www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Riverbed lanceert belangrijke updates voor SD-WAN-oplossing

SD-oplossing SteelConnect heeft nu al meer dan 300 klanten en meer dan 1.600 online trials

Utrecht, 16 februari 2017 Riverbed Technology, marktleider in applicatieperformance-infrastructuur, lanceert belangrijke updates voor zijn SD-WAN-oplossing SteelConnect. Deze biedt een eenvoudige en intelligente benadering voor het ontwerpen, inzetten en beheren van gedistribueerde netwerken. SteelConnect ondersteunt nu complexe grootzakelijke omgevingen en vereenvoudigt de implementatie van grootschalige SD-WAN-omgevingen in het datacenter met niet-disruptieve netwerkintegratie. Riverbed lanceert daarnaast een nieuwe lijn van SteelHead SD-modellen. Die combineren SteelConnect en hoogwaardige WAN-optimalisatie in één gestroomlijnd, enkelvoudig device. Dit biedt de nodige netwerkflexibiliteit en ‘one-click’-connectiviteit met Microsoft Azure en AWS voor optimale prestaties van apps en de cloud. Riverbed heeft inmiddels met SteelConnect 300 SD-WAN-klanten en meer dan 1.600 online SteelConnect-trials.

De cloud blijft snel groeien. Naar verwachting komen de bestedingen aan public-clouddiensten in 2017 uit op 247 miljard dollar (een stijging van achttien procent ten opzichte van 2016). In 2020 zal dit volgens Gartner[1] oplopen naar 383 miljard dollar. Hoewel er op het gebied van cloud computing, cloudstorage en cloud-apps veel vooruitgang is geboekt, blijven traditionele netwerktechnologieën achter. Volgens Gartner zal de helft van de cloudprojecten last hebben van prestatie-issues en zijn ingrijpende herontwerpen van netwerken nodig.

“In het huidige cloudtijdperk houden legacy-benaderingen van het netwerk, die op hardware focussen, star en foutgevoelig zijn, bedrijven tegen in hun ontwikkeling”, zegt Thomas Verhaeghe, Country Manager Benelux van Riverbed. “Riverbed heeft networking voor de cloud opnieuw gedefinieerd met een SD-WAN-oplossing die applicatie- en softwaregedefinieerd is, en ongeëvenaarde eenvoud en flexibiliteit biedt.”

Vereenvoudigde inzet van grootschalige SD-WAN-omgevingen. De nieuwe SteelConnect SDI-5030 Data Center Gateway Appliances vereenvoudigen de inzet van SD-WAN in grootschalige wereldwijde netwerken. Terwijl andere SD-WAN-oplossingen duizenden regels configuratie-updates en/of firmware-upgrades vereisen voor core datacenter-routers, profiteert SteelConnect van integratie met de krachtige Riverbed Interceptor appliance. Deze zorgt voor niet-disruptieve integratie en orkestratie van SD-WAN- en WAN-optimalisatieservices in datacenternetwerken.

Combineren van SD-WAN- en WAN-optimalisatiemogelijkheden. Riverbed SteelConnect en SteelHead WAN-optimalisatie werken samen aan het uitwisselen van informatie over applicatie-identificatie en -classificatie. Dit waarborgt een end-to-end applicatiecentrische oplossing in het netwerk en de cloud. Door de inzet van een gemeenschappelijke oplossing die SD-WAN (SteelConnect) en WAN-optimalisatie (SteelHead) combineert, stroomlijnen en vereenvoudigen organisaties hun benadering voor wat betreft cloud-networking. Zij vergroten de netwerkflexibiliteit en bieden superieure prestaties voor on-premise en cloudgebaseerde applicaties.

“Nu bedrijven cloud computing omarmen om hun business flexibeler te maken, blijft netwerkconnectiviteit een belangrijke uitdaging”, zegt Brad Casemore, Research Director voor datacenternetwerken bij IDC. “Riverbed heeft hierop gereageerd door het bieden van een oplossing die SD-WAN en WAN-optimalisatie integreert, waardoor klanten controle hebben over zowel hun traditionele als hybride-cloudnetwerken. Opmerkelijk genoeg heeft IDC vastgesteld dat de top 3-eisen van klanten voor SD-WAN security, WAN-optimalisatie en policy-control en -management zijn. Met deze lancering adresseert Riverbed die drie zaken in een enkel device. Het bedrijf voorziet tegelijkertijd in meer flexibiliteit voor klanten nu zij hun netwerken verder ontwikkelen.”

Volg de webcast ‘Networking for the Cloud Era’ op 15 februari 2017 om 15.00 uur

[1] Gartner - Forecast: Public Cloud Services, Worldwide, 2014-2020, 4Q16 Update.

Kijk voor meer informatie op http://www.riverbed.com/sdwan.

Volg Riverbed:
·        Riverbed Blog
·        Riverbed Community
·        Twitter (@Riverbed)
·        SlideShare
·        Google+

Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatieperformanceoptimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 28.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en 98 procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op http://www.riverbed.com.

Voor meer informatie:

LVTPR