www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Presscom

Kiezer moet Nederland uit gevaarlijke situatie helpen

Eemnes, 28 februari 2017 - Voor burgers van Nederland is 15 maart a.s. hét moment om zich te richten op de regering en de Tweede Kamer. "Op al die mensen die beslissen over onze veiligheid. Omdat ons land in gevaar is", zegt Ton Welter, oprichter en directeur van de 'Coalition for Defense' (CFD). "Het is vijf over twaalf wat betreft de huidige situatie binnen onze krijgsmacht."

Hoe hard onze militairen ook hun best doen, ze kunnen aan ons land en aan onze bondgenoten niet meer leveren wat er nodig is. Men is vooral bezig met improviseren. Van een paar kapotte F-16’s één goede maken, niet te vaak schieten op oefening omdat de munitie bijna op is. "Zou het menens worden, dan zijn we nergens. We laten dan bij onze bondgenoten gaten vallen. Ons land zal dan niet langer beschermd zijn. Dit alles omdat de Nederlandse krijgsmacht kapot bezuinigd is."

Niet alleen kapot bezuinigd op wat we hebben. De militaire innovaties gaan immers snel maar onze krijgsmacht heeft geen geld om daarin te investeren en om voldoende te oefenen. Op alles is er kapot bezuinigd: op reserve onderdelen, op munitie, op gevechtskleding, oefeningen, arbeidsvoorwaarden en zelfs op carrièreopbouw.

Bij de jaarlijkse begrotingen op Prinsjesdag ging onze welvaart altijd vóór. Of het nu de zorg was, onderwijs, sociale zekerheid, inkomens. Het ging allemaal vóór. Stuk voor stuk belangrijker doelen, maar zonder goede beveiliging is er helemaal geen welvaart, verdwijnt al ons welzijn. Dit alles in een wereld die er verre van rustiger op aan het worden is. De terreur neemt toe en de toon tussen landen is bitser en grote bevolkingsgroepen zijn op drift. Daarnaast is er sprake van groeiend nationalisme en staat het er steeds slechter voor in vele ellendige oorlogsgebieden. Want is daar welvaart? Welzijn? Goede zorg? Onderwijs? Vrijheid van meningsuiting? Zelfs maar bestaanszekerheid?

Burgers van Nederland zouden zich op weg naar het stemhokje moeten afvragen waarom we niet betalen voor onze 'verzekering tegen oorlog'. Waarom ontmoedigen wij al die militairen die toch nog elke dag hun best doen om er wat van te maken? Waarom kan onze minister van Defensie waarschuwen dat ons land niet langer in staat is om zich te verdedigen en gaan wij daarna over tot de orde van de dag?

Welter: "Op 15 maart kan Nederland blijk geven van haar bezorgdheid. Door de nieuwe regering op te dragen om onmiddellijk en met alle middelen ons land weer veiligheid te bieden. Daarvoor moet de nieuwe regering over het geld beschikken dat daarbij hoort. Kies daarom voor een partij die dáár serieus werk van wil maken."

De CFD wil samen met bezorgde burgers een signaal afgeven, samen een agenda maken om de nieuwe regering een plan en middelen te bieden voor een sterke, moderne en uitstekend geoefende krijgsmacht. Een die past in deze tijd en die zich openstelt voor alle mogelijke vernieuwingen. "We noemen ons 'Coalition for Defense', in het Engels, zodat iedereen kan zien en horen dat we er zijn."

CFD richt zich in het bijzonder op jonge mensen. Omdat zij bouwen aan de wereld van morgen. Daarbij mogen zij veiligheid niet vergeten. Daarnaast richten de CFD zich op de ouderen omdat zij de verhalen over de Tweede Wereldoorlog nog meedragen. Met hen willen we bereiken dat het oorlogsboek gesloten blijft. "We richten ons eveneens op jonge gezinnen. Onze kinderen moeten een mooie en goede toekomst hebben, zonder oorlog, terreur en ellende.

Wij richten ons tot de politiek. In Den Haag moet de agenda worden omgegooid zodat we weer veiligheid gaan opbouwen in plaats van afbreken. We richten ons op journalisten. Zij schrijven of vertellen ons elke dag wat er belangrijk is. Zij kunnen duiden hoe belangrijk onze veiligheid is, ook door te vertellen hoe we dit hebben laten verslonzen en hoe we die weer kunnen en moeten opbouwen. Wij richten ons op de industrie. Denk met ons mee over onze krijgsmacht het best kunnen inrichten. Bouw mee aan onze krijgsmacht. We richten ons op onze militairen. Houd vol, er is hulp onderweg."

Over de 'Coalition for Defence':
Coalition for Defense is een onafhankelijk NGO dat als missie heeft het verwerven van een zo breed mogelijke steun onder de Nederlandse bevolking via sociale media, lezingen, debatten, seminars en conferenties, om Defensie terug te brengen op de politieke agenda.

Coalition For Defense staat voor een veilig en welvarend Europa.

----------------------------------------------------------

BERICHT VOOR DE REDACTIE
Voor meer informatie en interviewaanvragen kunt u contact opnemen met Ton Welter, oprichter en directeur van de 'Coalition for Defence'. Telefoon: 06- 1241 03 37 of per e-mail: tonwelter@coalitionfordefense.com

Voor illustraties ed.
Theo Vrugt, Presscom PR & Marketing B.V.
e-mail: theovrugt@presscom.nl
mob.: 06 54353109
Tags bij dit bericht
Eerder van Coalition for Defense (CFD)
8 mrt 2017 Aan de Kiezers van het Koninkrijk der Nederlanden

28 feb 2017 Kiezer moet Nederland uit gevaarlijke situatie helpen
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo Presscom
Coalition for Defe.. contact
Logo Coalition for Defense (CFD)
Coalition for Defe.. sociaal

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl