www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 137 dagen geleden)

NETGEAR kondigt Nighthawk M1 aan, de eerste mobiele Gigabit 4G router ter wereld

Gouda - 6 februari 2017 - NETGEAR lanceert samen met mobiele provider Telstra de Nighthawk M1 in Australië - de eerste mobiele Gigabit 4G router ter wereld. Met deze snelheid kan alles wat gebruikers op hun thuisnetwerk doen ook onderweg gebeuren.

De Nighthawk M1 mobiele router is het ultieme reismaatje: dankzij ondersteuning voor twintig wifi-apparaten op één verbinding kunnen gebruikers hun mobiele netwerk met familie en collega’s delen – of dat nou thuis of onderweg is. De router biedt downloadsnelheden tot 1Gbps, ondersteuning voor Category 16 LTE Advanced, 4X4 MIMO en 4-band Carrier Aggregation. De Nighthawk M1 kan daardoor net zo makkelijk fungeren als hub voor streaming van media en online gaming. Met de eenvoudige en intuïtieve app en gebruikersinterface, beperkingsopties voor ouders, verbeterde JumpBoost-functionaliteit en een batterij die de hele dag meegaat zorgt de M1 voor een ongeëvenaarde mobiele breedbandervaring.

“We zorgen voor innovatie in mobiele breedbandtechnologie, zodat onze klanten makkelijker onderweg kunnen werken en buitenshuis bij hun content, diensten en applicaties kunnen”, zegt Andrew Volard, Director of Device Management bij Telstra. “De door Telstra ondersteunde Nighthawk M1 zorgt met razendsnelle datatransfers en een batterij die lang meegaat voor een geweldige mobiele ervaring.”

“De afgelopen 15 jaar hebben Telstra en NETGEAR samen aan innovatieve breedbandproducten gewerkt. We zijn blij dat Telstra, met haar focus op innovatie en gebruikerservaring, opnieuw met ons samenwerkt voor de lancering van de Nighthawk M1 mobiele router”, zegt Andrew Green, vicepresident mobiele netwerkproducten bij NETGEAR. “Deze biedt de nieuwste LTE- en wifitechnologie, zodat gebruikers hun voordeel kunnen doen met de ultrasnelle downloadsnelheden op het mobiele netwerk van Telstra, en hun internetverbinding veilig kunnen delen voor streamen van media, opslag, en nog veel meer.”

De meest eenvoudige manier om de Nighthawk M1 te gebruiken is met de nieuwe mobiele app van NETGEAR. Daarmee kan de Nighthawk M1 via de app bestuurd worden en kunnen verbonden apparaten worden beheerd, opslag worden ingezien en beperkingsopties voor ouders worden aangepast. Ook dataverbruik is via de app te bekijken, net als mediabestanden die op de M1 of gekoppelde apparaten zijn opgeslagen. Daardoor hoeft de M1 nooit uit een rugzak of koffer te worden gehaald.

Omdat er geen software geïnstalleerd hoeft te worden is de Nighthawk M1 binnen enkele minuten te installeren – deze hoeft alleen maar ingeschakeld en met het internet verbonden te worden. De draagbare internetverbinding is ideaal in gebieden zonder vast netwerk, zoals campings of boerderijen, of voor gebruikers die telkens korte tijd ergens wonen of werken en voor wie het afsluiten van een contract daarom niet nuttig is.

Belangrijkste eigenschappen en voordelen van de Nighthawk M1 mobiele router
  • Supersnel mobile internet – tot 1Gbps download/150 Mbps upload
  • 4G LTE Advanced Category 16 met 4-band Carrier Aggregation
  • Ethernetpoort en 2 USB-poorten (Type A en C) voor streamen van media vanaf microSD of via USB aangesloten opslagmedia naar alle verbonden devices
  • Wifi/Ethernet offloading-functionaliteit, zodat verbonden devices van 4G naar bijvoorbeeld de hotelverbinding kunnen worden overgezet
  • De verbinding is te delen met tot 20 wifi-apparaten
  • Met beperkingsopties voor ouders kan toegang tot online content worden gefilterd
  • 802.11ac en Dual-Band 2.4GHz/5GHz gelijktijdige wifi zorgen voor betere netwerkprestaties en minder storing
  • Intuïtieve app voor iOS en Android voor monitoring van dataverbruik en apparaat- en netwerkinstellingen
  • Krachtige batterij die tot 24 uur lang onafgebroken gebruikt kan worden
  • Verbeterde JumpBoost-functionaliteit om smartphones en kleine draagbare USB-apparaten op te laden
  • Twee TS-9-connectoren voor optionele 4G/3G-antennes
Prijzen en beschikbaarheid
De NETGEAR Nighthawk M1 mobiele router is vooralsnog alleen beschikbaar in Australië. De adviesprijs is nog onbekend.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Letizia Luijs / Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.

NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE