www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 44 dagen geleden)
PR: LEWIS

Qlik voor zevende jaar op rij in leiderskwadrant van Gartner’s Magic Quadrant voor Business Intelligence en Analytics Platforms

Schiphol, 1 maart 2017Qlik®, leider in visual analytics, is door Gartner, Inc. in het leiderskwadrant van het Business Intelligence en Analytics Platform Magic Quadrant Report 2017* gepositioneerd. Dit is het zevende jaar op rij dat Qlik als marktleider wordt aangemerkt. Het volledige rapport kan worden gedownload via http://www.qlik.com/mq2017.

Gartner stelt in het rapport: “De markt voor business intelligence- en analyseplatforms is verschoven van door de ICT-afdeling aangestuurde rapportage naar moderne, door de business aangestuurde analyses. Dit heeft nu de mainstream bereikt”. De auteurs van het rapport geven verder aan: “Klanten willen het gebruik van moderne BI-oplossingen vergroten, onder meer door selfservice mogelijkheden te bieden aan iedereen binnen en buiten de organisatie.”

“We zijn en blijven een drijvende kracht achter de BI-branche”, zegt Lars Björk, CEO bij Qlik. “Als pionier in deze markt zal Qlik continu grote stappen blijven zetten met het ontwikkelen van een modern platform, dat ook voor de cloud geschikt is. Een platform dat niet alleen prachtige visualisaties biedt, maar ook governance- en beheermogelijkheden van hoogwaardige kwaliteit, zodat het mee kan groeien met klanten.”

Data-analyse in de cloud
Qlik vergroot de mogelijkheden op BI-gebied met de ontwikkeling van een schaalbaar, speciaal voor de cloud ontwikkeld platform dat bedrijven van elke omvang kunnen inzetten als basis voor hun analysestrategie. In januari 2017 is Qlik Sense® Cloud Business geïntroduceerd: een SaaS-oplossing voor visual analytics, waarmee kleine en middelgrote bedrijven, groepen en teams allerlei analyses in de cloud kunnen uitvoeren, beheren en delen. Organisaties kunnen Qlik Sense Cloud Business afnemen op basis van een flexibel en betaalbaar maandabonnement. Doordat de oplossing volledig web-based is, zijn er geen verdere verplichtingen of investeringskosten.

Geoanalytics
Dankzij de overname van Idevio, een leverancier van geografische software en diensten, heeft Qlik de mogelijkheden om data te visualiseren op kaarten uitgebreid. Zo zijn de visualisatiemogelijkheden aangevuld met ondersteuning voor een divers scala aan geoanalytische toepassingsscenario’s. Dankzij de gepatenteerde technologie van Idevio om kaartgegevens te comprimeren en streamen, kunnen gebruikers van Qlik Sense® en QlikView® nu verborgen geografische relaties in data blootleggen, nieuwe inzichten opdoen, beter gefundeerde beslissingen nemen en zo profiteren van een hogere ROI.

Ook na jarenlange innovatie en veranderingen binnen de BI-markt blijft Qlik vasthouden aan haar uitgangspunt dat gebruikers in staat moeten zijn om zonder beperkingen analyses uit te voeren op basis van iedere gegevensbron. Het maakt dus niet uit of dit on-premise, in de cloud, in een hybride omgeving, intern of extern gebeurt. De mogelijkheid die Qlik biedt om al deze data te associëren stelt iedereen in staat om antwoorden te vinden op allerlei vragen die opkomen door het verkennen van data, zonder dat zij vastgepind worden aan een vooraf gedefinieerd vraagtraject. Nieuwe inzichten kunnen immers alleen worden opgedaan door data vanuit alle mogelijke perspectieven te onderzoeken.

*Gartner “Magic Quadrant for Business Intelligence and Analytics Platforms” by Rita L. Sallam, Cindi Howson, Carlie J. Idoine, Thomas W. Oestreich, James Laurence Richardson, Joao Tapadinhas, February 16, 2017.

Over het Magic Quadrant
Het Magic Quadrant van Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services aan die zijn opgenomen in de onderzoekspublicaties. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen de leveranciers te kiezen met de hoogste ratings. De onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de mening van het onderzoeksinstituut en zijn geen statement. Gartner geeft geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende deze research, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Qlik
Qlik® is het toonaangevende visual analytics platform en de pionier op het gebied van business intelligence, gedreven door gebruikers. Qlik’s portfolio, met cloud-based en on-premise oplossingen, voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics, ongeacht de locatie van data. Klanten die Qlik Sense®, QlikView® and Qlik® Cloud gebruiken, halen betekenis uit informatie van verschillende bronnen en ontdekken verborgen relaties tussen data. Dit leidt tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik werkt in meer dan 100 landen en heeft meer dan 40.000 klanten wereldwijd.

###

© 2017 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting™, Qlik Connectors™ en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Moniek Jansink
qlik@marcommit.nl
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Verstreken tijd: 4 jaar en 44 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis