www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 129 dagen geleden)
PR: LVTPR

Sonos introduceert PLAYBASE - grensverleggend tv-geluid

Met PLAYBASE schuif je het beste van Sonos onder je tv en geniet je van meeslepend home-cinema geluid als de tv aanstaat en volop van muziek als de tv niet aanstaat.

Hilversum, 7 maart 2017 - Sonos introduceert vandaag PLAYBASE, de nieuwste aanwinst in het draadloze Sonos Home Sound System en home-cinema assortiment. PLAYBASE is geïnspireerd op het feit dat bijna 70% van alle tv’s op een meubel staat en niet aan de muur is bevestigd. Het is een dunne, platte maar krachtige speaker die je praktisch onzichtbaar onder de tv plaatst. PLAYBASE gaat € 799 kosten, is beschikbaar in zwart en wit en zal wereldwijd verkrijgbaar zijn vanaf 4 april.

Video | Images

PLAYBASE is slechts 58 mm hoog, beschikt over maar liefst 10 drivers en biedt daarmee alles wat je mag verwachten van een speaker van Sonos: geweldig geluid als de tv aanstaat en continu muziek als hij uitstaat. Er is gekozen voor een strak en simpel ontwerp zodat hij nauwelijks zichtbaar is in je interieur. PLAYBASE lijkt uit één brok graniet te zijn gehouwen en verlegt de grenzen van wat je geluidstechnisch verwacht van zo’n dunne speaker. De constructie zonder zichtbare naden zorgt voor een cleane uitstraling met strakke lijnen, een ultra platte bovenkant en meer dan 43.000 gaatjes in de transparante en akoestisch verbluffende grill.

PLAYBASE is een compleet nieuwe speaker van Sonos, ontworpen met unieke productieprocessen en materialen die voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen van Sonos, waaronder een complex systeem van precies passende mallen en een speciaal ontwikkelde buitenkant gemaakt van met glas vermengd polycarbonaat om de vibraties tot een minimum te beperken en het gewicht te kunnen dragen van niet alleen de huidige tv-toestellen, maar ook die van de toekomst.

“Als we filosoferen over welk nieuw product we op de markt willen brengen, denken we eerst aan onze thuissituatie en welke rol onze producten in huis spelen. Wat we ons realiseerden, is dat PLAYBAR alleen voldoet aan de behoeften van een klein percentage huishoudens waar mensen hun televisietoestel aan de muur hebben bevestigd,” zegt de CEO van Sonos, Patrick Spence. “We zagen een enorme mogelijkheid om een stijlvolle speaker met geweldig geluid te ontwikkelen voor het merendeel van de huishoudens, namelijk waar de tv op een meubel staat. Het was een grote uitdaging, waarbij we de grenzen van design, akoestiek, materialen, draadloze technologie en software hebben verlegd. En we kunnen niet wachten tot mensen eindelijk thuis van dit product kunnen genieten.”

PLAYBASE is ontworpen voor tv’s die niet aan de muur zijn bevestigd. Hij is eenvoudig te bedienen en installeren met slechts twee kabels (1 optische en 1 voedingskabel) en je kunt het geluid uitbreiden naar andere kamers als je hem draadloos verbindt met je Sonos Home Sound System. Het is niet alleen de perfecte speaker voor je tv, je kunt er ook al je favoriete muziek op afspelen, met toegang tot meer dan 80 muziekdiensten. Later dit jaar kun je PLAYBASE, net als elke andere speaker van Sonos, bedienen met je stem via elk apparaat dat werkt met Alexa van Amazon. PLAYBASE en PLAYBAR zijn dé Sonos speakers voor de ruimte waar je tv-kijkt en bieden je als veeleisende luisteraar de beste set-up voor elke kamer.

"We hebben een product ontworpen dat niet alleen de complexe vereisten van een home-cinema aankan - met een open en natuurlijk geluid, heldere dialogen en een stevige bas die de hele ruimte vult - maar dat ook perfect past bij de inrichting van elk huis,” zegt Giles Martin, Sound Experience Leader bij Sonos. “De uitdaging bij PLAYBASE was om hem er van alle kanten prachtig uit te laten zien zonder af te dingen op onze principes over design, akoestiek, technologie en functionaliteit. We waren obsessief in onze benadering en bij elke beslissing weerstonden we de verleiding om er ook maar iets in te stoppen dat niet nodig was. We hebben alles volledig vanuit het niets ontworpen om de perfecte vorm te vinden en het is onze dunste en mooiste speaker tot nu toe geworden.”

PLAYBASE heeft een unieke balans tussen hardware en software en beschikt over 10 speciaal ontworpen drivers met ieder hun eigen versterker – zes mid-range speakers, drie tweeters en één woofer – die aangestuurd worden door software om het geluid dat via elke speaker n  aar buiten komt precies te controleren. Het resultaat is een geluidsveld dat veel breder is dan de speaker zelf.

De software zorgt ervoor dat je PLAYBASE ook via de afstandsbediening van je tv, de Sonos-app of geselecteerde apps van partners kunt bedienen en dat na verloop van tijd nieuwe functies toegevoegd kunnen worden. Zoals Trueplay bijvoorbeeld, dat sinds kort ook voor de home-cinema producten van Sonos beschikbaar is en waarmee je het geluid van PLAYBASE kunt aanpassen aan de specifieke eigenschappen van elke ruimte. En met Spraakversterking en Nachtmodus, beide functies die beschikbaar zijn in de Sonos app, kun je stemmen helderder laten klinken en de zware bas van luide actiescènes dempen.

Vanaf vandaag, hebben huidige Sonos-gebruikers exclusief toegang tot de voorverkoop van PLAYBASE op www.sonos.com.

#  #  #

Over Sonos
Sonos®, opgericht in 2002, is de maker van ’s werelds meest gewaardeerde Home Sound System. Ooit begonnen als een start-up met nerds, techneuten en briljante ontwerpers die heel erg hielden van muziek, is Sonos uitgegroeid tot een wereldwijd merk in geluidsapparatuur dat zich vol overgave wijdt aan de missie om de manier waarop mensen thuis naar muziek luisteren te transformeren. Dankzij het draadloze Home Sound System kan iedereen in elke ruimte van zijn huis eenvoudig naar zijn favoriete muziek luisteren en genieten van de allerhoogste geluidskwaliteit.

Sonos levert muziekdiensten van tientallen leveranciers, is verkrijgbaar via duizenden retailers en is inmiddels te vinden bij miljoenen mensen thuis in meer dan 60 landen. Door continu te investeren in software en diensten verbetert Sonos de manier waarop gebruikers thuis hun muziek beleven en dat nog jaren nadat ze hun apparatuur hebben aangeschaft. Sonos verandert de manier waarop mensen thuis naar muziek luisteren en vult één voor één elk huis met muziek.

Sonos, Inc. is een niet-beursgenoteerd bedrijf met het hoofdkwartier in Santa Barbara, Californië, met extra kantoren in Boston en Seattle, en ook in Nederland, Zweden, Denemarken, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Duitsland en China.

© 2004-2017 by Sonos Inc. Alle rechten voorbehouden. Sonos en alle productnamen en slogans van Sonos zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sonos, Inc.

Ga voor meer informatie naar www.sonos.com.

LVTPR
Marie-Paulien Otten / IJze de Vries
sonos@lvtpr.com
Partner Summit 2020: Cisco lanceert vereenvoudigd partnerprogramma, nieuwe platforms en oplossingen

HPS Connectivity Solutions en MCS gaan intensieve Private LTE samenwerking aan

Eaton ontvangt als eerste zowel IEC als UL cybersecurity-certificaten voor productontwikkelingsprocessen

Boomi lanceert Project LightSpeed, versimpelt platformgebruik voor niet-technische gebruikers

MKB Fonds en Uniserver nemen gezamenlijk Micros Internetdiensten over

Sofina verwerft minderheidsbelang in Collibra

Red Hat kondigt algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33

Winnaars Nederlandse Cisco Partner Awards 2020 bekend

Handheld Group Expands and Moves to New Dynamic Global Headquarters

Plus500 ziet omzet en het aantal klanten stijgen in derde kwartaal 2020

Zivver haalt 17 miljoen dollar op in een nieuwe financieringsronde voor het versnellen van zijn internationale expansie

Q3 2020 RESULTS ICT GROUP
Nieuwe release SalureConnect: laat data voor je werken

Techone neemt ICT Insight uit Boxtel over

Arrow Electronics wint NetApp EMEA 2020 Partner Excellence Award

Ruim helft organisaties verstuurt gegevens onbeveiligd

Explosief meer malware op bedrijfsnetwerken na terugkomst op de werkvloer

Fortino Capital Partners benoemt Wouter van de Bunt als nieuwe partner in Nederland

Onderzoek VMware: Nederlandse werknemers zien voordelen thuiswerken; management nog niet altijd overtuigd

Western Digital en Dropbox werken samen om de implementatie van cloudinfrastructuur te versnellen

Roche Diabetes Care zet mentale gezondheid van mensen met diabetes centraal rondom Wereld Diabetes Dag 2020

Het onzichtbare IBM Nederland

Ziggo biedt aan elf steden gigabit-internet

Vijf manieren om de Amerikaanse verkiezingen te verstoren

KnowBe4: corona-gerelateerde phishing-e-mails vormden nog steeds grootste dreiging in Q3 2020

E-commercesector vraagt consument op tijd cadeautjes te bestellen
Verstreken tijd: 4 jaar en 129 dagen

Logo LVTPR
Sonos contact

Logo Sonos

pr@sonos.com
  www.sonos.com
Sonos sociaal

Sonos tweets

Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains