www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

BuyBay haalt investering op bij Fortino Capital voor internationale bedrijfsgroei

Amsterdam, 27 februari 2017BuyBay, dé aanbieder van totaaloplossingen voor retourproducten in de e-commerce en retail, haalt een ettelijke investering van miljoenen euro’s op bij investeringsmaatschappij Fortino Capital. Naast de investering zal Fortino Capital het management van BuyBay adviseren bij het realiseren van haar internationale groeiambities. Met dit partnership is BuyBay in staat een internationale bedrijfsgroei te realiseren, snel retailers en e-tailers aan zich te binden en het IT-platform en de logistieke voorzieningen verder te professionaliseren. Thijs Bosgoed, CEO van BuyBay: “De investering laat ons enerzijds snel nieuwe landen betreden. Anderzijds blijven we investeren in alle facetten van ons totaalproduct; van logistiek en IT tot customer service, zodat we onze propositie richting klanten kunnen blijven verbeteren.”

BuyBay is begin 2014 opgericht en biedt een totaaloplossing voor retourproducten in de e-commerce gericht op retailers, distributeurs en merken. BuyBay geeft deze producten een tweede leven, door de visuele en technische staat van het product te beoordelen en eventueel reparaties uit te voeren. Vervolgens worden de retourproducten automatisch, dankzij de zelfontwikkelde software van BuyBay, als tweedehands product opnieuw aan de consument aangeboden. De organisatie, met klanten uit de top tien Nederlandse retailers en e-tailers, heeft zich met haar totaaloplossing in drie jaar tijd ontplooid tot een snel groeiende scale-up binnen Europa. Op dit moment heeft BuyBay ongeveer 50 medewerkers in dienst.

Thijs Bosgoed: “In de nabije toekomst willen we onze dienstverlening verder internationaliseren. Dankzij de investering van Fortino Capital zijn we in staat dit sneller te realiseren. We verkopen al actief in heel Europa, maar hebben een sterke focus op Nederland wat betreft klanten. De ambitie is om in de eerste helft van het jaar de Duitse markt te betreden en in de tweede helft willen we ons richten op Frankrijk. Naast de investering heeft Fortino Capital een berg aan expertise en een mooi netwerk om ons hierbij te helpen. Het zijn medeondernemers die voor 200 procent achter onze ambities staan. Door nu te investeren zijn we uitstekend gepositioneerd om internationale bedrijfsgroei te verwezenlijken.”

Duco Sickinghe, Managing Partner van Fortino Capital: “Wij geloven in visionaire ondernemers met ambitie en groeipotentieel. Vanaf het eerste contact waren we ervan overtuigd dat BuyBay veel potentie heeft om in de retourmarkt een Europese topspeler te worden. Nederland en België zijn al overtuigd van hun totaaloplossing, nu gaan we ons samen richten op business excellence op internationaal niveau. BuyBay heeft met haar sterke management, dynamische medewerkers én krachtige software alles in zich om de Europese markt te veroveren.”

Bijschrift bij afbeelding:
In de bijlage vindt u een foto op hoge resolutie van het team van Fortino Capital en BuyBay. V.l.n.r.: Matthias Vandepitte (Partner van Fortino Capital), Karel Gonzalez Hulshof (CFO van BuyBay), Teun Kraaij (CSO van BuyBay), Duco Sickinghe (Managing Partner van Fortino Capital), Thijs Bosgoed (CEO en oprichter van BuyBay), Erik Bosgoed (COO van BuyBay) en Renaat Berckmoes (Partner van Fortino Capital).

Over BuyBay
E-commerce kan niet bestaan zonder de mogelijkheid van retourneren. BuyBay zorgt sinds 2014 voor een revolutie op de retourmarkt met een nieuwe totaaloplossing en geeft daarmee retourproducten een tweede leven. BuyBay beoordeelt en classificeert elk individueel retourproduct en bepaalt een strategie om de restwaarde te maximaliseren. Daarna worden de producten als tweedehands opnieuw aan de consument aangeboden. BuyBay levert een totaalproduct en verzorgt voor bedrijven de logistiek, opslag, customer service én als belangrijkste: de verkoop van retourproducten. Voor meer informatie: partner.buybay.com of mail naar business@buybay.com

Over Fortino Capital
Investeringsmaatschappij Fortino Capital investeert in kleine en middelgrote bedrijven met groeipotentieel. Fortino Capital gelooft in het potentieel van visionaire ondernemers met een focus op technologie, E-commerce en digitale transformatie. Fortino Capital brengt versterking van kapitaal, expertise en ervaring op het gebied van innovatie, strategie en groei. Het klantportfolio van Fortino Capital bestaat onder andere uit Teamleader, Slick Software Solutions, inSided en TrendMiner. Voor meer informatie: www.fortino.be