www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 62 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Hal 8 van Hannover Messe staat in teken beveiliging van heterogeen productielandschap

Pasklare oplossing van Wibu-Systems, Industrial Internet Consortium en SmartFactoryKL

Hengelo, februari 2017 – Tijdens de komende editie van de Hannover Messe (24 t/m 28 april) introduceert Wibu-Systems pasklare oplossingen, die de makers van intelligente apparaten in staat stellen nieuwe digitale business modellen te positioneren in het industriële domein. Naast een nieuwe generatie modulair uit te breiden beveiliging voorziening voor software levert het bedrijf  een compleet nieuwe reeks in hardware gegoten beveiligingsfuncties .

Wibu-Systems presenteert op stand D05 in hal 8 een reeks CodeMeter beveiliging- en licentie management  oplossingen die geheel zijn toegespitst op gebruik in samenhang met Industrie 4.0 concepten. Demo modellen met CodeMeter zijn voorts te vinden op stand D20 en stand C24, eveneens in Hal 8. Op stand D20 laat het  SmartFactoryKL     samenwerkingsverband een werkend model zien van een Industrie 4.0 productie eenheid. Wibu-Systems maakt ook deel uit van dit initiatief. Het model omvat een flexibel transportsysteem, geplaatst rondom een robotplatform, waarop transportbanden componenten verdelen over drie verschillende productie eilanden. Deze geautomatiseerde oplossing gebruikt ISO 15693 standaard RFID chips voor identificatie van de diverse productcomponenten naast een Manufacturing Execution System (MES).  De uitwisseling van data verloopt via het OPC UA protocol (Open Platform Communications Unified Architecture).  Het uitgangspunt van standaardisatie binnen het model blijft gehandhaafd, terwijl CodeMeter de toegepaste productietechnologie van B&R voorziet van specifieke beveiligingsfunctionaliteit.

Op het paviljoen met  standnummer C24 staan tientallen leveranciers, aangesloten bij het Industrial Internet Consortium (IIC). Wibu-Systems participeert in een testopstelling voor beveiliging dat zowel de diverse systemen op het IIC-paviljoen omvat als ook andere stands van het Platform Industrie 4.0 en zelfs locaties daarbuiten. De opstelling moet aantonen dat ook in een heterogeen landschap van productiemachines een eenduidige beveiligmethodiek functioneert. Wibu-Systems neemt deel aan deze demonstratie van een beveiligde infrastructuur met een digitale borduurmachine, waarvan de met CodeMeter versleutelde productiedata, via een beveiligde verbinding wordt verzonden en de controle op authentieke waarde plaatsvindt aan de hand van digitale certificaten. Een beveiliging dus van data, software en intellectueel eigendom onder één paraplu.

Robuustheid en flexibiliteit zijn belangrijke eigenschappen in een productie omgeving. CodeMeter legt beveiliging sleutels en licentiedata vast op uiteenlopende, binnen de industrie gangbare standaard hardware vormen. Die zijn allemaal getest volgens de EMC voorschriften (Electromagnetic Compatibility Directive). Daarin zijn de marges vastgelegd van de extreme temperatuurschommelingen, waarbinnen elektronische componenten goed functioneren. Voor CodeMeter op SD, microSD en Compact Flash en CFast liggen de grenzen tussen -40°en +85°C, terwijl op USB dongles en ASICs (Application Specific Integrated Circuits) de bedrijfstemperatuur mag liggen tussen -40° en +105°C. Alle varianten gebruiken flash memory controllers met gepatenteerde APIs (Application Program Interfaces), zijn voorzien van een vochtwerende coating  en hebben beveiligingscontrollers die voldoen aan bedrijfszekerheid criteria op het niveau EAL5+ (Evaluation Assurance Level) volgens een beoordeling op encryptiemethodiek en betrouwbaarheid, alsmede integriteit van data.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe , is in 1989 opgericht door  Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten. Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd in Hengelo  en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 4 jaar en 62 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Protime BV
Logo Pegasystems
Logo Thales