www.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Zeekhoe Communicatie

Campus TU Delft beveiligd door FortiGates met razendsnelle doorvoersnelheid

TU Delft maakt gebruik van FortiGates met extra geïntegreerde oplossingen, zoals URL filtering, application control en user-based policy. Met de inzet van FortiAnalyzer integreert de TU Delft logging, analyse en rapportage in één securitysysteem

Utrecht, 27 februari 2017 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in krachtig presterende oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat de TU Delft heeft gekozen voor de firewalls van Fortinet om het netwerkverkeer van de campus optimaal te beveiligen. De TU Delft koos voor de Fortinet firewalls vanwege de mogelijkheid tot ultrahoge doorvoersnelheden, de geïntegreerde oplossing voor extra functionaliteiten en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding van de appliances.

Met circa 6.000 medewerkers biedt de TU Delft opleidingen aan 22.000 studenten, verdeeld over 8 faculteiten in 34 gebouwen. Daarmee is de TU Delft niet alleen de oudste, maar ook de grootste technische universiteit van Nederland. De campus omvat de werkplekken van medewerkers, het netwerk voor de studenten en een deel van de servers van de onderzoekers. De hoeveelheid data die over het netwerk gaat kan regelmatig toenemen tot grote pieken. Daarom koos de TU Delft voor twee FortiGate 3000D-BDL firewalls in een redundante opstelling. De FortiGate 3000-serie levert hoge prestaties en heeft een razendsnelle doorvoersnelheid van ruim 300 Gbps, met minimale vertraging.

Voorheen kon de universiteit het verkeer alleen controleren tot en met de netwerklaag. Met de nieuwe FortiGates is dit uitgebreid tot en met laag 7, de applicatielaag. De FortiGates bieden de mogelijkheid om bij elk datapakketje een diepe inspectie uit te voeren. Dit gebeurt zonder een merkbaar performance verlies: met een snel netwerk als resultaat. Daarnaast maakt de campus gebruik van extra geïntegreerde oplossingen, zoals URL filtering, application control en user-based policy. Met de inzet van FortiAnalyzer integreert de TU Delft logging, analyse en rapportage in één systeem. Hierdoor worden bedreigingen voor het netwerk snel ontdekt en kan men tijdig ingrijpen. Een bijkomend voordeel is dat de FortiAnalyzer informatie verzamelt voor forensisch onderzoek en compliance.

Mehrdad Rowshanbin, hoofd netwerk & telefonie bij TU Delft: “Onze universiteit heeft de omvang van een kleine stad. De bewoners daarvan wisselen continu en lopen qua technologische kennis en eisen voorop. Daarbij is er een hoge mate van digitale samenwerking, een optimale bescherming is dan ook essentieel. We hebben besloten om ons datacenter en de campus te beveiligen met oplossingen van twee verschillende security leveranciers. Na een grondige selectieprocedure kozen we voor Fortinet om het netwerk van de campus te beschermen. De FortiGates leveren indrukwekkende prestaties en zorgen voor de optimale beveiliging van het campusnetwerk. De diensten van Fortinet zitten in de cloud en worden dus continu bijgewerkt. Daarbij maakt Fortinet gebruik van de informatie die FortiGuard Labs vergaart over zero-day- en opkomende bedreigingen. Zo bieden de firewalls dus altijd de optimale beveiliging. Nu én in de toekomst.”

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, service providers en overheidsinstellingen tegen cyberbedreigingen. De oplossingen van Fortinet beschermen tegen cyberaanvallen met intelligente en naadloze beveiliging en maken het mogelijk om te voldoen aan de steeds hogere prestatie-eisen worden gesteld aan het netwerk zonder fysieke grenzen. De Fortinet Security Fabric is de enige architectuur die compromisloze bescherming biedt in antwoord op de meest prangende beveiligingsproblemen, van netwerken en applicaties tot clouds en mobiele omgevingen. Fortinet is nummer 1 op het gebied van security appliances wereldwijd en meer dan 290.000 organisaties in alle delen van de wereld vertrouwen op de oplossingen van Fortinet. Bezoek voor meer informatie: Fortinet.com, Fortinet Blog en FortiGuard Labs .

Noot voor de reactie [niet voor publicatie]
Meer informatie kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
www.zeekhoe.nl

Campus TU Delft beveiligd door FortiGates met razendsnelle doorvoersnelheid
Laatste van Fortinet
Fortinet voegt nieuwe Secure SD-WAN-mogelijkheden toe

Fortinet biedt online cybersecurity-trainingen gratis aan om het tekort aan beveiligingsvaardigheden te dichten

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage