www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
Datum: (4 jaar en 153 dagen geleden)
PR: WILD werk

Onderzoek: 70 procent van bedrijven bezorgd over kosten, snelheid en complexiteit van traditionele dataopslag

Ruime meerderheid van respondenten zegt binnen 12 maanden over te stappen op software-defined storage

Alphen a/d Rijn, 2 maart 2017 – Traditionele storageoplossingen lijken de exponentiële groei van gegevens niet bij te kunnen houden en worden momenteel door 70 procent van de IT-organisaties onder de loep genomen. Dit blijkt uit een onderzoek uitgevoerd en uitgebracht in opdracht van opensource software provider SUSE®.

Uit de studie is gebleken dat een ruime meerderheid van de ondervraagde bedrijven hun storagebenadering en –strategie de laatste 12 maanden heeft herzien. Reden hiervoor is de frustratie die samenhangt met storagekosten, snelheid, complexiteit en versnippering van bestaande oplossingen. Het grootste gedeelte van deze groep kijkt voor het vinden van een oplossing naar software-defined storage.

Zestig procent zegt dat de kosten van opslag ook door andere bedrijfsonderdelen steeds scherper in de gaten worden gehouden. Maar liefst 95 procent van de bedrijven heeft interesse in de schaalbaarheid en efficiëntie van software-defined storage. 63 procent zegt dat ze in het komende jaar met software-defined storage aan de slag gaan.

De meerderheid van de respondenten heeft momenteel hybride flash & disk (62 procent) of op disks gebaseerde systemen (61 procent) in gebruik en ondervindt de volgende uitdagingen:
  • Hoge kosten: 80 procent van alle respondenten rapporteert frustratie over de kosten van storage en 92 procent is bezorgd over de kosten op het moment dat er meer capaciteit wordt gevraagd. In het algemeen geldt dat in alle landen gemiddeld 7 procent van het IT budget voor datastorage wordt gealloceerd.
  • Zorgen over snelheid: Bijna drievierde (73 procent) van het senior IT-management rapporteert gefrustreerd te zijn door de snelheid van hun bestaande storageoplossing. 92 procent is bezorgd dat dataopslag de initiatieven op het gebied van digitale transformatie door de groei van data zal vertragen.
  • Groeiende complexiteit en fragmentatie: 71 procent van de respondenten gaf aan storagesystemen ingewikkeld en erg versnipperd te vinden. Dit is er de reden van dat bedrijven de komende 12 maanden hun storagebenadering willen vereenvoudigen.

“In de hedendaagse economie is iedere organisatie in essentie een organisatie met dataopslag,” aldus Joseph George, SUSE vice president Solution Strategy. “Organisaties archiveren email, verspreiden grote videobestanden, en slaan petabytes aan data op, vaak jarenlang, genoodzaakt door wet- en regelgeving met betrekking tot bewaarplicht. Storage staat op het kantelpunt waar de traditionele storagebenaderingen opnieuw tegen het licht wordt gehouden met het oog op de groeiende vraag naar data en meer schaalbare en betaalbare mogelijkheden. Gelukkig is er een gestage stroom van innovaties, afkomstig van de opensource community die organisaties helpt hun kosten en uitdagingen op het gebied van implementatie te verlagen. De onderzoeksresultaten onderstrepen de noodzaak om naar een meer flexibele benadering te kijken om zo aan de voortdurend stijgende behoefte aan dataopslag te kunnen voldoen, zonder daarvoor te veel geld uit te moeten geven.”

SUSE werkt samen met het Ceph opensource project om storagetechnologie te leveren die intelligent, schaalbaar en kosteneffectief is. Meer informatie over software-defined storage: www.suse.com/storage.

Over het onderzoek
Voor dit onafhankelijke marktonderzoek, uitgevoerd door Loudhouse, zijn meer dan 1.200 senior IT-beslissers ondervraagd in 11 landen en actief in verschillende markten. Alle respondenten werken voor organisaties met meer dan 250 werknemers. Hiervan heeft 56 procent meer dan 1.000 werknemers in dienst. Resultaten van het onderzoek zijn beschikbaar op www.suse.com/stateofstorage.

Over SUSE
SUSE® is pionier in opensource software en levert betrouwbare, interoperabele Linux- en cloudinfrastructuren en storage-oplossingen die organisaties meer controle en flexibiliteit geven. Meer dan 20 jaar engineering , services en een uitgebreid partnerecosysteem vormen de basis van de producten en support die onze klanten helpen bij het beheren van complexiteit, bij het verminderen van kosten en bij het betrouwbaar leveren van bedrijfskritische diensten. Onze samenwerkingsverbanden geven ons de mogelijkheid innovaties aan te passen en te leveren, zodat onze klanten successen kunnen boeken, nu en in de toekomst. Meer informatie: www.suse.com.

Copyright 2017 SUSE LLC. All rights reserved. SUSE and the SUSE logo are registered trademarks of SUSE LLC in the United States and other countries. All third-party trademarks are the property of their respective owners.

SUSE, Jeanette de Wilde, E: jeanette.dewilde@suse.com, M: +31 6 147 637 64

Logo ChargePoint
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo Aruba Nederland