www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlContentbureau
2472 volgers blijven op de hoogte!

Strongroom biedt digitale archivering als beveiligde clouddienst

Data Matters combineert geavanceerde technologieën

Amstelveen, 20 februari 2017 - Voor de digitale archivering van zowel bedrijfsgegevens als overheidsinformatie is sinds vandaag een flexibele en goed-beveiligde clouddienst beschikbaar. Met Strongroom combineert de innovatieve dienstverlener Data Matters technologieën van Hitachi Data Systems, Star Storage en Brocade. Daarmee kunnen bedrijf en overheidsorganisatie tevens voldoen aan de bewaar-, integriteits- en beveiligingsverplichtingen voor zakelijke informatie, die het Nederlandse recht hen dwingend stelt. Bovendien garandeert Data Matters dat deze informatie uitsluitend in Nederland wordt opgeslagen en verwerkt.

Geïntegreerde dienst
Door middel van Strongroom combineert Data Matters best of breed technologieën in één samengestelde clouddienst. Allereerst gaat het om archiefopslag, data-integriteit en geavanceerde zoektechnologie van Hitachi Content Platform (HCP) van Hitachi Data Systems. Verder biedt de Secure Electronic Archiving Library (SEAL)-technologie van Star Storage content ingest, metadatabeheer en raadpleging, terwijl de technieken van Brocade voor dataconnectiviteit en beveiliging zorgen. Strongroom betreft een unieke mix en integratie van digitale producten van gerenommeerde leveranciers, op basis van in de praktijk bewezen technologieën.

Regulatory compliance
In veel omstandigheden vraagt echter niet alleen de goede uitvoering van bedrijfsprocessen om duurzame beschikbaarheid en beveiliging van zakelijke informatie; Nederlandse wet- en regelgeving kent allerlei bewaar- en beveiligingsverplichtingen. Daarnaast worden er eisen gesteld aan de onveranderbaarheid (integriteit) van digitale informatie. Dit geldt in beginsel voor alle organisaties in de publieke en private sector. Strongroom ondersteunt het informatiebeleid op intensieve wijze.

Strongroom: multi-inzetbaar
De nieuwe archiveringsdienst op basis van cloud computing Strongroom maakt gebruik van standaardprotocollen en is geschikt voor iedere applicatie, die bedrijfsgegevens of overheidsinformatie verwerkt. Bovendien is de clouddienst ook anderszins multi-inzetbaar. Zij kan namelijk uitstekend worden toegepast voor e-depot, als (research) data repository, voor email en file archivering en voor o.a. het duurzaam bewaren van geodata en audio/video/surveillance-bestanden.

Legacy systemen
Daarnaast kunnen gebruikersorganisaties, dankzij de beschikbaarheid van Strongroom, desgewenst oude applicaties uitfaseren of via objectreplicatie deze blijven toepassen in een hybride omgeving. Stuk voor stuk aantrekkelijke opties voor letterlijk iedere moderne organisatie, ongeacht de sector.

Afnemers sluiten een dienstenovereenkomst naar Nederlands recht. De cloudarchiveringsdienst Strongroom slaat de gegevens van afnemers uitsluitend op in ISO27001-gecertificeerde, fysiek beveiligde Nederlandse data centers van KPN en XS4ALL.

Over Data Matters
Data Matters is al 15 jaar expert in duurzame archivering en duurzaam informatiebeheer. De innovatieve technologiedienstverlener richt informatieprocessen bij bedrijf en overheidsorganisatie op een dusdanige wijze in, dat de essentiële zakelijke informatie altijd beschikbaar en toegankelijk is en blijft. Over vijf, over vijftig jaar of voor eeuwig. Zie ook www.datamatters.nl/strongroom

Mediacontact
Drs. Paul Schindeler, directeur Data Matters B.V., telefoon: 020 – 645 23 93, email: strongroom@datamatters.nl.