www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (4 jaar en 140 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Serverbestand 3W Infra groeit in 2e helft 2016 van 3.000 naar 4.000 dedicated servers

Amsterdam, 14 februari 2017 – 3W Infra, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider met een eigen netwerk voorzien van wereldwijde dekking, gevestigd op een van ‘s werelds grootste internetknooppunten in Amsterdam-Zuidoost, heeft zijn officiële servertelling afgerond voor de 2e helft van 2016. Het blijkt dat 3W Infra in de laatste 6 maanden van 2016 in totaal 1.000 dedicated servers aan zijn serverbestand heeft toegevoegd, waarmee het bedrijf nu in totaal 4.000 servers in beheer heeft.

Ondanks het feit dat 3W Infra een betrekkelijk jong bedrijf is, opgericht in 2014, is 3W Infra erin geslaagd om significante groei in de tweede helft van 2016 te laten zien. Het bedrijf is opgericht door enkele veteranen uit de hosting industrie, mensen met werkervaring bij de grootste hosting merken ter wereld. De recente groei in 3W Infra’s serverbestand naar 4.000 servers in beheer, komt neer op een groeipercentage van meer dan 30 procent.

Focus op IT channel

Volgens 3W Infra’s managing director, Roy Premchand, zijn er drie belangrijke redenen te geven voor de groeispurt. “Wij merken dat onze ‘pure-play’ IaaS benadering gewaardeerd wordt, maar bijvoorbeeld ook onze keuze voor een wereldwijd hoge-volume netwerk met ‘transit-only’ verkeer - met inmiddels al 160 Gbps aan beschikbare bandbreedte,” zegt Premchand. “En we zien dat ook de nadruk op individuele maatoplossingen bijdraagt aan 3W Infra’s huidige succes en sterke groei in het serverbestand.”

3W Infra heeft nu meer dan 4.000 dedicated servers voor klanten in zijn datacenter racks

“De pure-play IaaS benadering houdt bijvoorbeeld in dat 3W Infra zelf geen cloud levert, dat laten we graag over aan onze channel partners,” zegt Premchand. “Onze enterprise-grade engineering services zijn wel nauw afgestemd op de cloud behoeften van system integrators, hosting providers en cloud services providers. Daarmee worden zij in staat gesteld om cloud infrastructuren op enterprise niveau te leveren. Deze focus op het IT channel zal eveneens hebben bijgedragen aan de sterke groei van 3W Infra in de tweede helft van 2016. Onze channel partners zorgen voor een vliegwieleffect als het gaat om toevoeging van nieuwe dedicated servers in onze racks.”

“Voor onze IaaS hosting klanten is het volledig duidelijk dat we nooit aan hun cloud services accounts zullen komen omdat we zelf geen cloud leveren,” zegt Premchand. “Wij faciliteren channel partners alleen bij het implementeren van de onderliggende hosting infrastructuur.”

Transit-only wereldwijd netwerk

De keuze van 3W Infra om een wereldwijd netwerk met ‘transit-only’ voor klanten in te richten, is volgens de managing director een belangrijk verkoopargument voor met name cloud providers, broadcasting bedrijven en enterprises.

“IaaS hosting providers bieden hun klanten doorgaans peering gebaseeerde netwerk services,” zegt Premchand. “Wij hebben er strategisch voor gekozen om onze klanten een multi-carrier, transit-only netwerk aan te bieden. In tegenstelling tot de meeste peering gebaseerde netwerken, biedt dit transit-only netwerk met wereldwijde dekking ons de mogelijkheid om 99,999% uptime garanties te bieden voor al onze colocatie services en dedicated servers. Voor met name cloud providers, broadcasting bedrijven en enterprises is dit een belangrijk gegeven, het speelt in op hun veeleisende uptime behoeften.”

Energie-efficiëntie, schaalbaarheid

3W Infra’s 4.000 dedicated servers zijn ondergebracht in een build-to-suit datacenter gevestigd in het datacenter complex van Switch Datacenters in Amsterdam-Zuidoost, Switch AMS1. Het datacenter is ontwikkeld volgens Tier-4 specificaties, afgestemd op enterprise-standaarden met high-density mogelijkheden. Daarnaast is het design van het datacenter gericht op energie-efficiëntie en duurzaamheid. Er is bijvoorbeeld een in-huis ontwikkeld en gepatenteerd koelingssysteem geïmplementeerd, wat resulteert in een extreem lage pPUE waarde van 1,04 – wat zeer energie-efficiënt is.

Ten behoeve van schaalbaarheid en verdere groei van klanten, heeft 3W Infra voor afnemers van colocatie en dedicated servers een uitgebreide hoeveelheid ruimte beschikbaar in het datacenter. “De significante potentiële groei in onze datacenter- en netwerkinfrastructuur is belangrijk,” zegt Premchand. “Voor broadcasting klanten, cloud providers en enterprises biedt het de mogelijkheid om IaaS omgevingen gemakkelijk uit te breiden en hun businessgroei te ondersteunen. Zeker voor dit soort klanten is schaalbaarheid belangrijk, het biedt hen de flexibiliteit om ad hoc piekbelasting in de netwerk- en serveromgeving op te vangen.”

Remote hands services Amsterdam, Frankfurt, Londen

In december maakte 3W Infra bekend dat het bedrijf datacenter-neutrale Remote Hands services lanceert op de grootste internet hubs ter wereld, in Amsterdam, Frankfurt en Londen. Deze nieuwe managed service van 3W Infra’s engineering afdeling richt zich op cloud providers, managed hosting providers, system integrators, enterprises en broadcasting bedrijven met behoefte aan ‘remote hands’ on-site. Daarbij maakt het niet uit in welke datacenter hub de Remote Hands engineering services gewenst zijn, in Amsterdam, Londen of Frankfurt.

“De Remote Hands engineering services geleverd door ervaren en gecertificeerde engineers, is slechts één voorbeeld van 3W Infra’s sterk op maatwerk gerichte propositie,” zegt Premchand. “In termen van marges en complexiteit in te managen variabelen zou het misschien verstandiger zijn om alleen colocatie, dedicated servers en IP Transit te verkopen. Aan de andere kant past het 1-op-1 binnen 3W Infra’s bedrijfsfilosofie om IaaS managed services op het allerhoogste niveau aan te bieden. Wij willen ons in de markt graag onderscheiden en aan alle denkbare IaaS wensen van klanten tegemoet komen. De lancering van de 3W Infra Remote Hands service is het geformaliseerde resultaat van professionele engineering support waar onze klanten al vaker om vroegen, in zowel Amsterdam, Frankfurt als Londen.”

Over 3W Infra

3W Infra is een ‘pure-play’ Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider die in 2014 is opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en richt zich op het leveren van IaaS in zijn puurste vorm. 3W Infra’s enterprise level hosting oplossingen met een schaalbaar en kostenefficiënt design, worden op maat ontwikkeld en nauw afgestemd op individuele behoeften. Klanten kunnen bij 3W Infra terecht voor onder andere dedicated servers, colocatie, IP transit, en high-level klantensupport. 3W Infra’s Remote Hands service biedt daarnaast de mogelijkheid voor professionele engineering ondersteuning op ’s werelds grootste datacenter/internet hubs, in Amsterdam, Frankfurt en Londen.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft reeds 4.000 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. 3W Infra mag onder andere enkele van de grootste internet, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com.

-----------------
Media contact

3W Infra
pr@3winfra.com