Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 90 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Netsmart gebruikt InterSystems Data Platform en biedt daarmee gedragswetenschappers beter inzicht in patiënten data

Centrum voor geestelijke gezondheidszorg in Denver past Netsmart elektronisch dossier toe voor toegang tot en analyse van ongestructureerde klinische data

OVERLAND PARK (Kan.), februari 2017—Netsmart, een leverancier van technologie voor Amerikaanse GGZ instellingen heeft het InterSystems dataplatform geselecteerd voor het ontsluiten van tot voor kort verborgen informatie over het gedrag van patiënten. Netsmart brengt het systeem myAvatarTM  op de markt, een informatiebeheersysteem voor behandelaars die zich toeleggen op de geestelijke gezondheidszorg en die informatie willen uitwisselen met andere disciplines uit de zorgsector. Onderdeel van het door InterSystems geleverde platvorm is het product iKnow waarmee zich relevante informatie uit ongestructureerde, veelal tekstuele databronnen laat destilleren.

InterSystems werkte nauw samen met Netsmart bij de implementatie van het platform bij Mental Health Center of Denver (MHCD), een instelling die in de Verenigde Staten bekend staat om de innovatieve en kwalitatieve wijze van het behandelen van psychiatrische patiënten. Voorheen koste het MHCD veel moeite om verbeteringen in het genezingsproces te constateren uit de diagnose- en gespreksverslagen, zowel vanuit het perspectief van de patiënt als vanuit de visie van de behandelaar. Doorgaans leggen patiënten de voortgang in hun behandeltraject vast via een beknopte vragenlijst, waaruit artsen aan de hand van verschillende criteria hun conclusies trekken.

De Netsmart oplossing levert een voor de behandelaars begrijpelijk beeld van het rijke potentieel aan informatie die in de klinische verslaglegging verborgen zit. Ongestructureerde informatie in de vorm van psychiatrische evaluaties, notities van het instellingsmanagement, aantekeningen van de case manager of bewindvoerder, intake verslagen en behandelplannen zijn moeilijk te analyseren vanuit een traditionele gestructureerd opgezet elektronische zorgdossier. Door het gebruik van InterSystems technologie, waarmee conceptuele data extracten uit zowel gestructureerde als ongestructureerde gegevensbronnen zijn te ontsluiten, was MHCD in staat verder te kapitaliseren op de gegevensbestanden van het Netsmart elektronisch zorgdossier. Artsen kunnen, terwijl ze gewoon blijven werken volgens de gebruikelijke klinische werkwijze, het verhaal van hun cliënten/patiënten terugbrengen naar de formele data voor de besluitvorming.

InterSystems en Netsmart werkten heel nauw samen met behandelaars om te vernemen welke data in welke vorm voor hen van belang is. Deze aanpak wordt ook aanbevolen door American College of Physicians (ACP) in een notitie aangeduid als: "Clinical Documentation in the 21st Century," gepubliceerd in Annals of Internal Medicine.

“We introduceerden 16 maanden geleden de Netsmart oplossing bij MHCD ter vervanging van een elektronisch zorgdossier waar we al 12 jaar mee werkten”, aldus Wes Williams, arts en tevens CIO bij MHCD. “We waren de applicatie voortdurend aan het aanpassen aan nieuwe wensen. Dat houdt een keer op. Omwille van de patiëntveiligheid kozen we voor een nieuw stabiel platform, waardoor we zeker weten dat er geen informatie verloren raakt ongeacht de plaats waar gegevens worden vastgelegd. We willen breed inzicht in iemands gezondheidsdossier zodat we de best mogelijk zorg kunnen verlenen”.

Door het toepassen van InterSystems oplossing voor het analyseren van ongestructureerde data binnen het Netsmart systeem,  kan MHCD nu omvangrijke analyses los laten op alle patiënten data zonder complexe aanpassingen aan de bestaande IT infrastructuur. Daardoor kunnen artsen gemakkelijker de voortgang in het behandelproces van een patiënt beoordelen en een besluit nemen over de vervolgstappen. De kwaliteit van de zorg is daarmee gediend, terwijl er tevens doelmatiger wordt gewerkt. Ook in Nederland zijn er in de zorgsector met het toepassen van de  iKnow functionaliteit voor tekstuele analyse spectaculaire resultaten behaald, onder meer bij het voortijdig herkennen van indicatoren in psychiatrische verslagen en verpleegkundige logboeken.

Over Netsmart
Het technologie platform van Netsmart leent zich bij uitstek voor het leveren van resultaatgerichte zorgdiensten. In de Verenigde staten maken meer dan 25 miljoen personen daar gebruik van via 25.000 zorgorganisaties, die diensten leveren op het gebied van gedragsafwijkingen, verslavingsproblemen, verstandelijke beperkingen, jeugd-en familiezorg, sociale zorg, thuiszorg, en stervensbegeleiding.

Over InterSystems
InterSystems is de drijvende kracht achter wat belangrijk is, de machine achter relevante  applicaties in de medische sector, de financiële wereld,  de overheid en bij andere organisaties waar de zorg voor menselijk leven en levensonderhoud een rol speelt.  InterSystems is een leverancier van strategische technologie sedert 1978. Het bedrijf is in privé handen,  heeft het hoofdkantoor in Cambridge in de Amerikaanse staat Massachusetts en wereldwijd diverse vestigingen. De softwareproducten worden dagelijks toegepast door miljoenen mensen in meer dan 80 landen.

Meer informatie is te vinden op www.intersystemsbenelux.com of te verkrijgen bij:

David Majster
Marketing Manager Benelux & France InterSystems Benelux BV
Tel. +32-(0)2-464.97.28 / Mobile +32-(0)475-27.28.

Laatste van InterSystems Nederland
InterSystems API Manager bewaakt API-verkeer tussen gedistribueerde softwareomgevingen

BLIJF BINNEN EN BUITEN BAAS OVER VEILIGE ZORGDATA

IRIS leverbaar via Amazon cloud
Verstreken tijd: 4 jaar en 90 dagen

Logo Franssen Communicatie
InterSystems N.. contact

Logo InterSystems Nederland

InterSystems N.. sociaal

InterSystems N.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx