Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 171 dagen geleden)
PR: LVTPR

Toshiba verhoogt maximale capaciteit 3,5 inch high-reliability harddrive N300 voor NAS tot 8 TB

Gamma omvat nu drie modellen voor optimale prestaties en schaalbaarheid

Düsseldorf, 13 februari 2017 Toshiba Electronics Europe (TEE) Personal Storage Division heeft een nieuw model met 8 TB[1] toegevoegd aan de N300-serie 3,5 inch interne harddrives voor NAS (Network Attached Storage), gericht op persoonlijk gebruik, kantoor aan huis en kleine bedrijven. De high-reliability consumentenharddrives uit de N300-serie zijn geoptimaliseerd om vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week tegemoet te komen aan de prestatie-, betrouwbaarheids- en duurzaamheidseisen die aan hoge-capaciteitsopslag worden gesteld. Met de komst van de 8 TB harddrive, naast de uitvoeringen met 4 en 6 TB, kunnen consumenten hun keuze nog beter afstemmen op hun behoeften.

De Toshiba N300-serie is ontwikkeld voor NAS-omgevingen waar vierentwintig uur per dag grote hoeveelheden data betrouwbaar moeten worden opgeslagen. Dankzij ondersteuning van maximaal acht drive-bays in multi-RAID NAS-servers kan de NAS-configuratie meegroeien met de veranderende opslagbehoeften.

Alle schijven uit de N300-serie beschikken over een grote databuffer van 128 MB. Teneinde te voldoen aan de hoge eisen van real-time domeinen, zorgt Toshiba's Dynamic Cache Technology - een zelfstandig cache-algoritme met on-board bufferbeheer – voor optimalisatie van de cache-toewijzing tijdens het lezen en schrijven.

Om de betrouwbaarheid van de N300-serie te maximaliseren, maakt Toshiba gebruik van geavanceerde technologieën, waaronder beheers- en detectietechnologieën om de invloed van trillingen, schokken en hitte te verminderen en downtime te voorkomen. Zo worden schokken en rotatietrillingen door meerdere shock-sensoren gedetecteerd en gecompenseerd, terwijl error recovery control de hersteltijd van datafouten minimaliseert. De betrouwbaarheid wordt verder ondersteund door Toshiba's Ramp Load-technologie, die slijtage van het schijfhoofd vermindert.

De 8 TB-uitvoering van de high-reliability harddrive N300 is vanaf februari 2017 beschikbaar en wordt geleverd met een garantie van drie jaar. De adviesprijs bedraagt € 399.

(1) Eén gigabyte (1GB) betekent 109 = 1.000.000.000 bytes en één terabyte (1TB) betekent 1012 = 1.000.000.000.000 waarbij machten van 10 worden gebruikt. Een computerbesturingssysteem vermeldt de opslagcapaciteit echter met gebruik van machten van 2, wat leidt tot de volgende definitie van 1GB= 230 = 1.073.741.824 bytes en 1TB = 240 = 1.099.511.627.776 bytes, wat een lagere opslagcapaciteit oplevert. De beschikbare opslagcapaciteit (inclusief voorbeelden van verschillende mediabestanden) varieert afhankelijk van de bestandsgrootte, formaat, instellingen, software en besturingssysteem en andere factoren.

Over Toshiba Personal Storage Division
Toshiba Electronics Europe GmbH Personal Storage Division, gevestigd in Düsseldorf, Duitsland, brengt HDD- en SSD-opslagoplossingen gericht op consumenten en retailers in Europa. Het huidige productassortiment loopt uiteen van externe en interne harde schijven tot SSD's en oplossingen voor netwerkopslag.

Toshiba beschikt over ruim 40 jaar ervaring met de ontwikkeling en productie van harde schijven die door elke vooraanstaande fabrikant van notebooks worden gebruikt. Toshiba Electronics Europe GmbH is een dochteronderneming van Toshiba Corporation, Tokio.

Meer informatie over hoe Toshiba deze technologie toepast in eigen producten, is te vinden op http://www.toshiba.nl/hard-drives/

Over Toshiba
Toshiba Corporation, een Fortune Global 500-bedrijf, levert toonaangevende oplossingen in de vorm van geavanceerde elektronische en elektrische producten en systemen in drie marktsegmenten: Energie, dat een schoner en veiliger dagelijks leven ondersteunt, Infrastructuur, dat de kwaliteit van leven ondersteunt, en Storage, dat de moderne informatiemaatschappij ondersteunt. Op basis van het commitment van de Toshiba Group, ‘Committed to People, Committed to the Future’, bevordert Toshiba wereldwijd activiteiten die bijdragen aan de realisering van een wereld waarin toekomstige generaties een beter leven kunnen leiden.

Meer informatie over Toshiba is te vinden op: www.toshiba.co.jp/index.htm

Contacten voor de media:

Personal Storage Division
Toshiba Electronics Europe GmbH
Julia Lepping
www.toshiba.eu/storage

The Communication Force

Martin Nieuwmans
martin@communicationforce.com
Laatste van Toshiba
Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Toshiba en IGEL sluiten partnership voor mobiele thin client oplossing

Toshiba presenteert 2019 voorspellingen in digitale werkomgeving
Verstreken tijd: 4 jaar en 171 dagen

Logo LVTPR
Toshiba contact

Logo Toshiba

Toshiba sociaal

Toshiba tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.