www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Pure Storage FlashBlade nu beschikbaar

Geschikt voor razendsnelle analyse van ongestructureerde data op het gebied van genetisch onderzoek, big data, wetenschap, sport, gaming, media en entertainment

Amsterdam, 7 februari 2017 - Het Pure Storage FlashBlade opslagsysteem in configuraties van 8,8 en 52 terabyte is vanaf nu verkrijgbaar. Dit is het tweede product van het bedrijf ontwikkeld voor high-performance datamining van ongestructureerde workloads. FlashBlade wordt geleverd met de Elasticity scale-out software voor het benutten van de schaalbaarheid en het beheer.

De aanhoudende digitalisering van de economie zorgt ervoor dat data steeds centraler komen te staan. Dit zorgt voor steeds meer data-intensieve storage-workloads. FlashBlade is een nieuw soort opslagplatform dat ontwikkeld is om eenvoudig razendsnel enorme hoeveelheden data te analyseren, zonder dat complexe en dure oplossingen nodig zijn. Toepassingsgebieden zijn onder andere genetisch onderzoek, big data, wetenschap, sport, gaming, media en entertainment. Bètaversies van FlashBlade worden sinds juli vorig jaar in productieomgevingen gebruikt en hebben indruk gemaakt. Organisaties uit verschillende sectoren geven aan dat hun businessmodellen, productontwikkeling en verkoop sterk veranderd zijn door de veel snellere manier waarop grote hoeveelheden data kunnen worden doorzocht.

Big + fast
Bedrijven en organisaties verleggen hun werkmethoden steeds meer van de traditionele analyse van historische gegevens (big data) naar real-time analyses (‘big + fast’). Moderne analysemethoden in combinatie met schaalbare en zeer snelle opslagsystemen versnellen innovatie en zorgen voor een beter real-time contact met klanten en potentiële klanten.

"Met FlashBlade lost Pure z'n belofte in: klanten in uiteenlopende sectoren helpen voordeel uit hun data te halen," zegt Theo van Teylingen, Regional Director Benelux van Pure Storage. "FlashBlade is niet alleen geoptimaliseerd voor de snel groeiende hoeveelheden ongestructureerde data, maar verbetert ook radicaal de manier waarop organisaties hun data kunnen gebruiken voor innovatie. Tijdens het bètaprogramma hebben we gezien hoe FlashBlade de werkwijze van ingenieurs en analisten binnen bedrijven kan veranderen en hoe wetenschappelijk onderzoek hiervan kan profiteren."

Met FlashBlade kunnen laboratoria en researchinstellingen op het gebied van genetisch onderzoek nu veel sneller en nauwkeuriger data analyseren om de DNA-sequentie te bepalen. Hierdoor is het mogelijk om correlaties tussen data veel beter te analyseren en te visualiseren. Op basis van deze research kunnen medici hun klinische diagnose in real-time bijstellen en de behandeling afstemmen op de persoonlijke genetische kenmerken van de patiënt.

Van sporter tot gamer
Het gebruik van geavanceerde analysemethoden is voor steeds meer topsporters een essentieel onderdeel van het trainingstraject. Het gebruik van analyses in combinatie met geavanceerde statistieken is een van de belangrijkste trends. FlashBlade past hier uitstekend bij. Het is eenvoudig te beheren en ondergebracht in een compacte 4U-behuizing, waardoor teams dit analysegereedschap gemakkelijk naar wedstrijden mee kunnen nemen.

Het Formule 1-team van Mercedes-AMG Petronas Motorsport is een van de teams die z'n opslag-arrays bij elke race in de pits opstelt. Deze arrays vormen een compact en mobiel datacenter waarmee de real-time gegevens van de bijna 250 sensors in elke raceauto worden geanalyseerd.

Ook in de wereld van games kunnen zeer snelle storage-arrays een rol spelen. Vandaag de dag zorgen de hyperrealistische werelden samen met de gegevens van bewegingssensoren ervoor dat het ontwerpen van games ingrijpend veranderd is. Daar komt nog eens bij dat moderne games met enorm veel spelers tegelijkertijd over internet gespeeld worden. Ook hier kan FlashBlade een grote rol spelen door de gigantische datastromen bliksemsnel te verwerken.

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt organisaties hun business en IT-processen fundamenteel te transformeren waarmee zij nog innovatiever kunnen zijn. De toonaangevende op all-flash gebaseerde opslagtechnologie is, gecombineerd met zijn klantvriendelijke businessmodel, een aanjager voor noodzakelijke digitale transformatie binnen ondernemingen wereldwijd. De klanten van Pure Storage profiteren daarbij van Smart-Storage-oplossingen, die sterk vereenvoudigd, altijd beschikbaar en efficiënt zijn en bovendien een extreem lange levenscyclus hebben. Pure Storage levert twee toonaangevende producten: FlashArray//M , geoptimaliseerd voor gestructureerde workloads, en FlashBlade, ideaal voor ongestructureerde data. Met een NPS-topscore van 83.5(gecertificeerd door Satmetrix) heeft Pure klanten die tot de meest tevreden ter wereld behoren. Tot deze klanten behoren organisaties van nagenoeg iedere grootte en in alle marktsectoren. Kijk voor meer informatie op www.purestorage.com.

Pure Storage in de rapporten van analisten:

Gartner Magic Quadrant for Solid-State Arrays
IDC MarketScape for All-Flash Arrays

Voor meer informatie:

MCS PR, Pure Storage Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: purestorage@mcspr.nl.

Pure Storage, Evergreen en het “P” logo zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Eerder van Pure Storage
12 nov 2019 Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

30 okt 2019 Pure lanceert Technology Alliance Partner Program

25 sep 2019 Pure Storage overbrugt de kloof tussen public en private cloud via storage-laag

Logo CheckTwice

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl