale bevolking op en tal van nieuwe toeristische mogelijkheden, waardoor de plaatselijke economie verbetert."
--------------------------

Noot voor de pers:
Meer informatie over Office Depot, Inc. is te vinden op Office Depot. Voor vragen kunt u contact opnemen met Margaux Smeets van Wisse Kommunikatie via 026-4431523 of officedepot@wisse-worldcom.nl.
Eerder van Office Depot
19 feb 2018 Office Depot stelt Patrick van Dommelen aan als New Business Development Director

11 dec 2017 Renee Michelle Jacobs nieuwe Sales Manager New Business Benelux bij Office Depot

11 okt 2017 Schone handen op kantoor houdt werknemers gezond
Persberichten van dinsdag 12 november 2019
ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

NEG-ITSolutions, HP Gold Services Partner of the Year

Nieuwe devolo Magic 2 LAN triple: snelste Powerline-adapter met drie Gigabit LAN-poorten

myBrand ondersteunt Pure Ingredients met OutSystems-applicaties

Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

Global Knowledge neemt Hodac Training B.V. over

Team Dimension Data wordt NTT Pro Cycling

Sitecore presenteert SaaS-strategie en kondigt op Symposium 2019 updates aan voor Experience Platform en Content Hub

Women in the Boardroom-rapport: vrouwen nemen slechts 16,9 procent van bestuursfuncties wereldwijd in

Hilversum klaar voor Gigabit-internet
TD/OMS and Gravity “Milestone 1” Enhancements Streamline Efficiency and Advance Application Development Potential for Remain Software Customers

Nederlandse bedrijven laten kantoormedewerkers massaal thuiswerken, maar nog niet de helft heeft hiervoor een protocol

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Zyxel’s visuele dreigingsanalyseservice vereenvoudigt complexe en tijdrovende monitoring van bedrijfsnetwerken

Zircon Corporation verstevigt marktpositie door uitbreiding sales team in Europa

Liquidware innoveert workplace management met nieuwe versie Stratusphere

Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging, onderdeel van de AIVD bestempelt beveiligingswaarde Fox Crypto DataDiode als ‘ZEER GEHEIM’

Snellere cloud-innovatie dankzij strategische samenwerking F5 en Amazon Web Services

Singles’ Day: dag van de meeste online aankopen wereldwijd
Office Depot contact

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl