www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 60 dagen geleden)
PR: LVTPR

SOLAR en Divante in laatste stadium van Magento-competitie voor beste e-commerce-implementatie

Rotterdam, 13 maart 2017 - De implementatie van SOLAR.com.pl, uitgevoerd door Divante, is doorgedrongen tot de laatste fase van de Imagine Excellence Awards. Deze onderscheidingen worden uitgereikt aan de beste online stores door Magento Inc., de toonaangevende leverancier van een platform voor online sales dat door meer dan 250.000 bedrijven wereldwijd wordt gebruikt.

Divante is voor de tweede achtereenvolgende keer genomineerd voor een Imagine Excellence Award. Vorig jaar was er een nominatie voor de e-store TIM.pl in de categorie Best User Experience voor B2B.

SOLAR is een Pools modemerk dat is opgericht in 1989 en zijn kleding verkoopt in 170 winkels in Polen en vier in Duitsland en Luxemburg. SOLAR is sinds 2012 ook actief in online verkoop.

Het bedrijf besloot in 2016 over te stappen op het Magento 2-platform. De reden daarvoor was dat SOLAR wilde beschikken over technologie die staat voor stabiliteit en versneld business development. In die periode vond ook een rebranding plaats, waardoor de website een nieuwe, frisse look nodig had.

“Het is voor ons een grote eer om genomineerd te worden in deze laatste fase van de Imagine Excellence Awards. Dankzij Magento heeft onze website en nieuw ontwerp dat in lijn is met ons merkimago en onze merkfilosofie. Verder biedt de site een intuïtieve user experience, responsiviteit en gegarandeerde snelle ontwikkeling op basis van de nieuwste technologie. De implementatie van Magento en de veranderingen die dit met zich mee bracht, zijn een voortzetting van het rebranding-proces dat zich continu richt op het fris houden van het merk. Wij hebben om verschillende redenen gebouwd aan onze communicatie op een internationaal niveau – advertentiecampagnes, Solar Magazine, dat uniek is in de Poolse markt, een nieuw logo, een exclusief ontwerp van onze winkels en een modern imago van onze online store zorgen voor een excellente basis voor onze verdere activiteiten in de fashionmarkt. Op deze manier stellen we ons echt open voor onze klanten”, zegt Aleksandra Danel, vicepresident van de raad van bestuur van Solar Company SA.

Divante startte met de website-migratie vanaf het eerder gebruikte Prestashop-platform met een gedragsanalyse van gebruikers. Dat gebeurde met behulp van Mouseflow en Google Analytics. Na deze analysefase maakte Vivante een rapport op, dat de basis vormde voor het ontwerpen van de mock-ups. Designstudio Futu Creative gebruikte deze mock-ups en zorgde voor het grafische ontwerp van de website. De software werd geïntegreerd met Microsoft Navision.

SOLAR is een voorbeeld van een Pools merk dat erkenning krijgt dankzij zijn uitstekende design. Het verbaast niet dat dit project door een Amerikaanse jury is erkend. Het is een van de eerste implementaties van Magento 2 in de fashionindustrie. De moderne technologie en het geraffineerde concept van de website zorgden al voor betere businessindicatoren”, zegt Tomasz Karwatka, Divante CEO.

De uitreiking van de Imagine Excellence Awards vindt dit jaar voor de derde keer plaats. Er zijn prijzen in verschillende categorieën, waaronder Best Omnichannel Implementation, Innovation of the Year, Best Mobile Implementation en Best Web Design. De jury let vooral op creatieve en innovatieve ideeën, die de eisen van de gebruiker combineren met technische oplossingen en het behalen van zakelijke doelen mogelijk maken.

De winnaars worden op 5 april 2017 bekend gemaakt tijdens het Imagine Excellence Awards evening gala.

Een overzicht van alle nominaties is te vinden op het officiële Magento-blog.

Over Divante
Divante werd in 2008 opgericht in Wroclaw (Polen), het grootste IT-centrum in Oost-Europa. Het bedrijf levert e-commerceoplossingen aan klanten als ING, Intersport en TUI. De combinatie van kwalitatief hoogwaardige technologie en een businessgerichte aanpak is daarbij leidend. Divante ondersteunt zijn klanten bij het creëren, ontwikkelen en optimaliseren van nieuwe verkoopkanalen, bij het implementeren van e-commerceoplossingen, bij het integreren van systemen en bij het opzetten van marketingcampagnes. In 2015 stond Divante in de top 3 van bedrijven die Magento-technologie goed weten te implementeren. Deze lijst is samengesteld door Clutch.co. Meer informatie is te vinden op www.divante.co.

Noot voor de redactie (voor meer informatie):
Marieke Duijts / Marcel Klein

Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Cellnex