Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Archetype Agency BV

Polycom introduceert EagleEye Director II

Innovatieve EagleEye-cameratechnologie zorgt voor nieuwe mogelijkheden en ongeëvenaarde ervaring

Amsterdam, 13 maart 2017 Polycom, Inc., marktleider op het gebied van samenwerkingsoplossingen waarmee organisaties teamwork, efficiëntie en productiviteit naar een hoger niveau tillen, introduceert de nieuwe Polycom® EagleEye™ Director II-camera.

In de huidige werkomgeving hoef je lang niet meer altijd lijfelijk aanwezig te zijn – het komt steeds vaker voor dat tijdens vergaderingen minstens één persoon ‘aanwezig’ is via audio of video. Om werknemers eenvoudig te verbinden met collega’s op afstand om bestanden of schermen met elkaar te delen, zijn nieuwe oplossingen nodig. Met de nieuwe EagleEye Director II-camera zijn virtuele vergaderingen persoonlijker dan ooit.

“Managers ervaren vandaag de dag een kloof tussen wat werkgevers aan technologie bieden en de gebruikerservaring waar werknemers naar op zoek zijn”, zegt Michael Frendo, Executive Vice-President Worldwide Engineering van Polycom. “Ons doel is om deze kloof te dichten door gebruiksvriendelijke en intuïtieve oplossingen voor samenwerking te ontwikkelen, zodat training voor het gebruik niet langer nodig is. Met dergelijke techniek proberen we werknemers zoveel mogelijk het gevoel te geven in dezelfde ruimte te zijn.”

De Polycom EagleEye Director II-camera verandert de ervaring van videoconferencing. Waar videovergaderingen over het algemeen ongemakkelijk en afstandelijk zijn, zorgt deze nieuwe oplossing in combinatie met Polycom Group Series voor een professionele video-ervaring. Zonder dat handmatige aanpassingen of een afstandsbediening nodig zijn, zoomt de camera automatisch in op de actieve spreker en past het beeld zich binnen drie seconden aan. Zodra meerdere personen zich mengen in de discussie, zoomt de camera automatisch weer uit om de groep te tonen. Door het unieke beeld van de ruimte dat zo ontstaat, zie je de reacties en lichaamstaal van alle aanwezigen. De focus op degene die aan het woord is, blijft behouden.

De camera werkt op de Polycom® RealPresence® Group Series vanaf software versie 6.1. Deze productlijn is de drijvende kracht achter Polycoms toonaangevende spraak- en videotechnologie.

De Polycom EagleEye Director II-camera is nu verkrijgbaar in Europa.

Over Polycom, Inc.
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan vierhonderdduizend bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Met de oplossingen verhogen bedrijven en organisaties hun productiviteit, versnellen hun time-to-market, leveren betere klantenservice en breiden hun educatiemogelijkheden uit. Polycom en zijn wereldwijde partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving, leveren goede gebruikerservaring, ruime samenwerking tussen vendoren en uitzonderlijke investeringsbescherming. Meer informatie is te vinden op www.polycom.nl en volg Polycom via Twitter, Facebook en LinkedIn.

In september 2016 kondigde Polycom de afronding aan van de overname door dochterondernemingen van Siris Capital Group, LLC (‘Siris’ of ‘Siris Capital’) in een transactie ter waarde van ongeveer twee miljard Amerikaanse dollar in contanten. Als gevolg van het afronden van de overname is het bedrijf, dat blijft opereren onder de naam Polycom, Inc., volledig in handen van dochterondernemingen van Siris Capital.

Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel