www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau
2494 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Qualys breidt wereldwijde cloudplatform uit met drie nieuwe Secure Operations Centers (SOC’s)

Onlangs gebouwde SOC’s in Europa, India en Noord-Amerika als reactie op verwachte groei en compliance met nieuwe datawet- en regelgeving

Amsterdam, 14 februari 2017Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, opent drie nieuwe SOC’s in Europa, India en Noord-Amerika. De toevoeging van deze nieuwe locaties in Amsterdam, Pune (India) en San José (Californië) zijn een nieuwe mijlpaal voor het bedrijf. Qualys heeft nu zes locaties op drie verschillende continenten.

Organisaties die hun diensten overzetten naar de cloud, dienen te voldoen aan nieuwe en veranderende wet- en regelgeving die invloed heeft op waar data zich bevinden. Dit geldt op zowel regionale als internationale schaal. De uitbreiding van het aantal SOC’s van Qualys biedt alle klanten wereldwijd meer keuze en een verbeterde toegang tot de uitgebreide cloudgebaseerde security- en compliance-oplossingen. Daarnaast kunnen klanten kiezen welke regio het best bij hun data-governance-behoeften past. De drie SOC’s zijn elk in staat miljoenen IP-adressen tegelijkertijd te scannen, waardoor Qualys de grootste organisaties nog beter kan ondersteunen.

“De uitbreiding van het Qualys Cloud Platform helpt ons organisaties over de gehele wereld beter van dienst te zijn”, zegt Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys, Inc. “Met name klanten binnen de EU en in Azië blijven zo concurrerend in dit veranderde tijdperk. Tegelijkertijd kunnen we onze Noord-Amerikaanse klanten nu nog beter ondersteunen.”

“De investering van Qualys in een Europees SOC is een manier om altijd compliant te zijn”, zegt Benoit Fuzeau, Chief Information Security Officer van Casden-Banque Populaire. “Het is voor mij – als CISO – belangrijk om een goed voorbeeld te zijn en klaar te zijn voor de invoering van de General Data Protection Regulation. Daarnaast is het voor de reputatie van ons bedrijf van belang dat we onze securitydata binnen de Europese grenzen opslaan.”

Europa
Het Qualys-SOC in Amsterdam is de tweede in Europa. De locatie voldoet aan de richtlijnen van de EU en biedt klanten volledige geografische controle over hun securitydata. Met in Europa gehoste, cloudgebaseerde security ondersteunt Qualys klanten bij het beveiligen van IT-assets verspreid over de gehele wereld, en tegelijkertijd zorgt Qualys ervoor dat ze voldoen aan specifieke Europese regionale wet- en regelgeving, zoals de General Data Protection Regulation.

India
Met het nieuwe SOC in Pune breidt Qualys zijn services uit naar ’s werelds dichtst bevolkte continent. De nieuwe locatie stelt ondernemingen in geheel Azië, Australië en het Midden-Oosten in staat om binnen één cloudgebaseerd platform kosteneffectieve asset discovery te combineren met netwerksecurity, threat protection, compliance-monitoring en webapplicatiesecurity.

“We zijn blij dat het cloudgebaseerde security- en compliance-platform van Qualys naar India is gekomen”, zegt Rudra Murthy, Chief Information Security Officer van Digital India, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken. “Door een SOC in India te plaatsen, stelt Qualys overheidsorganisaties in staat IT-assets te beveiligen via dit cloudgebaseerde platform en tegelijkertijd te voldoen aan lokale datawet- en regelgeving door de data in India op te slaan.”

Noord-Amerika
Het derde Noord-Amerikaanse SOC van Qualys vergroot de mogelijkheid om bestaande en nieuwe klanten van dienst te zijn. Zij worden geholpen in het nog verder consolideren van diverse point security solutions in de cloud. De extra capaciteit geeft het Qualys Cloud Platform de mogelijkheid om alleen al in de Verenigde Staten meer dan 23 miljoen IP-scans tegelijkertijd uit te voeren.

Global Cloud Infrastructure
Met een wereldwijde public cloud-capaciteit om meer dan 30 miljoen IP-adressen tegelijkertijd te scannen, monitort het Qualys Cloud Platform per jaar een biljoen securityincidenten en voert het drie miljard IP-scans of -audits uit. Dit gebeurt allemaal op nauwkeurige wijze dankzij Six Sigma-scanning. Daarnaast ondersteunt Qualys tientallen vooraanstaande internationale bedrijven en Managed Services Providers met zijn Private Cloud Platforms.

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 9.200 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun securityactiviteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CompTIA

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl