www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 145 dagen geleden)
PR: Yellow Communications

Het mobieltje als minnaar: 40% van de Nederlanders vindt dat partner meer aandacht heeft voor telefoon

• 24% van de Nederlandse stellen heeft wel eens ruzie gehad over het gebruik van de smartphone tijdens een belangrijke conversatie;
  • 12% van de stellen heeft er last van dat hun partner tijdens romantische of intieme momenten zijn of haar smartphone niet kan wegleggen;
  • 34% van de Nederlanders in een relatie vindt het geen probleem om het wachtwoord van de privé e-mail te delen met een partner;
Schiphol-Rijk, 14 februari 2017 - Mobiele apparaten worden steeds belangrijker in ons dagelijkse leven. Ook onze relaties worden daardoor beïnvloed, zowel in positieve als negatieve zin: we zijn steeds beter bereikbaar voor onze partner, maar worden ook steeds vaker gestoord door anderen als we tijd doorbrengen met onze partner. Onderzoek van Intel Security laat zien hoe het gebruik van de mobiele telefoon onze relaties beïnvloedt en andersom hoe relaties ons mobiele gebruik beïnvloeden.

Uitsnede: klik voor volledige infographic

De mobiele telefoon als concurrent in de strijd om aandacht
De gemiddelde Nederlander in een relatie brengt per dag net zoveel van zijn vrije tijd thuis online door als hij aan zijn partner besteedt. Sterker nog: vier op de tien Nederlanders heeft weleens het gevoel dat de ander meer aandacht heeft voor een mobiel toestel dan voor hen. Kort gezegd: de mobiele telefoon lijkt wel een extra ‘minnaar’ binnen onze relaties. Dat geldt niet alleen voor de tortelduiven die al jaren bij elkaar zijn. Ook tijdens de eerste date gaat het al vaak mis: 12% van de Nederlandse singles heeft tijdens een eerste afspraak weleens het gevoel gehad dat de telefoon van de ander de meeste aandacht kreeg.

Het gebruik van mobiele apparaten heeft voor één op de drie Nederlanders al meer dan eens tot conflicten geleid. Onze afhankelijkheid van mobiele telefoons en tablets is vooral bij het slapengaan een probleem: 53% van de ondervraagden geeft aan dat ze het internet wel zouden willen ‘pauzeren’ bij het slapengaan en één op de vier Nederlanders heeft met zijn partner de afspraak dat mobiele telefoons niet in bed worden gebruikt. Ook bij speciale gelegenheden spreekt 17% van de stellen af geen mobiele apparaten te zullen gebruiken.

Eerlijk zullen we alles delen
Relaties hebben ook op een andere manier invloed op ons gebruik van mobiele apparaten: hoe vertrouwder we met de ander zijn, hoe minder we aan onze mobiele veiligheid denken, lijkt het wel. Maar liefst één op de drie Nederlanders deelt wachtwoorden voor persoonlijke e-mailaccounts, streaming diensten zoals Netflix en profielen op social media met zijn partner. Daarnaast worden de laptops en mobiele telefoons van het werk ook weleens door de partners gebruikt: 25% van de respondenten geeft aan daar geen problemen mee te hebben, terwijl 6% zijn partner daardoor weleens per ongeluk toegang gaf tot vertrouwelijke informatie.

Tips om uw relatie te redden en uw veiligheid te waarborgen:
  • Allereerst: een fijn thuis is een veilig thuis. Zorg dan ook dat de plek waar u al die vrije tijd met uw geliefde doorbrengt, al dan niet met de telefoon in de hand, goed beveiligd is. Let daarbij op alle apparaten die op het thuisnetwerk aangesloten zijn, niet alleen de meest voor de hand liggende zoals telefoon en laptop.
  • Behandel uw wachtwoorden met liefde. Zorg voor veilige, sterke wachtwoorden: gebruik zowel hoofd- als kleine letters, cijfers en leestekens.
  • Geef niet teveel bloot. Verwijder overbodige persoonlijke informatie van apparaten. Hoe minder persoonlijke gegevens op een toestel te vinden zijn, hoe veiliger het apparaat is.
  • En natuurlijk: laat apparaten ook eens links liggen. Spelletjes en social media zijn er morgen ook nog: ga af en toe offline en breng tijd door met uw geliefde, vrienden en familie.

Meer informatie over de resultaten van het onderzoek is hier te vinden:

Onderzoeksmethode
In december 2016 heeft OnePoll in opdracht van Intel Security een enquête afgenomen onder 13.000 volwassenen. De respondenten zijn personen die dagelijks een op internet aangesloten apparaat gebruiken en 800 van de respondenten waren afkomstig uit Nederland.

Over Intel Security
Intel Security zet zich met zijn McAfee-lijn van producten in om de digitale wereld veiliger en zekerder te maken voor iedereen. Kijk voor meer informatie op www.intelsecurity.com. Intel Security is een divisie van Intel.

Meer informatie:
· Intel Security Nederland

Contactpersonen voor de pers

MCS PR, Intel Security Persdesk, e-mail intelsecurity@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

OPMERKING: Intel en het Intel logo, McAfee en het McAfee logo zijn gedeponeerde handelsmerken van Intel Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere gedeponeerde en niet-gedeponeerde handelsmerken in dit document zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

Laatste van McAfee
McAfee ontmaskert cybercriminele marktplaatsen

Shoppers slaan online veiligheid tijdens feestdagen in de wind om beste koopjes te scoren

Bedrijven onderschatten blootstelling data in de cloud
Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy

Cloud ontvangt grootste deel technologiebudget Limburgse bedrijven

Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Plus500 benoemt David Zruia als nieuwe CEO en meldt een recordaantal Actieve Klanten

Lexmark gecertificeerd volgens de ISO 20243-norm

Simac Masic implementeert PC’s van HPS Industrial in farma-industrie

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Verstreken tijd: 3 jaar en 145 dagen

Logo Yellow Communications
McAfee contact

Logo McAfee

McAfee sociaal

McAfee tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Interxion
Logo Shippeo