www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Talend CIO Survey: 80 procent van de CIO’s heeft big data-projecten gepland voor 2017

CIO’s geven real-time analyses, selfservice en metadata-management de voorkeur boven kunstmatige intelligentie en machine learning

REDWOOD CITY, Californië – 8 maart 2017 – Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud en big data integratiesoftware, maakt de resultaten bekend van een survey onder 169 CIO’s. Hieruit blijkt dat big data, analytics en data-governance op de prioriteitenlijst van de CIO staan voor 2017. 70 procent van alle big data projecten die CIO’s gepland hebben, bestaan uit real-time analyses, metadata-management en selfservice datatoegang. Daarmee maken zij zich klaar voor toepassingen op het gebied van kunstmatige intelligentie en machine learning in de toekomst.

Uit de survey, uitgevoerd tijdens Talend Connect Paris, blijkt dat digitale transformatie nog altijd een belangrijke doelstelling is, maar dat veel tijd en budget nodig is voor de dagelijkse bedrijfsvoering. Hierdoor zijn CIO’s gedwongen om hun tijd en geld te verdelen tussen technologische innovatie en ‘de lichten laten branden’.

Ashley Stirrup, chief marketing officer bij Talend: “Zelfs de meest technische CIO’s weten dat technologie op zichzelf niet resulteert in een datagestuurde organisatie. Ze begrijpen hoe belangrijk het is om de juiste mensen, processen en technologieën te combineren om meer waarde uit data te putten. Deze CIO’s creëren een cultuur waarin data een strategisch middel is in elke stap in het besluitvormingsproces. Dit draagt bij aan de flexibiliteit, die nodig is om de concurrentie voor te blijven in de moderne economie.”

Enkele van de meest opvallende bevindingen die uit de survey naar voren komen zijn:
  • Big data-projecten zijn in opkomst: Bedrijven voelen zich meer dan ooit op hun gemak met big data. Ruim 80 procent van de respondenten zegt minimaal één big data-initiatief gepland te hebben voor 2017. Het gaat om bijna twee keer zoveel projecten als in 2016. De initiatieven voor het komende jaar zijn onder meer gericht op het analyseren van big data en het genereren van een 360-graden klantbeeld.

• Real-time analysemogelijkheden vormen een topprioriteit: 26 procent van de respondenten geeft aan dat real-time analysemogelijkheden hun belangrijkste prioriteit voor 2017 vormen. Metadata-management volgt met 30 procent. Selfservicemogelijkheden voor het prepareren van data vormt een prioriteit voor 18 procent van de respondenten. Hoewel kunstmatige intelligentie/machine learning en Internet of Things (IoT) op het vizier van veel CIO’s staan, waren deze aspecten slechts goed voor respectievelijk 10 en 5 procent.

• Big data wordt het vaakst ingezet om interne processen en de klantenservice te verbeteren. De aandacht van CIO’s wordt vaak verdeeld tussen het introduceren van nieuwe technologieën ter verbetering van bedrijfsprocessen en de noodzaak om ervoor te zorgen dat IT veilig en kostenefficiënt functioneert. Dit verklaart mogelijk waarom 27 procent van de respondenten aangeeft dat de belangrijkste bijdrage van big data betrekking heeft op het verbeteren van interne processen. Andere aspecten waar big data aan bijdraagt zijn: het verbeteren van de klantenservice (20%), het terugdringen van operationele kosten (17%) en het genereren van nieuwe omzetstromen (17%).

• De relatie tussen business en IT vormt het grootse struikelblok voor de overgang naar een datagestuurde onderneming. 35 procent van de respondenten geeft aan dat de relatie tussen IT en de business het grootste probleem vormt in de overstap naar een datagestuurde organisatie. Opvallend genoeg vormt deze organisatorische kloof een groter struikelblok dan het budget (23%), of de aanwezigheid van relevante interne vaardigheden (16%).

• Data-governance, datakwaliteit en selfservice vormen pijnpunten voor de IT-afdeling: Gevraagd naar welke zaken de hoogste prioriteit hebben voor hun organisatie, geven CIO’s blijk van een redelijk evenwichtige verdeling tussen data-governance (37%), datakwaliteit (33%) en selfservice (31%). Deze resultaten wijzen op de druk die organisaties voelen om data op te schonen, te beheren en op brede schaal toegankelijk te maken, zodat werknemers het kunnen inzetten voor betere resultaten.

Toph Whitmore, principal analyst Big Data & Analytics bij Blue Hill Research: "Het stellen van prioriteiten rondom de inzet en het beheer van data kan leiden tot constructieve wrijving binnen organisaties. Het management wordt uitgedaagd om het succes te waarborgen van zowel IT-managers die data beschikbaar stellen, als de werknemers die gebruik maken van die data. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker wanneer romantische verwachtingen van onbeperkte selfservicemogelijkheden botsen met de interne richtlijnen op het gebied van data-governance. Als selfservice echter snel, transparant en beheerd wordt aangeboden, kunnen CIO’s zorg dragen voor veilige en betrouwbare datadiensten en tevens ondersteuning bieden voor de juiste zakelijke acties binnen de DataOps-workflow."

Vindt u dit nieuws interessant? Tweet dit: Nieuwe survey van @Talend: 80% van de CIO’s heeft #BigData projecten gepland voor 2017 http://bit.ly/1NFMQ5l

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is een leider in softwareoplossingen voor cloud en big data integratie. Het helpt organisaties om datagestuurder te worden door data toegankelijker te maken, de kwaliteit ervan te verbeteren en snel data te verkrijgen waar nodig voor real-time besluitvorming. Door deze vereenvoudiging van big data stelt Talend organisaties in staat om te handelen gebaseerd op accurate, real-time informatie over hun organisatie, klanten en branche. De innovatieve open source-oplossingen van Talend zijn in staat om op snelle en efficiënte wijze data uit diverse bronnen te verzamelen, te prepareren en te combineren, zodat organisaties het optimaal kunnen benutten voor het verbeteren van vrijwel elk aspect van hun bedrijfsvoering. Het hoofdkantoor van Talend is gevestigd in Redwood City, Californië. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend.

Meer informatie:

Nederland:
Marcommit
Laura Rijks
talend@marcommit.nl

Frankrijk:
Talend
Clarisse Messey
cmessey@talend.com

Eerder van Talend
16 okt 2018 Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

14 sep 2018 Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

25 jul 2018 Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Persberichten van woensdag 13 november 2019
ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

Citrix benoemt Bronwyn Hastings tot Senior Vice President van het wereldwijde verkoopkanaal en ecosysteem

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

KnowBe4 lanceert nieuw partnerprogramma en partnerportaal

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Financial Management

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

Sitecore gebruikt de kracht van AI voor het automatiseren van personalisering op schaal

Sartorius verbetert leverbetrouwbaarheid en klantervaring met Celonis Process Mining

Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne

Dell Technologies stelt zich nieuwe doelen voor maatschappelijke verandering in 2030

Op 1 januari gaat nieuw btw-identificatienummer in

Helft consumenten verwacht in 2024 meeste online aankopen via mobiel te doen
NEG-ITSolutions, HP Gold Services Partner of the Year

Nieuwe devolo Magic 2 LAN triple: snelste Powerline-adapter met drie Gigabit LAN-poorten

myBrand ondersteunt Pure Ingredients met OutSystems-applicaties

Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

Global Knowledge neemt Hodac Training B.V. over

Team Dimension Data wordt NTT Pro Cycling

Sitecore presenteert SaaS-strategie en kondigt op Symposium 2019 updates aan voor Experience Platform en Content Hub

Women in the Boardroom-rapport: vrouwen nemen slechts 16,9 procent van bestuursfuncties wereldwijd in

Hilversum klaar voor Gigabit-internet

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl