Gemalto presenteert de sterkste encryptieoplossingen om data in de cloud, bij bedrijven en in netwerken te beschermen

Nieuwe SafeNet Luna HSM en 100 Gbps High Speed Encryptie (HSE) bieden de hoogste snelheid en beste prestaties om data te versleutelen

Amsterdam, 15 februari 2017 – Nu data encryptie steeds breder wordt ingezet om gevoelige applicaties en informatie te beschermen, presenteert Gemalto, wereldleider in digitale beveiliging, twee nieuwe oplossingen die bedrijven ongeëvenaarde snelheid, prestaties en veiligheid bieden bij het versleutelen van gegevens in de cloud, in apps en in bedrijfsnetwerken.

De nieuwe SafeNet Luna HSM 7 (Hardware Security Module) biedt een schaalbaar platform om een zo hoog mogelijk aantal cryptografische operaties tegelijkertijd uit te voeren. Dit omvat onder meer encryptie, decryptie, authenticatie en digitale ondertekeningen, terwijl volledige, fraudebestendige bescherming voor cryptografische sleutels wordt geboden. De nieuwe mogelijkheden maken het voor bedrijven mogelijk om encryptie op grote schaal te ondersteunen en beschermen een nog groter aantal encryptiesleutels die gevoelige informatie en applicaties in de cloud en on-premise moeten beveiligen.

Tevens presenteert Gemalto ook de nieuwe 100 Gbps SafeNet High Speed Encryptor die ongeëvenaarde prestaties levert. Deze oplossing beschermt op grote schaal gegevens en gevoelige communicatie in netwerken met een grote capaciteit. De nieuwe SafeNet CN9100 High Speed Encyptor, ontwikkeld door Gemalto en encryptiepartner Senetas, versleutelt netwerkverkeer op Laag 2 om informatie, die binnen netwerken, tussen bedrijven en in de cloud wordt verzonden, te beschermen (met snelheden tot 100 Gbps).

Tijdens de RSA Conference 2017 zullen deze nieuwe oplossingen, die onderdeel zijn van het uitgebreide portfolio van databeschermingsoplossingen van Gemalto, worden voorgesteld.

“Nu bedrijven het Internet of Things (IoT) en cloud-based applicaties steeds meer omarmen, worden ook de eisen om big data het hoofd te bieden hoger. Het gestroomlijnd managen van databeveiligingscontroles is essentieel geworden bij het beschermen van data die beweegt tussen bedrijven, multi-cloud omgevingen, netwerken en apparaten,” zegt Dirk Geeraerts, identity en data protection expert bij Gemalto. “Dit vereist van organisaties dat ze meer cryptografische operaties in dezelfde of in kortere tijd uitvoeren. Hiervoor hebben ze een gemakkelijke, schaalbare manier nodig om zowel ‘data in motion’ als ‘data at rest’ te beveiligen.”

“Omdat bedrijven voor de uitdaging staan om steeds meer data, identiteiten, transacties en verbindingspunten te moeten beveiligen, is schaalbare en soepele dataencryptie cruciaal,” zegt Garret Bekker, principal security analist bij 451 Research. “Het is niet langer een optie om maar één deel van het ecosysteem te beveiligen, maar beveiliging is vereist gedurende de gehele levenscyclus van data, zowel in de cloud, binnen het bedrijf en op alle plekken in het netwerk.”

Aanvullende informatie
·         De nieuwste SafeNet Luna HSM 7
·         De meest recente toevoeging SafeNet High Speed Encryptor

Over Gemalto
Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is de wereldleider in digitale beveiliging met een jaaromzet in 2015 van € 3,1 miljard en met gerenommeerde klanten in meer dan 180 landen. Gemalto helpt mensen elkaar te vertrouwen in een steeds meer verbonden digitale wereld. Miljarden mensen wereldwijd willen een betere levensstijl, slimmere woonomgevingen en de vrijheid om - altijd en overal - te communiceren, te winkelen, te reizen, te bankieren, zich te vermaken en te werken op een prettige en veilige manier. In deze snel veranderende mobiele en digitale omgeving stellen wij bedrijven en overheden in staat een ruim assortiment van veilige en gemakkelijke diensten aan te bieden door financiële transacties, mobiele diensten, openbare en privéclouds, eHealthcare-systemen, toegang tot eGovernment-diensten, het internet-der-dingen en ticketsystemen voor het openbaar vervoer te beveiligen.

Gemalto’s unieke technologieportefeuille - van geavanceerde cryptografische software in een verscheidenheid van vertrouwde voorwerpen tot zeer solide en schaalbare back-officeplatformen voor authenticatie, versleuteling en beheer van digitale referenties - wordt u aangeboden door onze teams van wereldklasse. Onze 14.000 werknemers zijn actief in 118 kantoren, 45 personaliserings- en gegevenscentra, en 27 centra voor onderzoek en ontwikkeling naar software, verspreid over 49 landen.

Ga voor meer informatie naar www.gemalto.com of volg @gemalto op Twitter.

Marcommit
Michelle Huisman
gemaltoidp@marcommit.nl
035-5822730

De tekst van dit persbericht is een vertaling en mag geenszins als officieel worden beschouwd. De enige rechtsgeldige versie van het persbericht is die in de originele taal, het Engels, die dus voorrang heeft in geval van verschillen in vertaling.