Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Krakeling Communicatie

Nederlandse Loterij kiest voor PureCloud by Genesys voor klantcontact

Amsterdam, 27 februari 2017Nederlandse Loterij, de overkoepelende organisatie van onder andere  Staatsloterij, Lotto en Toto, heeft gekozen voor PureCloud by Genesys als communicatieplatform. Genesys*, wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact centeroplossingen.

Virtueel contact center
Nederlandse Loterij was toe aan de vervanging van het verouderde Avaya-platform. Een belangrijk deel van het klantcontact wordt uitbesteed: na een aanbesteding werd daarvoor opnieuw voor Webhelp Nederland gekozen dat gebruik maakt van PureConnect van Genesys.
Dit bevestigde ook de keuze van Nederlandse Loterij voor PureCloud: het biedt alle gewenste functionaliteit en door de aansluiting van Webhelp kan er in de toekomst  volledig virtueel gewerkt worden, locatie onafhankelijk. De klant die contact opneemt komt afhankelijk van de beschikbaarheid bij Nederlandse Loterij of Webhelp terecht. Dat maakt in de behandeling geen verschil want beide locaties zijn ingericht op het klantvriendelijk, efficiënt en in één keer goed beantwoorden van de vraag.

Snelste implementatie
Arja Boele, Manager Klantcontact van Nederlandse Loterij: “We hebben in recordtijd PureCloud ingericht, in 5 tot 6 weken waren we live. Daarbij hebben we veel steun gehad van onze partner Cloudoe die overal heel snel en alert op reageert.

De eerste ervaringen zijn prima, onze medewerkers zijn erg enthousiast en vinden het systeem heel intuïtief. Een korte introductie van 20 minuten was voldoende om aan de slag te gaan. Nu rollen we het uit naar de vestiging van Webhelp en daarna gaan we regelmatig functionaliteit toevoegen zoals webchat, outbound retentie en videochat. Maar eerst komt de introductie en integratie met Salesforce.”

Teamwork
Christian Schelhaas, Account Manager bij Genesys: “PureCloud leent zich door de opbouw en mogelijkheden goed om door organisaties zelf te worden ingericht zonder al te veel hulp van buiten. Gebruik maken van experts geeft wel een meerwaarde en Cloudoe heeft die taak buitengewoon kundig en enthousiast uitgevoerd. Dat alles nu vlekkeloos draait is absoluut een teamprestatie om trots op te zijn.”

PureCloud by Genesys ondersteunt ook het thuiswerken. Met name de helpdesk van  Toto maakt hier gebruik van tijdens  weekenden en feestdagen.
In totaal werkt bij Nederlandse Loterij ongeveer 45 fte met PureCloud en bij Webhelp circa 90.
PureCloud by Genesys is een volgroeide cloud service en flexibel, open, rijk aan functionaliteit en gebaseerd op een maandelijks abonnement waardoor de risico’s van de investering laag zijn.

*Voor de redactie: Genesys heeft Interactive Intelligence overgenomen op 1 december 2016. De gezamenlijke onderneming opereert onder de naam Genesys.

Over Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij is op 1 april 2016 ontstaan uit de samenvoeging van de Nederlandse Staatsloterij en de Lotto.  Nederlandse Loterij is de grootste kansspelorganisatie van Nederland en biedt op dit moment zeven verschillende kansspelen aan: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Nederlandse Loterij draagt bij aan een gelukkig en gezond Nederland. Uiteraard door veel deelnemers blij te maken met mooie geldprijzen. Maar ook door de hele opbrengst te investeren in de Nederlandse samenleving. Dat doet Nederlandse Loterij via het ministerie van Financiën en voor de sport via NOC*NSF. En dan zijn er nog achttien goede doelen die jaarlijks een deel van de opbrengst krijgen.

Over Genesys
Genesys® faciliteert elk jaar meer dan 25 miljard van werelds beste customer experiences. Wij zetten de klant centraal bij alles wat we doen en geloven met heel ons hart dat fantastische customer engagement leidt tot fantastische bedrijfsresultaten. Meer dan 10.000 bedrijven in ruim 100 landen vertrouwen op het #1 customer experience platform voor het realiseren van omnichannel customer journeys die voorbijgaan aan silo’s en bouwen aan langdurige relaties. Met een sterke reputatie in innovatie en de wens altijd de eerste te zijn is Genesys het enige bedrijf dat door topanalisten als ‘Leader’ wordt erkend in zowel cloud als on premise customer engagement solutions.

Kom in contact met Genesys via www.genesys.com, TwitterFacebookYouTubeLinkedIn en het  Genesys blog.

Contact:
Linda Hilberdink, Field Marketing Manager Benelux, Africa & Middle East, Genesys, linda.hilberdink@inin.com, +31 6 21 68 37 73
Ingrid Wong, Krakeling Communicatie, ingrid.wong@krakelingcommunicatie.nl, +31 6 14 76 75 39
Eerder van Genesys
4 sep 2019 Onderzoek in de praktijk: 80% van de werkgevers is niet bezorgd over onethisch gebruik van AI – maar zou dat wel moeten zijn

8 aug 2019 Internationaal Customer Experience Event van Genesys in Amsterdam

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl