www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

Rittal op de CeBIT 2017

Datacenter snel en eenvoudig – van edge tot aan hyperscale computing

Rittal op de CeBIT
20 – 24 maart 2017
Hal 4, stand B34

Onder het motto “Discover it.” presenteert Rittal zich in hal 4 op de CeBIT 2017 als enabler voor innovatieve IT-systemen – van edge tot aan hyperscale computing. Op ’s werelds grootste IT-beurs ervaren bezoekers hoe ondernemingen – snel en eenvoudig – energie-efficiënte en veilige computerruimten realiseren. Het aanbod varieert van de computerruimtelocatie en de IT-infrastructuur via de private cloud-computerruimte tot aan servicemodellen. ITaaS (IT as a Service) en DCaaS (Datacenter as a Service) helpen ondernemingen van elke grootte bij het opbouwen van nieuwe IT-systemen, bijvoorbeeld voor Industrie 4.0-projecten.

Als het gaat om de digitale transformatie –Internet of Things, Industrie 4.0, Big Data enz. – staan ondernemingen voor de uitdaging om complexe taken betrouwbaar te beheersen. IT-verantwoordelijken worden geconfronteerd met de vraag of zij een eigen computerruimte zelf willen exploiteren of deze willen huren.

“De digitalisering van alle sectoren van de economie, industrie en handel vraagt om een snelle en passende beschikbaarstelling van IT-systemen door computerruimten die eenvoudig en economisch zijn opgebouwd en efficiënt en veilig functioneren,” aldus Andreas Keiger, hoofd van de afdeling Verkoop Europa bij Rittal. Hij voegt eraan toe: “Ons antwoord daarop is een uniek pakket met systemen voor alle scenario’s die wij samen met onze partners iNNOVO Cloud en het Lefdal Mine Datacenter ontwikkelden en in hal 4 voor het eerst op de CeBIT 2017 introduceren.“

Flexibel en economisch: Balanced Cloud Center
Als hoogtepunt presenteert Rittal een 40-voet grote RiMatrix Balanced Cloud Center (BCC)-container. De BCC is een direct inzetbare turn-key cloud-computerruimte. Met IT-racks, containers, klimaattechniek en voeding van Rittal en de cloud-infrastructuur van iNNOVO Cloud en de bijbehorende cloud-management-software OpenStack kunnen ondernemingen diverse cloudmodellen snel opbouwen. Het aanbod varieert van een private cloud, die bij de klant op locatie met beproefde en betrouwbare componenten zoals server, storage en netwerksystemen wordt geëxploiteerd (“On-Premise”) tot aan de externe private cloud (“Off-Premise”), die een cloudaanbieder bijvoorbeeld vanuit een cloudpark exploiteert. Belangrijke voordelen van dit concept zijn de beschikbaarheid op korte termijn, een Pay-as-you-Go-model en de schaalbaarheid van het systeem.

Snel en turn-key: Edge Data Center
Door stimulansen zoals Smart Industry en Internet of Things (IoT) neemt niet alleen de hoeveelheid gegevens toe, maar stijgt ook de vraag naar snel beschikbare computercapaciteit bij de ontstaansbron van de gegevens. Het sleutelwoord hier is Edge-computing. Voor een snelle opbouw van Edge-computerruimten biedt Rittal turn-key systemen met een voorgeconfigureerde, gestandaardiseerde en schaalbare infrastructuur. De systemen zijn ook geschikt voor hoge securityruimten en beschermen daardoor tegen hitte, stof en vuil in industriële productieomgevingen. Hiermee realiseren producenten snel en eenvoudig nieuwe IT-omgevingen voor gedigitaliseerde processen om de IT aan de nieuwe uitdagingen aan te passen.

Duurzaam en veilig: het Lefdal Mine Datacenter
Met het Lefdal Mine Datacenter (LMD) – een van de efficiëntste, milieuvriendelijkste en veiligste datacenters van Europa – biedt Rittal een unieke locatie. Op de CeBIT krijgen bezoekers meer informatie over het datacenter dat uitsluitend werkt met hernieuwbare energie en op dit moment op een oppervlak van 120.000 m2 aan de westkust van Noorwegen wordt gebouwd. De gebruikte computerruimtesystemen maken een zeer flexibel gebruik van IT-systemen met verschillende modellen mogelijk, zoals colocatie, private cloud, ITaaS (IT Infrastructure as a Service) of DCaaS (Datacenter as a Service).

Innovatief en efficiënt: OCP-technologie
Waarom het Open Compute Project (OCP) kan leiden tot een nieuwe generatie computerruimten ervaren bezoekers op de afdeling “Innovative Datacenter-Architekturen und Dienstleistungen”. De expositieruimte toont toekomstgerichte architecturen met als doel om computerruimten voordeliger en efficiënter op te bouwen. De OCP-datacenters werken met een geïntegreerde gelijkstroomvoeding (12V DC, 48V DC) en tot 21 inch grote IT-racks (OCP 21‘‘) in een 600 mm brede kast. Ook de managementsoftware die daartoe nodig is, wordt gepresenteerd met partners.

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:
fri161477900.jpg: “De digitalisering van alle sectoren van de economie, industrie en handel vraagt om een snelle en passende beschikbaarstelling van IT-systemen door computerruimten die eenvoudig en economisch zijn opgebouwd en efficiënt en veilig functioneren,” aldus Andreas Keiger, hoofd van de afdeling Verkoop Europa bij Rittal.

fri152009100.jpg: Rittal toont op de CeBIT hoe ondernemingen snel en eenvoudig gestandaardiseerde computerruimten opbouwen, IT-infrastructuurservices uit de cloud betrekken (ITaaS) of private cloudomgevingen opbouwen.

fri162002000.jpg: Met het Lefdal Mine Datacenter biedt Rittal samen met partners een unieke locatie voor Europese datacenters. Op een oppervlak van 120.000 m2 ontstaat op dit moment aan de westkust van Noorwegen een van de efficiëntste, groenste en veiligste datacenters van Europa.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:

Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl en www.nextlevel4it.nl

Eerder van Rittal bv
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020
Conscia breidt aanbod uit met managed security services

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument

Schneider Electric brengt het eerste serverrek met geïntegreerde vloeistofkoeling in de datacenterindustrie

Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk

IRIS Nederland optimaliseert klantervaring met Freshworks

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl