www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2471 volgers blijven op de hoogte!

Rittal Masterclass met ASHRAE’s Don Beaty

Rittal maakt bekend dat Don Beaty, de mede oprichter van ASHRAE en dé autoriteit op het gebied van datacenter efficiency, op 20 april in Nederland is voor een unieke masterclass.

Beaty zal eerst spreken over twee recente ASHRAE studies. De eerste gaat over Zerostatic servers en de tweede over de impact van het verlagen van de luchtvochtigheid van 25% naar 10%. Daarna zal hij ingaan op de voorwaarden en kansen voor verdere kostenverlaging in datacenters. Directe vrijekoeling in relatie tot Particulate and Gaseous contamination in Datacom Environments is het vierde onderwerp en Beaty sluit af met een uitleg over de veranderingen in de vierde editie van TC 9.9 en met name de W1 to W5 Liquid Cooling Classes. Hierna is er ruim voldoende tijd voor vragen en discussie.

Rittal organiseert regelmatig kennissessies voor klanten en leveranciers. Door deze actieve faciliterende rol draagt Rittal bij aan het verhogen van de kennis in de markt en biedt het een waardevol kennisplatform waar discussies over trends en ontwikkelingen plaatsvinden. Ontwikkelingen in datacenters is een van de terugkomende thema’s bij deze kennissessies.

Masterclass met vijf onderwerpen
Op 20 april staan datacenters en serverruimten centraal op de agenda van een bijzondere kennissessie, want Rittal heeft Don Beaty gevraagd een masterclass te geven. Elbert Raben, Product Manager IT Infrastructuur bij Rittal en verantwoordelijk voor deze dag: “iedereen die zich met datacenter en serverruimte HVAC bezighoudt kent Don Beaty en ASHRAE, in het bijzonder de Thermal Guidlines for Data Processing Environments die in TC 9.9 staan. Het zijn de facto normen voor alle datacenters en serverruimten. Die richtlijnen zijn onlangs aangepast, er is nu een vierde editie. Dat leek ons een goede aanleiding Don Beaty te vragen naar Nederland te komen en professionals uit de sector over de ontwikkelingen en de vierde editie bij te praten.”

Don Beaty

Jaak Vlasveld

Veranderende rol datacenters en serverruimten
Na deze masterclass zal Jaak Vlasveld, directeur van GreenIT Amsterdam, een presentatie geven waarbij hij stilstaat bij de vraag wat de datacenters van morgen kunnen als dit vandaag al mogelijk is. Vlasveld: “We zien steeds vaker dat sensoren worden ingezet. Niet alleen om de richtlijnen van TC 9.9 te volgen, maar omdat datacenters  een andere rol krijgen. Kijk naar wat Smart Industry voor de functie van een datacenter betekent en wat de impact is van maatwerk software om een datacenter te optimaliseren. Daar zal mijn presentatie dieper op ingaan.” Vlasveld zal ook ingaan op externe ontwikkelingen waar datacenters en serverruimten mee te maken krijgen, zoals ruimtelijke ordening aspecten en de stijgende vraag naar hergebruik van restwarmte.

Het belang van kennisdeling
Elbert Raben zal als laatste spreker aangeven waar al kant en klare oplossingen voor zijn bij Rittal, op welke punten de markt nog niet zo ver is en waar nog meer kennis vereist is. Raben: “De ontwikkelingen gaan echt hard. De impact is enorm, minder koeling bijvoorbeeld drukt de bouw- en exploitatiekosten. Tegelijk zien we ook dat door het wijzigen van de richtlijnen en parallel daaraan lopende technische innovaties de server en rack density toeneemt wat gevolgen heeft voor zowel bestaande als nieuwe architectuur en businesscases.” Het overzien van alle veranderingen en profiteren van de onderlinge samenhang zijn punten waar kennisdeling uitkomst kan bieden. Dat is volgens Raben ook exact wat Rittal wil blijven stimuleren en faciliteren.

Met de combinatie van een masterclass door Don Beaty, een visie op de nabije toekomst door Jaak Vlasveld en de praktijk door Elbert Raben zet Rittal met deze dag een bijzonder programma neer. Een dag die illustreert waarom het zo belangrijk is TC 9.9 te begrijpen én te kennen. Om dit te onderstrepen zal Rittal de eerste 50 inschrijvingen voor deze masterclass na afloop een exemplaar van de vierde editie van TC 9.9 overhandigen.

De masterclass wordt op 20 april in Reeuwijk gehouden en de toegang is gratis. Het aantal plaatsen is echter beperkt. Geïnteresseerden kunnen zich per heden aanmelden via de website expert.rittal.nl/opleidingen

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:
Don Beaty en Jaak Vlasveld, sprekers tijdens de masterclass.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal B.V. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, site: www.rittal.nl www.nextlevel4it.nl expert.rittal.nl