www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 121 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Office Depot compenseert alle logistieke CO2-uitstoot voor Benelux en DACH

Venlo, 14 maart 2017 – Office Depot heeft besloten in 2017 wederom alle CO2-uitstoot van alle leveringen aan klanten in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland te compenseren, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. Het besluit volgt op een succesvolle afsluiting van het compensatieproject in 2016, waarbij Office Depot 9.000 ton CO2 compenseerde.

Office Depot startte drie jaar geleden met de compensatie van de CO2-uitstoot. Het bedrijf levert dagelijks duizenden bestellingen aan zijn klanten en berekent op basis van erkende normen voor logistieke CO2-metingen de verwachte impact per jaar. Door vervolgens een gelijkwaardige investering te doen in een klimaatproject, weet Office Depot zijn ecologische voetafdruk te verkleinen.

Holger Bahlke, Senior Quality and Compliance Manager bij Office Depot: "Duurzaamheid is een van onze belangrijkste pijlers. Naast een groeiend assortiment duurzame producten, zoeken we steeds naar nieuwe initiatieven voor duurzaam ondernemen. Zo willen we niet alleen klimaatneutraal leveren, maar ook het aantal ritten terugdringen. Dit bereiken we onder andere door transportruimte zo efficiënt mogelijk te benutten en de routeplanning te optimaliseren."

De uitstoot daalde afgelopen jaar al met tien procent ten opzichte van het jaar ervoor en het bedrijf verwacht dat deze daling verder doorzet tot 8.500 ton CO2 in 2017. "Maar ondanks onze maatregelen zal de levering van onze producten nog steeds leiden tot broeikasgassen. Daarom blijven we investeren in klimaatbeschermingsprojecten", licht Bahlke toe.

De kantoorartikelenleverancier zal dit jaar drie projecten ondersteunen. Het eerste project is het bosbeschermingsproject in het nationaal park Kibale, een van de laatst behouden gebleven tropische regenwouden in Oeganda. Daarnaast steunt Office Depot een windenergieproject in Kaladonger, India. Tot slot investeert Office Depot in de bouw van nieuwe, efficiënte kolenovens in Bamako, Mali. Slechts 10,8% van dat land is bebost en het behoud van deze bossen is zeer belangrijk om de woestijnvorming in het land tegen te gaan. Momenteel bestaat meer dan de helft van de oppervlakte van Mali uit woestijn, en nog eens een derde wordt bedreigd door woestijnvorming. Met de nieuwe ovens kunnen de huidige houtovens, waarvoor veel bomen worden gekapt, worden vervangen.

Bahlke: "Deze projecten passen goed bij de maatschappelijke betrokkenheid van Office Depot, omdat ze verder gaan dan klimaatbescherming. Ze spelen in op thema's als werkgelegenheid, scholing en gezondheidszorg. Zo levert het project in Oeganda ongeveer 260 arbeidsplaatsen voor de lokale bevolking op en tal van nieuwe toeristische mogelijkheden, waardoor de plaatselijke economie verbetert."
--------------------------

Noot voor de pers:
Meer informatie over Office Depot, Inc. is te vinden op Office Depot. Voor vragen kunt u contact opnemen met Margaux Smeets van Wisse Kommunikatie via 026-4431523 of officedepot@wisse-worldcom.nl.
Laatste van Office Depot
Office Depot stelt Patrick van Dommelen aan als New Business Development Director

Renee Michelle Jacobs nieuwe Sales Manager New Business Benelux bij Office Depot

Schone handen op kantoor houdt werknemers gezond
Verstreken tijd: 3 jaar en 121 dagen
Office Depot contact

Logo Office Depot

www.officedepot.nl
Office Depot sociaal

Office Depot tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4