www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Transavia besteedt naast werkplek nu ook infrastructuur uit aan Cegeka

Veenendaal, 8 februari 2017 – Transavia besteedt zijn volledige ICT-infrastructuur uit aan ICT-dienstverlener Cegeka. De beide partijen tekenden een contract waarbij Cegeka de zorg voor ICT –infrastructuur en technisch applicatiebeheer overneemt van de luchtvaartmaatschappij. Eerder dit jaar heeft Transavia al de inrichting en het beheer van de werkplek aan Cegeka uitbesteed.

De ICT-infrastructuur wordt ondergebracht in een hybride cloud omgeving van Cegeka bestaande uit een private cloud en shared cloud, gecombineerd met public cloud-diensten. Cegeka wordt daarnaast ook verantwoordelijk voor het technisch beheer van de meer dan honderd applicaties waar Transavia mee werkt.

Het contract is aanbesteed volgens de Best Value Procurement (BVP) inkoopmethodiek. Hiervoor heeft Transavia gebruik gemaakt van de diensten van KWD Resultaatmanagement. Transavia gaf aan de leveranciers de scope van het project mee, zes businessdoelstellingen en een plafondbedrag. Aan de leveranciers werd een voorstel gevraagd om een maximaal resultaat te behalen met minimale middelen.

De belangrijkste eisen van Transavia waren het waarborgen van continuïteit (24x7), het behalen van een jaarlijkse reductie in operationele kosten en het optreden als partner in de digitale transformatie die Transavia de komende jaren zal doorvoeren.

Michel van Hout, CIO Transavia: “Best Value Procurement dwong ons om heel goed te beschrijven wat we nodig hebben, zonder te zeggen hoe dat moet worden gerealiseerd. Het is best moeilijk om dat laatste los te laten, want je hebt natuurlijk wel wat in je hoofd. Maar door het hoe volledig bij de leverancier te leggen kwam Cegeka met dingen waar we zelf nooit aan zouden hebben gedacht. Deze uitkomst is voor beide partijen beter en aantrekkelijker.”

Jan Willem van den Bos, commercieel directeur van Cegeka, zegt: “Door te kiezen voor BVP als aanbestedingsmethode heeft Transavia zich verzekerd van een innovatieve samenwerking met ons. Immers, wij moeten ook zelf innoveren om de afgesproken kostenreductie te behalen, zonder de continuïteit van de dienstverlening in gevaar te brengen. De contractvorm geeft ons daar veel ruimte voor. Transavia daagt ons uit om voortdurend nóg slimmere oplossingen te bedenken. Het is ontzettend prettig om samen te werken met zo’n toekomstgericht bedrijf.”

Van Hout vult aan: “Voor ons is deze outsourcing een strategische keus waar veel van afhangt. Cegeka heeft laten zien dat goed te begrijpen door een oplossing te ontwerpen die van deze tijd is en tegelijkertijd gebaseerd is op bewezen technologie.” Hij benadrukt ook de culturele fit tussen beide bedrijven: “We zijn allebei flexibel en doelgericht. We voelen elkaar aan en de communicatie verloopt soepel.”

Over Transavia
Transavia, onderdeel van de AIR FRANCE KLM Group, verzorgt al 50 jaar lijndiensten en chartervluchten naar meer dan 110 bestemmingen, met name in Europa en Noord Afrika. Het is de meest toegankelijke budgetluchtvaartmaatschappij van Europa, leidend in gastvrijheid, service en digitale dienstverlening. Transavia biedt voor zowel de vakantie- als de zakelijke reiziger een aantrekkelijke basis ticketprijs met additionele (betaalde) producten en diensten. Transavia vervoert per jaar 10 miljoen passagiers en opereert met een jonge, milieuvriendelijke vloot. Zij vliegt vanuit Nederland vanaf Amsterdam, Rotterdam/Den Haag, Eindhoven en Groningen en vanuit Frankrijk vanaf Parijs, Nantes en Lyon. Sinds eind maart 2016 heeft Transavia ook een basis in München, Duitsland

Over Cegeka
Cegeka is een onafhankelijke, Europese ICT–dienstverlener. Het bedrijf helpt zijn klanten met IT-consultancy-opdrachten, de integratie van ICT-infrastructuur, de ontwikkeling en implementatie van toepassingen en outsourcing. Het van origine Belgische ICT-bedrijf huisvest ICT van zijn klanten in de eigen datacenters in Hasselt en Geleen (NL). In Nederland heeft Cegeka vestigingen in Veenendaal en Eindhoven.

Cegeka stelt 3600 mensen tewerk. In 2015 realiseerde Cegeka Groep een omzet van 369 miljoen euro, een groei van 31% ten opzichte van 2014. Cegeka heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Italië Nederland, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slowakije en Tsjechië en levert diensten aan klanten in heel Europa. Bezoek www.cegeka.com voor meer informatie.

Contact voor journalisten:
MCS PR
Cegeka Persdesk
T: (023) 56 28 208
E: cegeka@mcspr.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van Cegeka
23 sep 2019 Groente- en fruitleverancier Nature’s Pride kiest voor Cegeka

19 aug 2019 Cegeka in de top 1% wereldwijd van Microsoft Business Applications-partners

4 jun 2019 Karim Henkens wordt de nieuwe algemeen directeur van Cegeka in Nederland, DACH en Nordics

Logo MCS PR

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl