www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: CheckTwice

Cisco: Wereldwijd mobiel dataverkeer groeit tot 2021 met factor 7

• Cisco Mobile Visual Networking Index verwacht significant meetbare invloed van 5G vanaf 2020
  • In 2021 is meer dan de helft van alle apparaten een smartphone (6,2 miljard)
  • Machine-to-machine wordt het snelst groeiende mobiele verbindingstype als gevolg van steeds meer IoT-applicaties in zakelijke en consumentenomgevingen
Amsterdam, 8 februari 2017- In 2021 beschikt de wereldbevolking – 7,8 miljard mensen aldus een VN-raming - over meer mobiele telefoons (5,5 miljard) dan bankrekeningen (5,4 miljard), stromend water (5,3 miljard) of vaste telefoonlijnen (2,9 miljard). Dit blijkt uit de vandaag verschenen elfde editie van de Cisco Visual Networking Index (VNI) Global Mobile Data Traffic Forecast (2016 tot 2021). Door de sterke groei van het aantal mobiele gebruikers en telefoons, de vele Internet of Things (IoT) connecties, hogere netwerksnelheden en mobiele video zal het totale mobiele dataverkeer in de komende vijf jaar met een factor 7 toenemen.

Cisco verwacht in 2021 de volgende mijlpalen voor mobiel dataverkeer:
  • Mobiel dataverkeer vormt 20% van al het IP-verkeer. In 2016 was dit nog 8%.
  • Anderhalf mobiel apparaat per persoon: bijna 12 miljard apparaten die via het mobiele netwerk verbonden zijn, inclusief M2M-modules (machine-to-machine). In 2016 waren deze cijfers nog respectievelijk 1,1 en 8 miljard.

• Verdrievoudiging mobiele netwerksnelheden van 6,8 Mbps in 2016 tot 20,4 Mbps in 2021.

• M2M-connecties maken 29% (3,3 miljard) uit van het totale aantal mobiele verbindingen. In 2016 was dit 5% (780 miljoen). M2M wordt het snelst groeiende mobiele verbindingstype als gevolg van steeds meer IoT-applicaties in zakelijke en consumentenomgevingen.

• 4G verzorgt in 2021 58% van alle mobiele verbindingen, tegenover 26% in 2016. 70% van al het mobiele dataverkeer loopt dan over 4G.

• Het totaal aantal smartphones inclusief phablets maakt meer dan de helft uit van alle apparaten en verbindingen (6,2 miljard). In 2016 was dit 3,6 miljard.

(Uitsnede infographic, klik voor volledige afbeelding.)

De explosieve toename van mobiele applicaties en mobiele connectiviteit is de motor achter de groei van 4G, binnenkort gevolgd door groei in 5G. Cisco verwacht dat grootschalige uitrol van 5G-infrastructuren vanaf 2020 begint. Het jaar daarop verzorgt 5G 1,5% van al het mobiele dataverkeer: 5G genereert 4,7 keer zoveel verkeer als een gemiddelde 4G-verbinding en 10,7 keer zoveel als een gemiddelde 3G-verbinding.

"Met de opkomst van IoT, mobiele video en applicaties voor augmented en virtual reality wordt de rol van 5G sterk bepalend, zowel voor zakelijk als particulier gebruik", zegt Michel Schaalje, Technisch Manager van Cisco Nederland. "Om die nieuwe technologie ten volle te benutten, moet de architectuur van mobiele netwerken worden aangepast zodat ook toekomstige applicaties alle ruimte krijgen."

Aanvullende verwachtingen en trends:
  • In 2021 heeft het mobiele dataverkeer een omvang van 49 exabyte per maand, ofwel 587 exabyte per jaar. Dit is 122 keer meer dan al het mobiele verkeer in 2011.

• Mobiele video groeit in deze periode met een factor 8,7; dit is de snelste groei van alle mobiele applicatiecategorieën. Mobiele video vertegenwoordigt 78% van al het mobiele verkeer in 2021. Mobiele live-video groeit met een factor 39 tussen 2016 en 2021 en is aan het eind van deze periode goed voor 5% van al het mobiele videoverkeer.

• Cisco verwacht dat het verkeer voor VR-applicaties groeit met een factor 11: van 13,3 petabyte (PB) per maand in 2016 tot 140PB/maand in 2021. AR-verkeer groeit in deze periode zevenvoudig, van 3PB/maand tot 21PB/maand. Ook de verkopen van VR-headsets laten een flinke groei zien: van 18 miljoen stuks in 2016 tot bijna 100 miljoen in 2021.

• Cisco verwacht dat er in 2021 929 miljoen wearable devices zijn; een drievoudige groei ten opzichte van 2016. Het aantal wearable devices met een GSM-verbinding bedraagt in 2021 69 miljoen, tegenover 11 miljoen in 2016.

• In 2016 werd 60% van het mobiele dataverkeer deels over wifi-netwerken geleid; in 2021 neemt dit toe tot 63%. In 2016 was dit omgeleide verkeer groter in volume (10,7 exabyte per maand) dan het verkeer over cellulaire netwerken (7,2EB per maand). Wifi-verkeer van zowel mobiele apparatuur als wifi-only apparaten is in 2020 goed voor bijna de helft (49%) van al het IP-verkeer, tegenover 42% in 2015.
Cisco VNI – methodologie
De Cisco® VNI Global Mobile Data Traffic Forecasts for 2016 to 2021 zijn gebaseerd op prognoses van onafhankelijke analisten en netwerkgegevens uit de praktijk. Op dit fundament bouwt Cisco voort met eigen inschattingen van de adoptie van mobiele applicaties, gebruikstijd en dataoverdrachtsnelheden. Een gedetailleerde beschrijving is in het volledige rapport te vinden.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op http://thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via http://m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: http://ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Cisco
Cisco en Conscia zetten alle zeilen bij vanwege acute vraag om veilige versnelde digitalisering in de zorg

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools
Logo Toshiba