www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Interxion acquireert datacenter activiteiten van Vancis

Amsterdam, 27 februari 2017 – Interxion Holding NV (NYSE: INXN), (“Interxion”), een toonaangevende Europese leverancier van carrier en cloud-neutrale datacenterdiensten, kondigt vandaag aan dat het de datacenter activiteiten heeft overgenomen van Vancis Holding BV, een vooraanstaande, onafhankelijke Nederlandse leverancier van colocatie, cloud en managed services opererend vanuit Amsterdam Science Park.

Het overgenomen datacenter ligt in het connectiviteitshart van Amsterdam, aangezien het de locatie is waar de Amsterdam Internet Exchange initieel werd opgericht. Daardoor is er een diverse community van connectivitietsproviders aanwezig.. Het overgenomen datacenter geeft toegang tot meer dan 100 carriers en Internet Service Providers (ISP’s) en verdubbelt het bestaande aantal carriers bij Interxion in Amsterdam. Klanten op zowel de campussen van Interxion Schiphol en Science Park hebben nu op een eenvoudige manier toegang tot de robuuste connectiviteitsopties van beide locaties, waaronder alle internationale top carriers, meer dan 40 ISP’s, alle grote internet exchanges en ’s werelds vooraanstaande cloud-platformen.

“Wereldwijd opererende bedrijven hebben vandaag de dag behoefte aan connectiviteit en een verscheidenheid aan cloud-platformen om te kunnen voldoen aan de dynamische vereisten van hun klanten en om waarde te creëren,” stelt David Ruberg, Chief Executive Officer van Interxion. “Interxion Science Park slaat een brug tussen onze campussen en de Amsterdamse connectiviteits-hub en verhoogt onze waarde propositie door het verdubbelen van onze carrier- en ISP-dichtheid in een van de belangrijkste connectiviteitsmarkten in Europa. Door het verbeteren van het aantal connectiviteits-, en cloud-opties die beschikbaar zijn in onze datacenters, hebben onze klanten meer mogelijkheden om waarde te creëren.”

De overgenomen faciliteit, die vanaf heden “Interxion Science Park” genoemd wordt, is een essentiële connectiviteits-hub voor klanten die Nederland en West Europa bedienen. Om en nabij driekwart van de 1800m2 aan serverruimte is benut, en er is in totaal 2.5 MW aan stroom voor klanten beschikbaar. Daarnaast heeft Interxion de mogelijkheid om de capaciteit op het huidige Science Park datacenter verder uit te breiden.

Vancis C&MS BV zal eigenaar blijven van zijn Cloud en Managed Services activiteiten en is een strategische samenwerking aangegaan met Interxion om de colocatie dienstverlening aan zijn klanten te kunnen blijven aanbieden.

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 45 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Over Vancis C&MS BV
Vancis C&MS is een vooraanstaand en onafhankelijk geïntegreerd cloud & managed services bedrijf, met een brede klantenbase in Nederland en een sterke positie in het onderwijs, de gezondheidszorg en onderzoek sectoren. Met meer dan 100 werknemers biedt Vancis C&MS geïntegreerde high-availability mission-critical hosting- en managed services oplossingen op basis van flexibele en schaalbare hosting infrastructuur en levert het end-to-end klantoplossingen gebaseerd op diepgaande sectorkennis. Meer informatie kunt u vinden op www.vancis.nl.

Forward-looking statements
This communication contains forward-looking statements that involve risks and uncertainties. There can be no assurance that such statements will prove to be accurate and actual results and future events could differ materially from those anticipated in such forward-looking statements. Factors that could cause actual results and future events to differ materially from Interxion’s expectations include, but are not limited to, the ability to integrate the acquisition, the difficulty of reducing operating expenses in the short term, the inability to utilise the capacity of newly planned data centres and data centre expansions, significant competition, the cost and supply of electrical power, data centre industry over-capacity, performance under service level agreements, certain other risks detailed herein and other risks described from time to time in Interxion’s filings with the United States Securities and Exchange Commission (the “SEC”).

Interxion does not assume any obligation to update the forward-looking information contained in this report.